Wat is er nieuw

Kieuwen roodachtig

Fifn

Member
Lid geworden
20 november 2024
Leeftijd
41
Mijn guppy s gedragen zich normaal eten goed ook, maar de kieuwen zijn wat rood. Moet ik me zorgen maken?

Zie foto s

Bijlagen

• IMG_1573.mov
    35.8 MB
  • IMG_1572.jpeg
    IMG_1572.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 59
  • IMG_1571.jpeg
    IMG_1571.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 53
  • IMG_1570.jpeg
    IMG_1570.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 59
Kieuwen zijn altijd wat rood. Het zijn immers enorm goed doorbloede dingen (organen? Weet ik eigenlijk niet). Als ze roder dan normaal zijn kan er wel wat zijn..

Hoelang staat de bak al? En sinds wanneer vissen er in? Happen ze naar lucht?

Ja, ik weet het zal moeten stappen ondernemen. Ben al bezig met een 2e tank aan het opstarten waar ik de mannetjes zal in doen zodat er niet meer gepaard zal worden. Want tank zal te klein worden anders… :/
Danku voor de reacties

Bijlagen

• FA596832-3812-416B-A727-B2A56F741F29.jpeg
    FA596832-3812-416B-A727-B2A56F741F29.jpeg
    626.3 KB · Weergaven: 51
Weet dat de vrouwen sperma op kunnen slaan.. dus ze jongen door als de mannen weg zijn.

• Leuk
Waarderingen: Fifn
Je kunt overwegen om er een roofvis bij te doen....Ik weet dat sommigen dan helemaal uit hun dak gaan, maar wat moet je met zoveel jonkies...
Ik heb zelf Aplocheilus lineatus, dat zijn enthousiaste rovers, maar ik weet niet of die te groot worden op den duur en dan aan de volwassen guppen beginnen. Ik heb te lang geleden volwassen guppen gezien om dat in te kunnen schatten.

Ja maar ik zorg gewoon voor minder schuilplaatsen , zo worden de jonkies opgegeten door de guppen en blijft de balans in de tank . Is ook al gelukt in het verleden , roofvis zal voor te veel stress zorgen in mijn kleine tank. Maar toch bedankt voor de tip

Maar waarom zoveel Guppen en verder geen inrichting? Ik zou haast denken dat het een bak is voor de kweek?
Persoonlijk zou ik hem leuk inrichten met wat planten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan