Wat is er nieuw

Hoeveel voer?

K

karinD

Guest
Morgen is het zo ver: dan komen de vuurtjes en dan is de bak compleet 😀
Alleen heb ik op dit moment even last van een slakkenplaag: te veel gevoerd blijkbaar. Dus moet ik drastisch minderen.
Daarom mijn vraag": hoeveel voer ik de vuurtjes? Ik heb Dennerle crustagran korreltjes.
Ik heb vanaf morgen dus 15 vuurtjes, maar er zitten ook 8 corydoras pygmaeus in de bak en die vinden dit voer ook lekker, die eten samen ongeveer 2 korrels in een kwartiertje op.
Zelf zit ik te denken aan 17 korreltjes per dag, dus 1 per garnaal en 2 voor de cory's samen. Of is dat te veel of juist te weinig?

en waar baseer je de 1 korrel per garnaal op?

~ Ivo

1 korreltje per garnaal is veel. Ik zou dat eerder eens in de 2 a 3 dagen voeren. Garnalen vinden overal wel wat te eten en hebben heel weinig nodig.

Trouwens, het is al meermaals gebleken dat wat Corydoras 'lekker' vinden niet per se goed voor ze is.

Krijgen de Corydoras ook iets anders te eten?

~ Ivo

Bedankt voor jullie reacties. Dat wordt dus veel minder korrels, goed dat ik het gevraagd heb dus.
Die 1 korrel per dag kreeg ik aangeraden van de dierenwinkel waar ik het voer kocht. Ik dacht, beter even hier navragen 😉

Ook gewoon visvoer, wat er overblijft van de maculata. En kleine stukjes algentablet. Ik heb van die wafeltjes voor bodembewoners geprobeerd (de corydoras staat ook op het potje genoemd), maar die eten ze niet.

Vuurtjes eten alles wat op de bodem ligt.
Steentjes rapen ze op,zitten ermee te spelen,en halen daar al eten vanaf.
Bij een sponsfilter,zitten ze ook te plukken.
Garnalen zijn de opruimers op grote schaal.
Dus ook in je aquarium.
Is er niets,vinden ze altijd wel wat.

Ok, dat is makkelijk. Dan hoef ik dus niet bang te zijn dat ze te weinig krijgen als de cory's ze voor zijn met hun voer.

Heb hier plantenbakken staan.Eh,bakken met aqua planten!
Zeker eitjes met planten mee gekomen.
gooi ik geen voer in, en denk nu een 50.
krijgen nu wel spruit en komkommer ter aanvulling.
Met alle bakken,denk een 500.vuurtjes.

Zeker als er ook wat planten in je aquarium zitten hoef je eigenlijk helemaal niets bij te voeren voor de garnalen: die eten wel mee met de restjes die de vissen overlaten, wat algen en eventueel een afgevallen blaadje of dood slakje.

Cory's eten ook geen algentabletten, of naja het is niet super gezond voor ze. Gevriesdroogd levend voer doet het beter.

Bedoel je daarmee de potjes met daphnia enzo? Welke soort kan ik dan het beste nemen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan