K
Kevin_Vdp87
Guest
Bij deze mijn 125 Juwel Rio, de visjes zijn allemaal Zuid-Amerikaans.
De bak draait nu ongeveer 2-3 maand. Hiervoor had ik een Juwel Rekord 700, maar na 1 jaar ben ik toch naar iets groter gegaan. Ik was van plan om hem te verkopen, maar misschien houd ik hem als kweekbak, of iets anders 🙂
Ik heb er de interne filter uitgehaald en vervangen door een externe CristalProfi e701.
Visbestand:
- 7 x vuurneons
- 10 x corydoras venezuela/panda
- 5 x otocinclus hoppei/affinis
- 1 x L401
- koppel agasizii fire red
De vuurneons ga ik binnenkort vervangen door een andere soort. Maar ik ben er nog niet uit welke:
- Flame tetra
- Blauwe koningszalm
- Gemarmerde bijlzalm
- Nannostomus beckfordi
- Poecilocharax weitzmani
Ik twijfel ook om er nog een koppel cicliden bij te nemen.
Misschien een koppel kersenbuik..
Totaalfoto:
Agasizii Fire Red man:
Agasizii Fire Red vrouw:
Coryodoras venezuela:
Corydoras panda:
De foto's zijn niet echt goed, ik probeer er binnenkort wat betere te nemen 🙂
Zoals je wel ziet op de foto's, heb ik wel redelijk wat algen 🙁 Bijvoorbeeld op de 2e foto, zie je alg op de planten, welke soort alg is dit? Gewoon groene alg?
Mijn ruiten worden er ook heel snel, heel vuil van! Zoals je kan zien op de laatste foto.
Mijn uitstroom zit rechtsboven (spray-bar), en de instroom zat linksonder. Ik heb de instroom vandaag verplaatst naar rechtsonder, omdat er altijd veel vuil tussen de valisneria op de bodem ligt! Hopelijk hoopt er nu minder vuil op tussen de valisneria.
De bak draait nu ongeveer 2-3 maand. Hiervoor had ik een Juwel Rekord 700, maar na 1 jaar ben ik toch naar iets groter gegaan. Ik was van plan om hem te verkopen, maar misschien houd ik hem als kweekbak, of iets anders 🙂
Ik heb er de interne filter uitgehaald en vervangen door een externe CristalProfi e701.
Visbestand:
- 7 x vuurneons
- 10 x corydoras venezuela/panda
- 5 x otocinclus hoppei/affinis
- 1 x L401
- koppel agasizii fire red
De vuurneons ga ik binnenkort vervangen door een andere soort. Maar ik ben er nog niet uit welke:
- Flame tetra
- Blauwe koningszalm
- Gemarmerde bijlzalm
- Nannostomus beckfordi
- Poecilocharax weitzmani
Ik twijfel ook om er nog een koppel cicliden bij te nemen.
Misschien een koppel kersenbuik..
Totaalfoto:

Agasizii Fire Red man:

Agasizii Fire Red vrouw:

Coryodoras venezuela:

Corydoras panda:

De foto's zijn niet echt goed, ik probeer er binnenkort wat betere te nemen 🙂
Zoals je wel ziet op de foto's, heb ik wel redelijk wat algen 🙁 Bijvoorbeeld op de 2e foto, zie je alg op de planten, welke soort alg is dit? Gewoon groene alg?
Mijn ruiten worden er ook heel snel, heel vuil van! Zoals je kan zien op de laatste foto.
Mijn uitstroom zit rechtsboven (spray-bar), en de instroom zat linksonder. Ik heb de instroom vandaag verplaatst naar rechtsonder, omdat er altijd veel vuil tussen de valisneria op de bodem ligt! Hopelijk hoopt er nu minder vuil op tussen de valisneria.