Maapje
Well-known member
- Lid geworden
- 10 oktober 2023
- Leeftijd
- 34
Mijn honing gourami man is sinds een paar dagen ontzettend agressief tegen de vrouw, maar ook tegen de medebewoners corydoras habrosus. Nu weet ik dat dat te maken kan hebben met kweek gedrag, maar hij heeft nog nooit een schuimnest gemaakt, en die is er nu dus ook niet.. daarom vind ik het plotselinge agressieve gedrag vreemd. Normaal ziet hij t vrouwtje helemaal niet staan, en is zij eerder degene die hem benaderd, maar nu is het volledig omgekeerd en op een hele felle manier..
Ik ben de temperatuur al aan het verlagen, maar is er wellicht nog iets wat kan helpen?
Mocht het echt niet beter worden, kan ik hem dan tijdelijk in mijn grote bak doen vraag ik me af.. de stroming is daar wel veel sterker (door een wavemaker etc) en er zwemmen veel andere vissen in, o.a. zwarte neons, die ik niet volledig vertrouw kwa vinnen nippen.
Ik ben de temperatuur al aan het verlagen, maar is er wellicht nog iets wat kan helpen?
Mocht het echt niet beter worden, kan ik hem dan tijdelijk in mijn grote bak doen vraag ik me af.. de stroming is daar wel veel sterker (door een wavemaker etc) en er zwemmen veel andere vissen in, o.a. zwarte neons, die ik niet volledig vertrouw kwa vinnen nippen.