Wat is er nieuw

Juwel Rio 180 van Zora

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Hierbij een fotoalbum van mijn Juwel Rio 180 🙂

Eerst getest of hij lek was, dat was hij niet.
Dus het inrichten kon beginnen 🙂

Ik heb van mijn Aqua 60 alles gebruikt om de Rio 180 op te starten.
Dus water, gedeelte van de bodem en de Aquaflow 200 filter.
Het interne filter van de Rio 180 draait ook mee natuurlijk 🙂
Ik laat de Aquaflow 200 gewoon meedraaien, dan heb ik altijd een back-up mocht dat eens zo uitkomen.

Bak staat nu even op 24 graden, maar ik vermoed dat het voor mijn beoogde /toekomstige visbestand wel wat omlaag mag.

Ik heb een Juwel Day Lite T5 achter en een Dennerle Color Plus T5 voor, als verlichting.

De planten:

Javavarens, Crypto's, Anubia's, Cabomba, Limnobium, Javamos.
Ik had nog veel meer planten, maar daar was simpelweg geen ruimte meer voor, omdat ik geen super vol beplante bak wou.
Want deze planten gaan ook nog groeien natuurlijk.
En er moet ruimte blijven voor de Corydorassen.

Ik maak gebruik van Easylife Carbo en Profito.
Ik gebruik geen voedingsbodem.
Wel voeg ik van Dennerle de Nutriballs en de E15 ijzertabs toe bij de wortels van de planten die dat nodig hebben.

Het toekomstige visbestand gaat worden:

- 4 Appelslakken ( zitten er al in, komen uit de Aqua 60 ).
- 2 Otocynclus ( zitten er al in, komen uit de Aqua 60 ).
- Onbekend aantal Torenslakjes

- 12x Rouwtetra's ( deze komen a.s. zaterdag, mits het water goed is).

Daarna laat ik de bak eerst met rust en volgt geleidelijk aan de rest van het bestand:

- 6x Otocynclus
- 10x Corydoras Panda
- 5x Zwaarddrager ( 1x man en 4x vrouw)

Ik wil bij deze iedereen bedanken die meegedacht heeft om tot dit bestand te komen 🙂
Ook degene die via pb mijn vragen hebben beantwoord en met me meegedacht hebben.
Ben erg blij met dit bestand 🙂

Foto's:

448222_0_82_sam_5399.jpg

144933_0_82_sam_5408.jpg

558855_0_82_sam_5407.jpg

622562_0_82_sam_5406.jpg

837556_0_82_sam_5405.jpg

653416_0_82_sam_5404.jpg

967896_0_82_sam_5403.jpg

775793_0_82_sam_5402.jpg

446533_0_82_sam_5401.jpg

746389_0_82_sam_5400.jpg

Dit kan nog wel eens een hele mooie bak worden als alles even lekker gegroeid is!
ik zie dat je goed hebt nagedacht over hoe je de bak gaat starten en wat je wil etc. goed bezig!

maar hou je wel het nitriet in de gaten de aankomende weken? je bak is nog niet ingedraaid (daarom gebruik je uiteraard je oude filter), maar er zit nog niks geen bacteriecultuur in de bodem of het andere filter. met het introduceren van de rouwtetra's kon dit nog wel eens een piekje opleveren. misschien ben je je hier goed van bewust, maar ik denk ik meld het toch even 😉

Zwits zei:
Dit kan nog wel eens een hele mooie bak worden als alles even lekker gegroeid is!
ik zie dat je goed hebt nagedacht over hoe je de bak gaat starten en wat je wil etc. goed bezig!

maar hou je wel het nitriet in de gaten de aankomende weken? je bak is nog niet ingedraaid (daarom gebruik je uiteraard je oude filter), maar er zit nog niks geen bacteriecultuur in de bodem of het andere filter. met het introduceren van de rouwtetra's kon dit nog wel eens een piekje opleveren. misschien ben je je hier goed van bewust, maar ik denk ik meld het toch even 😉

Bedankt 🙂

Ben me er uiteraard van bewust.
Ik hou het nauwlettend in de gaten, ik zit er met mijn neus boven op 🙂

Keurig gedaan. Mooie bak.

Houd ook even je oto's in de gaten, in een nieuwe bak zit te weinig algjes, aangroei, waartussen ze hun kostje bij elkaar scharrelen!

peterdenhaag53 zei:
Keurig gedaan. Mooie bak.

Houd ook even je oto's in de gaten, in een nieuwe bak zit te weinig algjes, aangroei, waartussen ze hun kostje bij elkaar scharrelen!

Dankje 🙂

Komt helemaal goed, ik voer de Oto's bij met algentabletjes.

Dat ziet er uit als een mooi begin. Jammer dat ik de klimop niet terugzie die ik zo zorgvuldig voor je heb bewaard en opgestuurd. Maar zeker een mooie bak! 🙂

SaskiaP zei:
Dat ziet er uit als een mooi begin. Jammer dat ik de klimop niet terugzie die ik zo zorgvuldig voor je heb bewaard en opgestuurd. Maar zeker een mooie bak! 🙂

Die staat nog in de emmer, daar zoek ik nog een plekje voor 🙂
Hopelijk kan ik er een geschikte plek voor vinden.
Had me enorm verkeken op de ruimte, ook vanwege de stukken hout die groter bleken dan ik dacht.

Bedankt allemaal 🙂

Ik had nog twee Javavarens over en die heb ik samen gebonden met een Javavaren uit het aquarium zodat de bossen wat dikker lijken.

Geeft ook een veel mooier gezicht vind ik.

Vanavond als het donker is, zal ik weer wat foto's plaatsen 🙂

Nieuwe foto's 🙂

738963_0_82_sam_5426.jpg

843855_0_82_sam_5427.jpg

684297_0_82_sam_5428.jpg

967541_0_82_sam_5429.jpg

646695_0_82_sam_5430.jpg

En als laatste een totaaltje.
Helaas iets bewogen, maar het geeft toch even een beeld van hoe mijn aqua er nu uitziet 🙂

314518_0_82_sam_5432.jpg

Richvio zei:
Ziet er goed uit hoor ! :thumbs:

Bedankt 🙂

Het is wel jammer dat door het fototoestel ( simpele digitale camera), de kleuren een beetje vertekenen.

Maar het geeft in ieder geval een beeld van hoe het eruit ziet 🙂

En nog een foto van enkele dagen terug, toen de Appelslakken nog in de Aqua 60 woonden.

Een po*pende Appelslak 🙂

992432_0_82_sam_5393.jpg

Bakkie staat er mooi bij.Mooie plantjes ook.Leuk hoot om weer een groter bakje te hebben he??

Zo gaat het vaak.En dan weer een beetje groter en dan weer een beetje.Hahahaha 😀

uaruman zei:
Bakkie staat er mooi bij.Mooie plantjes ook.Leuk hoot om weer een groter bakje te hebben he??

Zo gaat het vaak.En dan weer een beetje groter en dan weer een beetje.Hahahaha 😀

Bedankt 🙂

Ja, hahaha 🙂
Ik vind de meterbak echt leuk,... je kan er zoveel meer mee 🙂

Ooit komt er hier ook een groter aquarium hoor 🙂
Maar deze blijft eerst enkele jaren.
Groter kan ik echt niet kwijt momenteel.

KGR zei:
Mooi! soms mis ik dat wel.. een meterbak :stom:

Bedankt 🙂

Ja,... ik ben blij dat ik eindelijk wat groter kon gaan.
Ooit komt er hier een nog grotere maar dat zit er voorlopig niet in.

Bedankt allemaal 🙂

Ben er zelf ook heel blij mee 🙂

Ziet er erg mooi en vooral groen uit Zora.
Heel goed beplant. Laat dat maar eens lekker aanslaan en groeien.

Ik ga straks nog een kleine wijziging in de planten aanbrengen.
Ben niet helemaal tevreden omdat de uitstroom van het filter de lange bladeren de verkeerde kant op doet staan.

Verder komen de eerste bewoners vandaag ook 🙂
Mits het water goed is natuurlijk.

Voor de mensen die het hele verhaal niet gelezen hebben 😉 :
Ik heb een doorstart gemaakt met een ander aquarium, vandaar dat eerder vissen toevoegen misschien al mogelijk is.
Daarom ga ik eerst het water testen en de komende tijd er met de neus bovenop zitten als de vissen er wel in mogen al.

Deesje zei:
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

Ik heb eerst de plantjes gehaald en ben daarmee aan de slag gegaan.
Die staan nu redelijk naar mijn zin.

Straks eerst even eten en daarna ga ik opnieuw naar de winkel en deze keer voor visjes 🙂
Water was goed, maar toch ga ik het de komende tijd heel goed in de gaten houden 🙂

Heb de grote Javavarens ( Microsorum pteropus) eruit gehaald en heb deze vervangen voor een andere Javavaren soort, namelijk de mini-versie van de Javavaren: Microsorum pteropus mini.
Kaartje stond er niet meer bij, maar ze zien er sowiezo anders uit dan de Javavarens die ik er eerst in had.
Ik zie wel hoe het gaat worden.
Vind dit persoonlijk hoe het nu is veel mooier/rustiger ogen.
Ben alleen niet geheel tevreden over hoe ��n Javavaren nu staat.
Daar ga ik misschien straks nog even naar kijken en anders laat ik dat eerst zo even.
Veranderen kan later ook nog wel 🙂

Straks ga ik dus visjes halen: 12x Rouwtetra.

Update ( foto's), komen vanavond zodra het wat donker gaat worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan