Wat is er nieuw

Jeto's juwel vision 260 versie 2.0

Dankjewel 🙂

Dankjewel 🙂 ja ik ben best blij met de Crypto's die daar achter staan. Ze zijn echt heel mooi geworden

Mooie update. Wellicht een leuk idee om een onderwaterfoto te maken in je kuip buiten als dat lukt? Camera in een zakje? Bakje in het water? Ook je planten zien er goed uit!

Dankjewel Killerfish! 🙂 Donderdag ga ik nog een plantje extra erbij kopen, kijken hoe dat gaat staan.
En je idee van de onderwaterfoto lijkt me super gaaf! Alleen ik heb geen waterdichte camera of telefoon haha. Ik kan het wel eens proberen met zo'n zakje voor je telefoon maar dan moet ik wel zeker weten dat het ook echt goed waterdicht is haha. Maar bij de Action hebben ze geloof ik wel van zulke dingen, zal er eens een keer voor kijken.

Ja zou een idee zijn, alleen vind het best wel een eng idee haha

Dankjewel Ludger 🙂

Vandaag was ik in Drenthe (Reestdal) en heb ik natuurlijk mooie dingen gezien. Maar toen ik thuis kwam zag ik ook dat het belgisch groen mooi overeind is gekomen.
883387jeto_0_85_aquaforu.jpg

Verder zag ik nog moerasslakken, het leek me leuk om deze in de speciekuip te doen samen met de guppen.
334256jeto_0_85_aquaforu.jpg

Ook heb ik twee mooie plantjes krabbescheer meegenomen. Het stond er vol van. Natuurlijk eerst gekeken of de plant op de rode lijst stond of beschermd was maar daar had ik niets van kunnen vinden.
288126jeto_0_85_aquaforu.jpg

Kikkerbeet stond er ook volop en het leek mij ook wel leuk om daar een soort drijvend matje van te krijgen. Ze krijgen hele mooie witte bloemen, dus ben benieuwd of dat ook bij mij gebeurd. Het staat nu nog wat rommelig maar dat komt natuurlijk omdat ze een tijd in een zakje hebben gezeten en nog mooi moeten bijtrekken.
972361jeto_0_85_aquaforu.jpg

En toen ik verder keek werd ik nog blijer. De guppen hebben het zo erg naar de zin dat er zelfs (nu al!) baby's zijn geboren! Eerst zag ik er maar een of twee maar al gauw had ik er 10/15 geteld! Het mooie is dat ze niet worden opgegeten door de ouders en gewoon lekker tussen de rest van de guppen zwemmen. Eens kijken of ze te spotten zijn op de volgende foto.
281488jeto_0_85_aquaforu.jpg

Heel erg gaaf dat het zo goed gaat met de vissen buiten. Hopelijk blijven ze dit ook doen als de temperatuur volgende week wat daalt

Ja ben er ook echt heel blij mee! Vandaag toch maar bijgevoerd, ik kon geen watervlo meer vinden, dus dat wordt weer scheppen! haha. Ik hoop ook zeker dat ze het goed doen als de temperatuur gaat dalen, maar mijn gevoel zegt dat dit zeker moet lukken! Ze moeten er geleidelijk aan wennen.

Update:
Ik heb net een Limnophila sessiliflora gekocht. Deze moet ik nog plaatsen. Op het moment staat hij in het potje in de bak. Ik zoek nog een geschikt plekje.

Even een overzichtje. Ik heb net de Limnophila geplaatst. Het belgischgroen heb ik meer bij elkaar gezet.
933474jeto_0_85_aquaforu.jpg

Omdat je aan de rechterkant best wel last hebt van de zon een overzichtje iets van omhoog gemaakt.
672822jeto_0_85_aquaforu.jpg

De Limnophila staat naar mijn mening wel oke op die plek. Ze moeten alleen nog lekker omhoog gaan groeien.
397383jeto_0_85_aquaforu.jpg

215747jeto_0_85_aquaforu.jpg

De kikkerbeet heeft zich in ieder geval al wel mooi recht bijgetrokken in de speciekuip. De guppen doen het nog super goed! Misschien dat ik er nog een CPO kreeftje erbij ga halen die eieren draagt.
126217jeto_0_85_aquaforu.jpg

Dankjewel 😀
Ja ik vond het ook wel een leuke manier om ze uit mijn aquarium te halen. Ze hebben het super naar de zin denk ik haha.

Owhja, voor de mensen die willen weten wat er in het kweeknetje zit: er zitten twee garnalen met eitjes in. Ik wil kijken of ik iet meer handmatig de populatie garnalen kan vergroten 😛 Heb toch het gevoel dat er anders erg veel worden opgegeten, ook al blijven er altijd wel garnalen over.

Wat ik ook nog even wil delen:
De hockeystickvissen zijn weer heel druk aan het afzetten. Dat gebeurd echt bijna wekelijks. Er gebeuren dan een aantal dingen waaraan ik het kan herkennen. Ze beginnen eerst heel erg snel en hard achter elkaar aan te zwemmen. Daarna zoeken ze altijd een specifieke plant uit (de rode voor het filter, altijd!) en dan beginnen ze te paren. Alle vissen van het hele aquarium zitten dan op een kluitje om de eieren als een gek op te eten. Ik wil altijd nog een keer wat kleintjes groot brengen maar krijg nooit echt de kans om de eieren op te vangen, want dan zijn ze altijd al opgegeten helaas.

Ik heb nu 7 hockeysticks erin zitten maar ik ben denk ik wel van plan om dit een beetje uit te gaan bereiden, zou dit kunnen?

Bedankt beide 🙂

Ja ik ben ook erg tevreden met de speciekuip, hij wordt echt met de dag steeds mooier en mooier om naar te kijken.

Fijn dat het nog steeds goed gaat met de kuip. Zeker nu het, hier althans, net een paar dagen wat kouder is geweest

Ja is inderdaad wel fijn, de visjes doen het allemaal nog heel goed, geen rare dingen gezien.
0
Gister een nieuw plantje aan de linkerkantje geplaatst (Echinodorus parviflorus). Dit zijn allemaal stekjes die ze op het werk wilde weggooien. Dus heb ik ze meegenomen.
854197jeto_0_85_aquaforu.jpg

En natuurlijk de kuip
371858jeto_0_85_aquaforu.jpg

Mooi hoor! Pas alleen wel op dat je dadelijk geen guppen met water krijgt ipv water met guppen 😉 .
Je juwel is ook mooi ingericht!

Dankjewel! En hahaha ik zal het in de gate houden 😛

Alweer een tijdje geleden dus maar eens een kleine update!

De bak is mooi verder ontwikkeld. De vissen zijn gezond en de garnalen in het garnalennetje (laatste foto) krijgen alsmaar jonkies!
Al met al, de bak draait heel lekker.
Ook heb ik een nieuw plantje erin gezet: Nymphoides sp. taiwan. Ben heel benieuwd hoe deze zich gaat ontwikkelen.

428841jeto_0_85_aquaforu.jpg

751192jeto_0_85_aquaforu.jpg

141348jeto_0_85_aquaforu.jpg

Ja het gaat allemaal heel erg goed! 😀 *ff afloppen*

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan