Wat is er nieuw

Hoe kijken jullie hier naar?

cemedia

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
29 november 2020
Leeftijd
32

Ik kwam deze filmpjes tegen. Hoe kijken jullie hier naar? De bak is als het goed is +/- 680 liter. Als ik dan kijk naar wat daar in zwemt, zou ik dat niet aandurven.

Ervaringen?

Ik heb vooralsnog alleen het eerste filmpje gezien, maar Amerikanen staan er om bekend dat ze veel kleinere bakken adviseren dan we hier in NL (en omringende landen?) doen.
Dus nee, ik zou het ook niet aandurven.

Hij heeft ze zelf inmiddels in een diy multiplex aquarium gezet. uit mijn hoofd 4000 gallon. Ik heb ongeveer hetzelfde. 4 geo sveni, 3 severum, 9 torpedo barbel en twee acaras in een 900 liter. Kleiner zou ik niet aanraden. Misschien kan ook in een 800L Er komt ooit een oscar erbij als de geos groter zijn. Maar dan moeten de torpedos flink groter zijn geworden of ze gaan weg.

je ziet in al hun bakken aantallen waar ik me over verbaas. en sommige gevallen ook solitair gehouden. ik vraag me dan af of wij "te lief" zijn of zij het gewoon echt fout doen..

Toen ik voor cichliden ging wilde ik krobia's, geo's, manen, hero's en blauwe acara's. uiteindelijk voor manen en heckellis gegaan. maar als ik die bakken van hun allemaal zie.. dan denk ik wel: hoe dan?

Och als je niet te veel waarde hecht aan natuurlijk gedrag, kan het prima.....

je ziet in al hun bakken aantallen waar ik me over verbaas. en sommige gevallen ook solitair gehouden. ik vraag me dan af of wij "te lief" zijn of zij het gewoon echt fout doen..
Wie zal het zeggen. 🙂 Ik denk zelf dat koppels houden ook niet altijd alles is. De ruimte in zo'n glazen kist is best wel beperkt, vergeleken met de situatie in het wild. Ik heb liever dat een gezelschapsbak harmonisch is, zo nodig met solitaire vissen, dan dat je vissen hebt die steeds in elkaars (pogingen tot) territorium komen. Koppelvorming drukt best wel een stempel op een bak.

Je hebt vissenverkopers (waaronder een mooie zaak in Woudenberg) die min of meer als beleid hebben dat cichliden als koppels de deur uitgaan. Ik vind dat een tikkeltje krampachtig, er zijn meer wegen naar Rome. Het totaalplaatje van dierenwelzijn gaat er niet per se altijd op vooruit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan