Wat is er nieuw

Juwel Rio 125 van MaFlodder

Mooie bak zeg, ik ga hem beetje als inspiratie gebruiken. En wat een prachtplaten van de vissen. (Zelf net begonnen met een 80cm.)

Leuk, leuk, leuk! ;-)

Bedankt iedereen voor de leuke reacties 😀

Staat er heel mooi bij!
Vroeg me af hoe het met je andere bakje ging maar zie net dat het daar ook super gaat!

Ja gaat inderdaad ook erg goed, kleintjes al gespot en nog meer kleintjes in opkomst 🙂 Wil het graag snoeien maar durf het niet echt aan met de kleine garnaaltjes...

Leuke bak hoor, en ik vind die otto's ook erg grappig!

Dank jullie wel. Ik vind de oto's ook erg leuk, ben zeker blij met mijn nieuwe aanwinsten. Maar ik twijfel toch wel heel erg of het daadwerkelijk de affinis is.

Leuk bakje en ook een leuke combi, de panda's en de galaxy's.

Dank je. Ik zie de galaxy's regelmatig paren maar helaas nog steeds geen eitjes gezien. Ben bang dat de panda's daar iets mee te maken hebben.

Dat heb ik hier ook gehad, maar volgens mij gingen ze er zelf mee aan de haal.

Echt een prachtig bakje en leuke foto's! :thumbs:

Ik heb even gegoogled en ze eten idd ook hun eigen eitjes. Jammer, lijkt me toch wel leuk om een keer wat jong grut in de bak te zien zwemmen.

Helaas 1 Otocinclus overleden, ik hoop dat het maar bij deze ene blijft..
Verder gaat het nog steeds goed met de bak.

Een totaaltje van hoe de bak er nu bijstaat
dsc_0716.jpg

Ik ben even de 80cm bakken aan het bekijken voor de nodige inspiratie.
Dit is een hele fraaie hoor! Die planten doen het prima zo te zien.
Ook de drijvers zien er mooi uit op het totaaltje.

Wow!!!

Zo echt een superleuk bakje zeg!

Bedankt! De planten doen het idd goed, vooral de Sagittaria subulata. Die heeft al heel wat uitlopers gekregen en het groeit zelfs goed waar geen licht komt.

Ook weer zwangere Japonica's gespot deze week, ik vond ze al behoorlijk druk de afgelopen tijd 😀

Mooi dat het goed gaat toch. Ja de Sagittaria is een vrij makkelijke plant zoals je merkt.

Fraaie bak hoor! Erg mooi ingericht!

Op welke temperatuur houd je de bak?

Mooie bak, zou er alleen wat meer rood inzetten!

Ludwigia repens, r. rotundifolia, rode tijgerlotus, a. reineckii of a. senegalensis

@Jeppo: de temperatuur is 21 graden

@Intercooler: ik heb er een ludwigia palustris instaan, als het goed is zou die ook rood moeten worden maar dat wilt niet echt. Heb eerder al een rotala soort en een andere rode plant ingehad maar die wou totaal niet aanslaan. Rode planten willen het denk niet echt doen in mijn bak.

Voeg je wel ijzer toe dan? Profito 1x per week? Dan doen ze het geheid goed! 🙂

Ik voeg 2x per week 7,5ml profito toe, expres al wat meer dan is aanbevolen. Alleen de toppen die dicht bij de lampen staan worden een beetje roodachtig. Verder groeit de Ludwigia wel goed maar de echte rode kleur wilt maar niet komen 🙁

Hou oud zijn je tl balken? 🙂

edit: Volgens mij wil het rode niet omdat je te weinig/verkeerd licht hebt.

Ik heb ook veel drijfplanten en daardoor blijven mijn planten dan vaak ook groen. Ik heb nu van luchtslang een paar drijvende ringen gemaakt voor het vrijhouden van licht boven de rode planten. Dat doet ze erg goed en ze worden steeds roder. Misschien kun je het proberen?

Mooie frisse bak hoor! En wat een mooi visje is de Epiplatys annulatus die kon ik nog niet.

Een stukje visdraad en 2 zuignapjes houd de planten ook vaak wel op de plek als je dat zou willen.

@Intercooler: de lampen zijn een jaartje oud, zijn de standaard juwel tl lampen die al bij de bak zaten toen ik hem kocht. Ik neem aan dat ze na een jaartje nog niet toe zijn aan vervanging?

@SaskiaP: dat is een goede tip, zal ik van het weekend even uitproberen. De drijfplanten hangen bij mij ook altijd boven de rode planten.

@Marcello: bedankt 🙂 ik vind de Epiplatys annulatus ook een erg mooi visje. En is niet al te moeilijk om te houden.

Na een jaar zou geen probleem moeten zijn, wss toch je drijfplantjes dan.

Heb je wel reflectors boven de bak, aangezien de juwel bakken niet standaard met reflectors geleverd worden?

Tevens leuke bak 🙂

Ik gebruik geen reflectors, ik dacht dat de standaard lampen wel voldoende licht zouden leveren voor deze bak.

Zijn ook absoluut niet per s� nodig.

Ik heb nu draad en zuignapjes gebruikt om de drijfplanten een beetje op hun plek te houden. Ik had het eerst met wat rietjes geprobeerd maar dat ging het niet echt worden, het oogde op de een of andere manier niet zo natuurlijk en had het idee dat de Ringbandsnoekjes het ook niet echt waardeerde. Even aankijken hoe het gaat met draad en de zuignappen. Ondertussen heeft de Anubias een bloemetje 🙂

dsc_0727.jpg

Vanmiddag nog meer geknutseld in de bak. Ik kreeg het idee om mijn achterwand met mos te bekleden. Ik heb hiervoor Willow moss uit mijn garnalenbak gebruikt en vastgemaakt met nietjes. Ik heb nu maar een klein deel van de achterwand bekleed, eerst even kijken of het wat wordt. De Japonica's vinden het in ieder geval wel interessant.
Dit is voor nu het resultaat, moet natuurlijk nog wel even groeien:
dsc_0730.jpg

En een totaaltje:
dsc_0729.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan