Wat is er nieuw

Is dit Camalanus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Petra WM
  • Startdatum Startdatum
P

Petra WM

Guest
Ik heb net een nieuw ramirezi vrouwtje en op het forum zeiden verschillenden dat ze nog al mager is. Nu viel mij op dat er uit haar achterste twee sprietjes steken. Op deze foto is het wel te zien geloof ik.
Dat is toch niet Camalanus??
Vanmorgen zag ik het ook weer.

a5jgy8.gif

Is het rood en beweegt het? Dan is het inderdaad camallanus.
Gezien ze al behoorlijk vermagerd is, vrees ik dat ze ondanks een kuur alsnog zal overlijden. Mijn ervaring is dat vermagerde dieren het namelijk niet overleven (de kuur wel, maar daarna verzwakken ze alsnog enorm).

OK, dank je! Ik zal het in de gaten houden.
Ik kan ook de winkel nog mailen, want zo heb ik haar gekocht. Ik heb haar net 2 dagen.

Dan zou ik er zeker mee terug gaan.
Misschien ook verstandig om alsnog even een kuurtje te doen (Levamisole). Als de man uit dezelfde bak kwam heb je kans dat ook hij besmet is.

Om eerlijk te zijn ik denk ook niet dat ze lang gaat leven. Behalve dat ze een afwijking in de bouw heeft (heeft ze een kromming in haar lichaam?) is ze inderdaad ook erg mager. Een goed recept voor het krijgen van ellende.
Ik zou deze ramirezi sowieso ruilen voor een gezond exemplaar.

Worden nu als een gek gekweekt.
Om de markt maar te voorzien.
Gewoon niet meer kopen,krijg je dit niet meer.

Balen zeg...

Even een duidelijke foto.
Deze heb ik ook naar de dierenwinkel gestuurd.
Men zag in eerste instantie niets.

HidmiC-kfCQiUXm8E4BgP1aM_75khdFv.jpeg

Sorry dat ik het zeg en kan me vergissen, maar ik heb niet het idee dat ze erg kundig zijn. Iedereen die deze ramirezi ziet ziet dat ze er niet gezond uit ziet. Als ik jou was zou ik je poot stijf blijven houden.

Maar ff on-topic ... 100% zeker weten Camalanus

Marcje1968 zei:
Maar ff on-topic ... 100% zeker weten Camalanus
Helemaal mee eens.

Vrouwtje ziet er ook heel slecht uit.

Vanmiddag heb ik beide vissen terug gebracht naar de winkel. Ik heb daar een bon gekregen met het aankoopbedrag. De bon was omdat de eigenaar er op dat moment niet was en het personeel niet zeker wist of ze geld terug mocht geven omdat het om levende dieren ging. Maar omdat zij ook wel zag op de foto's die ik vanaf mijn camera liet zien dat er wat mis was, stemde ze in.
Toen de eerste mail met foto's niet duidelijk bleek, heb ik de foto's met pijl gestuurd zoals hierboven.
Toen herkende de winkelier Capillaria als boosdoener. Hij mailde ook dat hij de vissen daar direct behandeld heeft.
Ik hoop alleen dat hij niet verwacht dat ik ze nog kom ophalen. Vooral omdat ik niet zeker ben over de toestand van het vrouwtje.

Even een vraagje.
Ik heb dit visje 2 dagen in mijn aquarium gehad.
Heeft iemand een idee hoe groot is de kans dat de bak besmet is met wormen?
Ik zit toch te denken om een kuurtje te doen met Levamisol want ik vrees voor de rest van de visjes.

Vissen: Parasieten inwendig - Stad & Land Dierenklinieken

Doordat de worm schade aan de darmwand kan veroorzaken is de vis ... De
behandeling van de nematoden bestaat uit Levimasole , Flubenol of
Fenbendazole ...
www.dierenklinieken.net/dieren/Vissen-p ... endig.aspx -

Je zou ook Flubenol kunnen proberen.

WEl 2 x doen.

Dankjewel Bertus! Heb het gelezen.
Ik ga morgen (maandag is ie dicht) even langs de dierenwinkel, kijken of ze Levimasole, Flubenol of Nematol hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan