Wat is er nieuw

Irma's klein west Afrika (Irmama)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Irmama
  • Startdatum Startdatum
I

Irmama

Guest
Ik heb een klein aquarium gekregen van 60 cm. Wilde daar eigenlijk aanvankelijk gewoon de vier gupjes in mikken waar alles mee begonnen is. Maar hee.. Laten we toch wat creatiever zijn. Voor mijn andere, open, bak overweeg ik een achterwand te maken. Maar ik heb dat nooit eerder gedaan en bovendien zit die bak vol. Dus heb ik besloten in dit kleine bakje te gaan oefenen.
Het wordt een west Afrika bakje. Ik ben daarop uitgekomen omdat daar kleine wezentjes zitten die zich ook in dit bakje prettig kunnen voelen. Ik wil er wat killivisjes, kikkertjes en garnaaltjes in gaan houden. Vandaag ben ik begonnen met de achterwand.
Kijken jullie met me mee? Tik gerust op mijn vingers als ik huge mistakes bega 🙂

BaC95vC8gSOcl9i__3QDoMGkVKR-aSU4.jpeg

BaC95vC8gSOcl9i__3QDoMGkVKR-aSU4.jpeg

Zorg er wel voor dat het filter toegankelijk blijft voor schoonmaak,en dat hij kan werken. Water aanvoer.

West-Afrika 😀 :thumbs:

Mondeo, daar is rekening mee gehouden 🙂

Leuk, weer een West-Afrika bakkie. 😀

Waarom staat dat tempex los?
Dat vervormt toch naar buiten? op het open gedeelte.?

Tegen de stoel, tegen een vaas. pur zet toch uit.

Je bedoeld dat dwarsstukje? Dat zit nu vast gepurd. Maar kon niet alles tegelijk, het viel om 🙂 Of bedoel je de onderste foto van het purren dat de platen niet klem staan? Is gewoon goed gegaan.

Purren jullie in de bak zelf dan? Dan zit het toch aan het glas vast? *geen verstand van pur*

Vind het een dapper begin...
*ook geen verstand van pur*

Irmama zei:
Purren jullie in de bak zelf dan? Dan zit het toch aan het glas vast? *geen verstand van pur*

Nee, pur zet uit.
Dan Kan de losse einden wijken.
En pas het niet meer in het bakje.

Ja, met snijden wel weer,dat moet je dan toch.

Ik heb niets gezegt. :juggle:

Zal morgen eens kijken of het er nog in past. En anders maar weer wat snijden.

Jawel.
Snijden moet je toch.
Past het niet,snij je wat uit de binnenhoek.
Druk je het wat naar binnen. 😉

Alles past nog in de bak. Ik ben intussen druk aan het vijlen en schrapen, pulken en snijden..

lF7F8b-uXw2pjACptAxdP4zAefmhjZ8i.jpeg

Hoppaaaa er wordt hard doorgewerkt. Hardlopers doodlopers dus zal vast nog ergens fout gaan.

OD96tCAhx8ubzdESs_5xMf2DmM3q_YOu.jpeg

Het is wellicht wel wat volumeus voor zo'n klein bakkie. Maar goed.. Laten we het op 'lekker knus' houden. 🙂

Ok.. Toch maar besloten er een paar stukken af te halen.
Ziv8Yph5FNIWkjfqfAPJ6LSX-XrQJBCw.jpeg

Opnieuw bijgewerkt met pur.

De vorm bijgewerkt en aangesmeerd met tegellijm.

De gele tegellijm is hele oude kant en klare. Deze was al zo taai dat ik hem als klei heb gesmeerd met mijn handen. Was eigenlijk best aangenaam. Het maakte extra structuur en heg was makkelijk om de gaten en sleuven mooi af te smeren. Vandaag heb ik er een laag gewone grijze tegellijm op gesmeerd. Ik doe straks nog een laag.

Het ziet er bijna mysterieus uit! Gaaf hoor!! En ook gewaagd! Ik heb een 60 cm bak op kantoor, waar ik ook wat anders mee wil, maar dit wordt wel een hele klus hihi

De volgende laag besloot ik wat te mengen met acrylverf. Ging prima!
Hier nog nat, maar voor het idee:
fPj0XnJGIK9dnvOpT_maR_Ytmy3NYSoU.jpeg

Wat een mooie achterwand.

Het is nu droog dus kon het in de bak zetten.

hz0eYFKwPpMADWoiwHqKjXRGYq1r1KY5.jpeg

Nu ergens epoxyhars zien te bemachtigen en zand.

Nou de tegellijm is helemaal droog en de epoxy besteld. Ik kan alleen geen geschikt zand vinden nog.

Prachtig vind de achterwand wel wat hebben, u kunt ook gewoon bij de gamma zand kopen zoals metselzand/speelzand. Zelf erg goede ervaring mee

Dat kan idd maar wilde graag wat donkerder zand.

Fraai :thumbs:

Bij de Hornbach hebben ze zwart (en ik meen ook bruin) zand.

~ Ivo

Daar ben ik geweest maar ze hadden het mooi niet.

Moet ik speciaal aquarium kit gebruiken trouwens?

Geen idee. Toen ik ernaar vroeg keken ze me aan alsof ik gek was.

elke siliconekit met azijnzuur is geschikt om een bak te plakken. 🙂

Thx!

Mooie achterwand! Ik heb wel een kleine opmerking, dat grotje (?) wat je in de wand hebt verwerkt, is dat dicht aan de bovenkant? Als je namelijk dwergklauwkikkers wil nemen moet je daar wel mee uitkijken. Zo heb ik eens een dwergklauwkikker gehad die in een kokosnoot was gaan zitten en er niet meer uitkwam. Aangezien ze lucht ademen kunnen ze best snel stikken. Verder een mooie bak!

Nee dat grotje in het midden is open en die aan de rechterkant om filter en verwarming te verbergen is ook gewoon open toegankelijk.

Links boven is ook een in en een uitgang.

De eerste laag epoxy zit er op.

iKsklplak_Pe6_Aj5ktMSaxEeJaOa-v4.jpeg

Dit zal iets heel mooi worden, ben heel erg benieuwd

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan