Wat is er nieuw

Irma's klein west Afrika (Irmama)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Irmama
  • Startdatum Startdatum
Nog een epoxylaag, en ingestrooid met filterzand.

xINGpnqRcPR-MYKVS_it0GaraF6-U106.jpeg

Sorry dubbel.

Ziet er vet mooi uit, zou het zelf ook wel willen proberen binnenkort🙂

Oh wat een mooi ornament voor in tuin of komt deze in je bak. 😀

Enorm mooi Irma, ooit huur ik je gewoon even in heb zelf 2 linkerhanden hehe 😉

wil ook een afrika bakje alleen dan met Pseudocrenilabrus nicholsi.

Ben benieuwd naar het eind resultaat 🙂

Tuinornament... Ja ook een idee! Maar toch maar in de bak.

b7oBU6eOx62T-DcUebMqfav7CWSC7SLA.jpeg

Nu weekje laten drogen.

Vanmorgen de achterwand in de bak gekit. Dit keer bij hornbach wel geslaagd voor zand. Ik heb zwart met bruin gemengd uiteindelijk. Zo ziet het er nu uit. Dat hout ben ik nog niet helemaal over uit.

VxSdHnrOHWO38MUtxLfDFDABHao7rOAC.jpeg

VxSdHnrOHWO38MUtxLfDFDABHao7rOAC.jpeg

Zo veer zo goed, ben benieuwd!

Mooie opstelling al :thumbs:

Alleen: is dat hout al ingewaterd? Heeft nog een beetje de kleur van droog spiderwood. Snel in een bak water leggen, want het kan wel ff duren 😉

Nee, op de foto is het nog droog. Staat nu in een pan.

Knap gedaan,gaat vast een keimooi bakje worden!

Ziet er heel mooi uit!

Erg mooi zo met hout en achterwand als combo 🙂..

De achterwand zit er in en heeft een tijdje onder water gestaan. Nu gevuld met hout en een paar planten. Uit nood is de bak even in gebruik genomen door een van mijn Zuid Amerika vissen. Ik heb dan ook water gebruikt uit het andere aquarium. De drijvers zijn ook even van de zuid Amerika bak over geschept.
Het hout is gekookt en zinkt inmiddels. Maar er blijft nog wel steeds een witte slijmerige laag op komen. Blijft dat? Of verdwijnt dat uiteindelijk.

YJUpSQQtfyvDrSbeJmOaiHffxS_fKZJm.jpeg

Mooi zo!
Dat witte op je hout verdwijnt uiteindelijk vanzelf.

Jeetje.. Ik zie nu pas hoeveel 1 L bij elkaar schijt in een dag zeg! Echt bizar!

Het water is inmiddels helemaal mooi helder. Het zeilvinneke heeft het prima naar zijn zin.
Ik ben er nog niet over uit wat ik er in ga zetten.
Garnaaltjes en kikkertjes en wat lichtoogjes? Killi's? Corydoras? Iemand een leuk idee?

cicKHZ-pRZkq07SF7zN7IDrMTKS0dTEV.jpeg

cicKHZ-pRZkq07SF7zN7IDrMTKS0dTEV.jpeg

Prachtig bakje hoor!
Erg mooi gedaan, mag je trots op zijn.
En sja wat je erin gaat doen, keuze zat toch?!

Irmama zei:
Jeetje.. Ik zie nu pas hoeveel 1 L bij elkaar schijt in een dag zeg! Echt bizar!

Daarom niet echt geschikt bij veel Killi-soortjes, want die kunnen niet tegen de vele afvalstoffen die ze dus produceren.
😉

Die L is op doorreis, die blijft daar sowieso niet zitten.

Wordt dit nog steeds west afrika ?
Als je niet te ver woont van enschedee zou ik toch eens naar een bepaalde winkel gaan, iets met een huis en een veld. Daar hebben ze toch een boel keuze.
Bijvoorbeeld 20 Aplocheilichthys macrophthalmus , eens iets anders dan de gewone blauwoogjes. Gelijkaardig kwa verzorging, maar toch wat meer kleur.
Verder niet overbevolken. Enkele kikkerjtes erbij en klaar.

Ik geloof dat ik ook wel in dit west afrika zou willen wonen 🙂 Alleen ademen wordt wat lastig...

hoe staat het er nu mee .
Ben benieuwd

Nadat in de zomervakantie een kapotte kamerthermostaat alle vissen die er inmiddels in zaten omlegde ben ik daarna opnieuw begonnen. Er zitten nu een paar dwergklauwkikkertjes en kaap L�pez in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan