Wat is er nieuw

killi bakje jdjfish

jdjfish

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2012
qXjJXj_8A4ILJ78NVyflm0uRQ04HmLad.jpeg

beste aquarianen,

Wou julie graag mijn killibakje een kaar laten zien in de hoop op tips of verbeter punten.
ben nog op zoek naar een geschikt drijfplantje heb al meerdere soorten geprobeerd maar die redden helaas nooit. Denk dat mijn bakje te donker is haha.
Heb drijfbamboe nog niet geprobeerd die ga ik binnenkort maar eens halen.

De bewoners, erg simpel maar mooi rustig bestandje :

2x aphyosemion australe gold (koppel)
15x aplocheilichtys normani

hoor graag van julie wat julie ervan vinden..

groetjes!

Heel leuk bakje!
Killivissen zijn zo prachtig 😉 heb zelf meerdere soorten (waaronder ook Australe gold).
Drijfplantjes zijn wellicht wel handig, maar met zo'n donkere bak heb ik weinig ervaring.
Wellicht dat iemand een goeie tip heeft voor een drijver die minder licht nodig heeft?

Mooi zeg, die Normanni's zullen zich wel thuis voelen, ik zie geen verbeterpunten, ben jaloers 😀
Drijfplantjes?, niet nodig toch! Donker genoeg!

groetjes John.

Drijfplanten zijn wel handig omdat ze hun
eieren afzetten tussen de wortels daarom wil ik ze graag.

bedankt voor de reacties!

rT91oiH29HlXEKOr7i7ch3Wou-MipY6e.jpeg

owja das ook wel handig natuurlijk, het is maar een klein bakje helaas,
dit is het uitzicht vanaf mijn bank geen verkeerd plekje dacht ik zo haha.

60x30x30.

Heb je er al aan gedacht om wat javamos bij het oppervlakte te laten groeien? (aan een takje bevestigen)
Of een drijvende mop? Zijn de eitjes ook makkelijk te verzamelen.

John.

Dat is ook wel een goeie inderdaad java mos kan wel tege minder belichting dacht ik

Hoornblad Of Ceratopteris laten drijven?

Mooi bakje, je zult vast nog wel te horen krijgen dat je Echinodorus (?) de bak in twee�n deelt doordat hij precies in het midden staat, maar dat deert mij totaal niet en jij bent degene die ernaar moet kijken ;-)

~ Ivo

Mooi sfeervol bakje zo.

Hmmm goeie tip heb Ceratopteris nog nooit geprobeerd!
van die echinodoris zou kunnen kloppen is mij eigenlijk nooit zo opgevallen lijkt oom
niet echt zo doordat de stenen er zo speels voor liggen denk ik, ik heb er in iedergeval nog nooit zo bij stil gestaan.

Bedankt voor de tip ivo!

Ik heb ze ook, de normannis en ik vind ze erg leuk. Sinds ik CO2 toevoeg is de Ph wat gezakt en krijgen hun vinnen een mooie gele rand. Heel leuk om te zien n ze scholen heel mooi.

Scholen doen ze bij mij alleen af en toe, want ze hebben niet echt vissen in de bak waar ze zich bedreigd door hoeven voelen,
want de aphyosemion australe zijn nog maar net iets groter! Zijn nog jong moeten nog wat groeien. Nog een vraa g je voor de kenner.... zou ik er nog een koppel aphyosemion australe bij kunnen zetten?

Mvg

Zou er alleen nog een dame bijzetten.

John.

Wat zijn de afmetingen van je aquarium?

Als ie groot genoeg is kun je er zelfs een klein groepje van maken.
Of als je wilt nog een ander killi soortje: een Epiplatys, chromaphyosemion of scriptaphysemion. Misschien wel een wat kleiner blijvende fundulopanchax.
Keuze zat uit West-Afrika! 😀

Aquarium is helaas maar 60x30x30... ga morgen naar de rifwachter in hilversum dus ben benieuwd wat ik nog kan toevoegen.
epiplatys zal ik toch wel echt wat drijfplante moeten vinden.

Schiet me ineens te binnen, volgens mij krijgen normanni's gele randen aan de vinnen als ze volwassen worden en heeft het weinig met de waterwaarden te maken.

John.

Nog een australe vrouwtje moet geen enkel probleem zijn!
Wat vind je van dwergklauwkikkertjes?

Hmmm heb ik wel es over nagedacht maar ben dr nog niet over uit haha... weet niet of ik ze zo leuk vind,
wel interessant. Dan heb ik denk im liever een epiplatys soortje denk ik, wat is geschikter? Annulates of dageti?

John. zei:
Schiet me ineens te binnen, volgens mij krijgen normanni's gele randen aan de vinnen als ze volwassen worden en heeft het weinig met de waterwaarden te maken.

John.

Dat kan natuurlijk ook. Maar ik kwam tot deze conclusie, omdat mijn cories en mn sturisoma wel duidelijk mooier oo kleur zijn nu de ph wat lager is.

Heb wel gelezen dat als ze volwassen worden dat krijgen. Sommige hebbe al beduidelijk mooiere vinne als de kleintjes trouwens! Is echt prachtig om te zien die blauwe doppies in zo'n donker bakkie!

Iemand nog suggesties wat betreft de epiplatys annulates of de dageti?

Ik zou zelf zeggen dat de keuze dan is tussen 1m/2v dageti of een annulatus of 6.
Weet niet hoe anderen hierover denken.

~ Ivo

beste forum leden tijd voor weer een update!

het bestand is nu:

15x 15x aplocheilichtys normani
1x Betta splendens ( HM man )

even een paar foto's van hoe het bakje er nu bij staat...
en mijn nieuwe trots!! Eergister opgehaald bij lydia betta.

foto's zijn niet perfect maar zo krijgen jullie een beetje in indruk.

alle reacties zijn welkom 😀

437786jdjfish_0_82_img_0638.jpg

825598jdjfish_0_82_img_0646.jpg

en een totaatltje:

236944jdjfish_0_82_img_0655.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan