Wat is er nieuw

Indië 120 liter (TijmenD)

• Onderwerp starter Onderwerp starter TijmenD
  • Startdatum Startdatum
T

TijmenD

Guest
Eindelijk eens een fotoalbum beginnen.

Sinds drie weken een lido 120 opgestart(overgenomen gratis). Met het volgende visbestand: 6 Rasbora Maculata, 5 Japonica garnalen(volwassen) en 1 Sewellia lineolata. En heeft een mooie plek gekregen binnen de werkkamer.

Afgelopen jaren een Record 70 Juwel gehad en een Aqua 40, maar toch iets te klein. En daarvoor nog wat grotere bakken. In die jaren was ik vooral gefixeerd op Zuid Amerika qua vis-/plantbestand, maar dat verveelde na verloop van tijd. Veel vissen op een uitzondering na vind ik weinig kleurrijk.

Aanvankelijk leek mij West/Midden Afrika bakje wel leuk, maar daar ben ik toch van afgestapt door het summiere en vaak dure aanbod. Door het visbestand van de vorige eigenaar, ging ik mij interesse uit naar ZO Azi�.

Planten: Hygrophila stricta tai, Limnophilla sessiliflora, Cryptocoryne wendtii /groen, Cryptocoryne parva, Eichhornia Crassipes /Water hyacint, Nymphaea stellata/ Thaise lotus...

Planten waren nog erg fr�le en klein.

931975_0_82_dsc_0679.jpg

255358_0_82_dsc_0682.jpg

Fotograferen blijkt nog niet 1 van mijn beste kwaliteiten te zijn 🙄

Het hout rechts voorin moet op termijn plaats gaan maken voor de lotus die daar mag gaan overwoekeren.

Toekomstig bestand: 12 rasbora maculata, harem dario dario, koppel colisa chuna en 8 Oreichthys crenuchoides

Ik zou dat hout in de linker hoek anders plaatsen. het ziet er nu niet zo natuurlijk uit.

Voorbeeldje getekent hoop dat het duidelijk is, Bovenaanzicht
292374_0_82_aquarium.jpg

Door de slechte foto's die ik neem komt het er niet goed uit, maar als je er zelf voorzit, ziet het erg wel natuurlijk uit. Verder moet nog planten gaan groeien.

Jouw idee is wel goed, maar ik laat eerst de planten goed groeien en dan kijk ik nog of een extra Hygrophila stricta tai erbij kan. 🙄

Nog een paar extra foto's

185469_0_82_dsc_0691.jpg

953112_0_82_dsc_0692.jpg

373558_0_82_dsc_0693.jpg

837343_0_82_dsc_0696.jpg

Ziet er top uit! Mooie stukken hout!

Ziet er leuk uit 🙂

Heb zelf ook een Lido 120.

Ik heb het meer ingericht als gezelschaps-aquarium.
Dus niet echt biotoop-gericht of zo.

Dankjewel!

Jammer dat de foto's een beetje blurry worden bij het uitvergroten.

Sinds gisteren nieuwe bewoners in de bak. Een koppeltje Colisa Chuna gold en de Rasbora's van 6 naar 14 stuks. Aan het begin zwom elke alleen door de bak, maar langzamerhand zwemmen ze steeds meer als 1 school(wel wat drukker als eerst). De goerami's lijken het goed te maken, soms wat schuw maar wel nieuwsgierig. Ze houden zich vooral op bij het hout en onder de grote drijfplant. Al zie ik ze nu ook steeds meer over de bodem en in andere hoeken van de bak.

De bak mist nog wat hoge randbeplanting ten gunste van de Goerami's. De stroming is heel licht aan de kale kant van de bak. Moet het water echt stilstaan alvorens de Goerami's overgaan tot wat natuurlijker gedrag 😉?

Ik denk zelf dat wat Rotala soorten en Belgisch Groen de bak wat meer Goeram's proef maken en dat de techniek kan worden gewerkt.

Betreft het plantenbestand:

Hygrophila stricta tai groeit matig en behoudt gelukkig wel zijn bladeren goed;
Limnophilla sessiliflor groeit sterk en krijgt met de dag een cm erbij;
Cryptocoryne wendtii /groen behoudt zijn bladeren, verder nog geen groei of uitlopers te bespeuren;
Cryptocoryne parva geldt hetzelfde als bij de wendtii;
Eichhornia Crassipes /Water hyacint heeft een uitloper erbij;
Nymphaea stellata/ Thaise lotus geen groei waarneembaar en lijkt helaas niet aan te slaan....

Vissenbestand:

De Dario dario besteld bij de LFC 3 stuks.
Verder denk ik nog aan een klein schooltje Oreichthys crenuchoides 6/7 stuks of Barbus Pentazona (als dat kan hoor graag tips)!

Het grote houtstuk rechts voorin wil ik verwijderen. Op het kleine stuk hout wil ik nog Javaren op vastbinden...

Ik hoor graag nog wat tips qua planten, inrichting en vissen, waarmee ik aan de slag kan. 🙂

Met vriendelijke groet,

494628_0_82_.jpg

947286_0_82_.jpg

293416_0_82_.jpg

613741_0_82_.jpg

523987_0_82_.jpg

Afgelopen twee maanden zijn de planten behoorlijk gaan groeien. De lotus was vorige maand vol in bloei, maar gaat nu weer een stukkie minder. Al komen er wel weer nieuwe bladeren van onderop.

verder heb ik gisteren een koppel Badis Badis opgehaald. Zijn nog erg klein en schuw en zonder kleur. Wel heeft 1 van hen een mooi bruin patroon.

Mhh krijg de foto�s niet groter...

Ja,als je de foto's vergroot in een apart venster is het ook niet groter te krijgen.

Met wat heb je de foto's genomen?

Misschien als je in het upload programma de 800X600 optie kiest?

Die heb ik al gekozen :S

vorige keren ging het prima.

349154_0_82_dsc_0712.jpg

846162_0_82_dsc_0714.jpg

729215_0_82_dsc_0716_1.jpg

123874_0_82_dsc_0723.jpg

259983_0_82_dsc_0724.jpg

537259_0_82_dsc_0727.jpg

344591_0_82_dsc_0728.jpg

Euvel verholpen 😀

Verder hebben de Chuna's eindelijk een fatsoenlijk schuimnest weten te bouwen. Hopen dat er eens nageslacht komt.

De Badis Badis(sinds 2 dagen), zijn koning in het verstoppertje spelen. Af en toe vind je de 1 en vraag je af of de ander nog leeft. Blijf je op afstand van het aquarium en ze komen allebei te voorschijn. Gisteren lukte het al om wat diepvries(zwarte muggenlarven) te voeren aan hen. Vandaag eens wat levend voer meenemen.

Prachtig bakje!zeer geslaagd!

Leuke bak!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan