Wat is er nieuw

Juwel Rio 125 van MaFlodder

Vandaag voor het eerst courgette gevoerd. Het valt erg goed in de smaak bij de Oto's
dsc_0740.jpg

dsc_0745.jpg

De garnalen genieten er ook van
dsc_0743.jpg

De bloem is ook interessant
dsc_0738.jpg

Afgelopen weken hebben de Corydoras weer eitjes gelegd. Ik heb er een paar apart in een bakje gedaan, er zwemmen nu 6 kleintjes en nog 3 eitjes die binnenkort wel zullen uitkomen. Ik ben benieuwd of het dit keer wel zal lukken om ze in leven te houden, vorige keer helaas niks overgehouden.

De eitjes:
dsc_0749.jpg

En de kleintjes:
dsc_0750.jpg

dsc_0751.jpg

Nog een totaaltje, Sagittaria subulata is wel toe aan een snoeibeurt
dsc_0754.jpg

Leuke bak,succes met de jonkies

Supermooi!

Maarre, ben je niet bang dat die nietjes gaan roesten?

Dank jullie 🙂

Er zit al wel een beetje roest op maar heb begrepen dat dat niet veel kwaad kan. Tot nu toe gaat het ook gewoon goed en als het mos vast zit kan ik ze natuurlijk weer verwijderen.

Wauw wat een rust straalt dit bakje uit...
Mooi hoor...

Vandaag wezen snoeien, de Panda's kunnen weer lekker rondzwemmen op de bodem 🙂
dsc_0756.jpg

Trouwens leuk dat je kleine panda's hebt!

Van de 11 eitjes die zijn uitgekomen zijn er 4 in leven gebleven. Ik heb ze van de week overgeplaatst in de Rio en ze doen het erg goed tot nu toe. Ze scharrelen lekker mee met de andere Panda's.

Verder gaat het met de bak nog steeds goed. Ik heb alleen de Ludwigia perennis vervangen voor de Ludwigia sp. Mini super red, ik hoop dat deze voor wat meer roodaccenten gaat zorgen.
Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen!

Wat foto's van de kleine panda's:
392367maflodder_0_85_103d310.jpg

286868maflodder_0_85_103d310.jpg

Zo die zijn klein ja! Leuke visjes! 🙂

Ze zijn nu ongeveer 2 maanden en 1,5 cm groot. Erg leuk om ze door zo'n "grote" bak te zien zwemmen.

Schitterend,ze zien er super gezond uit ook!

De Corydoras zijn weer eitjes aan het afzetten 😀
955425maflodder_0_85_103d310.jpg

262291maflodder_0_85_103d310.jpg

273172maflodder_0_85_103d310.jpg

Zo staat de bak er op het moment bij
367712maflodder_0_85_103d310.jpg

Mooi zeg, wat een rust straalt dese bak uit..

Net 2 filmpjes gemaakt van de bak, even testen of het allemaal gelukt is.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=7CbS57G5v3s[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Sq2Db8cL6HM[/video]

Lijkt er wel op. Hele mooie bak qua inrichting vind ik, en superclean ook.

Mooie inrichting hoor! En super leuk die kleine cory's! Hoe haal jij die eigenlijk van je glas af en hoe doe je het dan precies in het aparte bakje? Zou ik ook zo graag willen met mijn toekomstige panda's...

Dank jullie.

@Susanne: de eitjes haal ik heel voorzichtig met mijn vingers weg. Deze had ik in een curver bak gedaan met een laagje aquariumwater. De eerste paar dagen leven ze van hun dooierzak, daarna ben ik gaan voeren met fijn stofvoer. En dan dagelijks water verversen omdat het best wel vervuilt al dat voeren. Sommige mensen gebruiken ook nog een zuurstofpompje om het water in beweging te houden. Na 2/3 maanden heb ik ze in de Rio geplaatst. Ik had 11 eitjes en uiteindelijk zijn er maar 3 die het tot nu overleefd hebben. Ik ben ook nog maar een beginner hierin, maar toch wel heel leuk om het een keer geprobeerd te hebben. Als je geen quarantaine bak of iets dergelijks hebt is dit denk wel de makkelijkste oplossing.

Heb je dan nog iets van plantjes en een bodem in dat quarantaine bakje gedaan terwijl de eitjes/jonge dieren er in zaten? Hoeveel water ververste je per dag en hoef je er echt maar een laagje in te doen of kan het ook gewoon met de bak vol? Een zuurstofpompje heb ik inderdaad ook wel van gehoord, weet niet of ik die nog heb. Jammer dat er maar zo weinig overleefd hebben, maar 3 is beter dan geen en lijkt me inderdaad erg leuk om een keer ervaren te hebben. Ik heb altijd wel een aquariumpje extra voor het geval dat, dus zou die kunnen gebruiken als ik eitjes zou krijgen/zien.

Ik gebruikte geen bodembedekking omdat, de kleintjes dan makkelijker hun voer kunnen vinden en omdat het ook makkelijker is met afzuigen als er nog wat restjes voer over was. Ik had als plantjes mos en hoornblad, gewoon makkelijke plantjes waarin ze zich kunnen verstoppen. Verversen deed ik altijd ongeveer een kwart van wat erin zat. Ik had een curver bak van 60 liter die ik voor 1/3 gevuld had, ik vond het zelf niet echt nodig om hem helemaal tot de rand te vullen. Corydoras houden zich toch meer op op de bodem. Als je een ingedraaid extra aquarium hebt staan is dat natuurlijk wel ideaal hiervoor. Met een ingedraaid filter zou je ook niet zoveel hoeven te verversen, alleen dagelijks de overgebleven voedselresten afzuigen.

Weer wat foto's
265828maflodder_0_85_103d310.jpg

211113maflodder_0_85_103d310.jpg

623373maflodder_0_85_103d310.jpg

Met de bak gaat alles prima. Helaas wel 2 Galaxys verloren, weer buikwaterzucht. Het zijn mooi en leuke visjes qua gedrag maar voor mij niet meer voor herhaling vatbaar. Met de rest van de vissen gaat het gelukkig wel goed.

Ik ben overigens aan het nadenken om mijn bak weer te gaan herinrichten. Ik zou heel graag een Zuid Amerika bak willen hebben met veel hout en als hoofdbewoners een Apistogramma soort. Eerst nog maar even veel inlezen. Misschien een project voor 2016 🙂

Erg mooie en vooral ook rustige bak. Nu vraag ik me wel af welke plant je rechts- en linksachter hebt staan

Dank je. Dat is de Microsorum pteropus trident, groeit als een gek op het moment.

Wauw wat ontzettend mooi! Heel rustgevend.

Okay, bedankt. Wil over een tijdje mn bak opnieuw inrichten en dan kan deze mooi op het bestelde stuk hout!

Vorige week heb ik de boel een beetje gesnoeid, het is behoorlijk kaal geworden. Daarna weer wat nieuwe plantjes toegevoegd en maar weer wachten tot het weer gaat groeien 😀

857395maflodder_0_85_103d310.jpg

154591maflodder_0_85_103d310.jpg

436682maflodder_0_85_103d310.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan