Wat is er nieuw

hoogvinkarper met vreemde houding

• Onderwerp starter Onderwerp starter ralfj
  • Startdatum Startdatum
R

ralfj

Guest
Hallo,
Ik heb een hoogvinkarper die sinds een paar dagen een andere houding heeft. Misschien is het niks maar misschien wel en weet hier iemand waarom hij dit doet.
Hij hangt vaak met zijn kont omlaag dit deed hij eerder niet.
Ik zal een foto toevoegen

Dit zie je vaak bij vissen die te koel worden gehouden en weinig tot geen plantaardige voeding krijgen.

20140413_170244_resized.jpg

De temperatuur is 25 graden, maar plantaardige voeding zou kunnen.
Waar moet ik dan aan denken bij plantaardige voeding? Ik ben beginner en moet er nog veel over leren.
Ik had ook straks al een onderwerp geopend bij topic voeding omdat ik meer wilde varieren voor de vissen. Ik dacht aan watervlooien of rode muggenlarven? Zijn ook dingen die ik voorbij zag komen als afwisseling.

Komkommer,gekookt spruitje,broccoli.

En diepvries voeders.

Hoogvinkarpers zijn dieren die in de natuur bijna alleen maar algen eten. Zonder ze bv spirulina tabletjes te geven of vlokvoeders die uit grotendeels plantaardige kost bestaat hou je ze niet goed. (Vissen die ook graag plantaardige kost hebben zijn bv Guppy's, Platy's, Molly's en Zwaarddragers.)

Daarnaast zijn Hoogvinkarpers dieren die je heel warm moet houden, 26-30 graden is echt niet overdreven met een kleine zouttoevoeging in een bak vanaf een meter.

Eigenlijk zijn dit geen vissen voor de gezelschapsbak helaas.

De vis op de foto daar is niets meer aan te doen. Een flinke tik geven is het beste helaas.

Ok dat is goed te doen.
Maar diepvries voeders, wat bedoel je daar precies mee?

zijn plakken,waar net als je toetsenbord al porties in gegeten zijn.

Druk je er elke dag 1 uit.

Diepvriesvoer 100 gram blister, 30 blokjes - Visvoer WebWinkel

Diepvriesvoer uit voorraad leverbaar! Het diepvriesvoer is verpakt in 100 grams
blisters die voorzien zijn van 30 blokjes. Oa. Muggenlarven, artemia en tubifex.
www.devisvoerwebwinkel.nl/diepvriesvoer

Ok dankjewel, die ga ik me dan bezorgen.

Maar soms zwemt hij wel normaal, en daarna gaat hij weer zo krom hangen.
Is het dan echt al nodig/het beste om het visje het hoekie om te helpen?

Ja, DE vis heeft geen leven zo.

Hoeveel Lef heb je,om het SNEL te doen?
Snelste manier,is een krant,dubbel gevouwen, visje er tussen,dicht doen.
Voel waar hij ligt,en dan met je vuist een tik.

KLinkt hard,he. Maar is de snelste methode.

Durf je wel,he.

Ik geef klap met opgerolde krant.

Bertus heeft het over ingevroren diertjes. Deze zijn voor veel vissen geschikt maar Hoogvinkarpers zijn dus dieren die in de natuur voor 90% Plantaardige voeding tot zich nemen dus met dat diepvries voer moet je spaarzaam zijn bij dit soort vissen.

Ik heb al ruim 25 jaar ervaring met dit soort vissen en deze gaat het zeker weten niet redden. Als je hem zou laten zwemmen haalt hij de Zomer ook niet.

Tja,gesprek verliep een beetje.

Zo'n tikkie op een krant met vis doe ik dan liever met een hamer of steen.
Is hard, maar idd snel.

Dus ik doe hem er geen goed mee om hem in leven te laten.Hmm ok das jammer..

Nee ik denk niet dat je hem daar goed mee doet hoe moeilijk het ook is 🙁
Het is nooit leuk een dier dood te moeten maken maar in een geval als dit help je de vis er alleen maar mee want vroeg of laat gaat deze toch wel dood.
Ik zou er in ieder gevaal geen meer terug nemen zoals eerder gezegd zijn het niet 1 van de makkelijkste vissen al word vaak beweerd van wel.

Sterkte!

Gr. Kevin

Ik hoef er ook voorlopig geen nieuwe voor te kopen, een andere hoogvinkarper heeft net jongen gehad... als deze het halen en groot worden moet ik eens kijken wat ik hiermee doe.

Als ze het al redden. Voeding is een groot woord bij deze vissen evenals een hoge temperatuur en een zout toevoeging.

Bijna niemand krijgt het voor elkaar on zijn Hoogvinkarpers zo groot te krijgen als de ouder dieren. Gebrek aan ruimte is altijd de oorzaak. Alleen in zeer grote aquaria lukt het. Als je het goed doet krijgen de mannen dan ook pas na circa 2 jaar al hun geslachtskenmerken.

Deze dieren in de natuur. http://www.youtube.com/watch?v=F9o5kNxmNH4

Wow echt een super mooi filmpje Botia 😀
Zo zie je ze inderdaad niet veel in de winkels dan zijn de visjes in de winkel zo maar een sneuje bedoeling.
Ook kun je gelijk zien dat er in hun natuurlijke omgeving heel veel alg aanwezig is. Zeer moeilijk om dit in een aquarium na te bootsen. En dan dit in combinatie met de zouttoevoeging maakt het geen beginners vis al worden ze zo vaak wel verkocht.

Wat kun je ze dan geven als droogvoer?
Ik neem aan dat er geen bevroren Spirulina bestaat?

Moet ik dan denken aan Spirulina granulaat?
En Malawi vlokken ofzo?

Zelf voer ik vlokken voor Malawi cichliden aan al mijn levendbarenden.

Ik kan merken dat, dat sowieso de levensduur met een ruim een jaar verlengt. Tesamen met een niet te hoge temperatuur (23 graden) en kleine nachtelijke temperatuurs daling bij mijn Zwaarddragers en Platy's.

_avOBtusxLcu9DQUEPlSFAx7hMwE31pR.jpeg

Inderdaad een heel mooi filmpje en het is me ook zeer duidelijk dat de inlichtingen in de winkel te wensen over laat.
Ik ga in ieder geval mijn best doen om het de vissen zo prettig mogelijk te maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan