Wat is er nieuw

Ideeen voor het visbestand (juwel trigon 190)

thijmen

Member
Lid geworden
26 augustus 2025
Nu de verbouwing bijna klaar is kan ik mijn aquarium van 190 l opzetten. ik heb nu een bak van 100l staan en die moet leeg. Daar zitten verschillende vissen in die ook naar het 190l aquarium.

De ze vissen zitten nu in het 100l aquarium .

(Nog) 1 neontetra
1 Marmerbotia
3 sherry barbelen
4 Indische modderkruipers

Ik vind zelf een borstelneus mooi zou dat kunnen met het huidige visbestand,en zijn er andere vissen die er bij kunnen?

Een borstelneus kan daar prima bij. Houdt het wel bij eentje, anders heb je binnen de kortste keren een bak vol borstelneuzen.

Zowel neontetra's als botia's als sherrybarbelen zijn groeps/scholenvissen. Het ligt dus voor de hand om hen weer terug gezelschap te geven.

Als je dat niet wilt, waar zit je dan zelf aan te denken? Koppeltje mooie (half)dwergcichliden? Scholenvisje?

Ik vind persoonlijk maan vissen erg mooi

De kleinste soort maanvissen zouden daar op zich wel inkunnen, maar zorg wel voor voldoende zichtbrekers en een lage bodem.

Een pseudocrenilabrussoort zou ook leuk zijn, die zijn ook kleurrijk en die hebben wat meer ruimte dan maanvissen.

Laatst bewerkt:

Een harem apistograma is ook mooi ik weet aleen niet welke ondersoort.

Ik was het vergeten te noemen in het eerste bericht maar ik heb ook 3 japonica garnalen.

Even iets anders maar ik heb nu het 190l aquarium gevuld

1000038479.jpg

De planten en de stenen zijn nog niet binnen ik heb aleen de stenen en decoraties uit het 100l aquarium er in gedaan

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan