Wat is er nieuw

Labyrinthbiotoop (Zuidoost-Azië) van Mascha&Ivo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mascha&Ivo
  • Startdatum Startdatum
misschien is de betta smaragdina ook wel iets voor julie ?

mooie foto's mascha 😉

Prachtig bakje, hele mooie betta soort ook, deze zie je niet elke dag Hoe is dat in feite afgelopen met die eitjes ? Heb ik daar over gelezen of is het niks geworden ?

sieyannick zei:
misschien is de betta smaragdina ook wel iets voor julie ?)
Jawel, ooit, maar niet in deze bak. Die komt voor in heel andere biotopen 😉

Sjeff zei:
Heel gaaf ingericht! Wat meer foto's zou top zijn 😀
Je komt maar een keer live kijken 😉

Pol_de_gezzmol zei:
Prachtig bakje, hele mooie betta soort ook, deze zie je niet elke dag Hoe is dat in feite afgelopen met die eitjes ? Heb ik daar over gelezen of is het niks geworden ?
We hebben niks meer terug gezien, maar zo lang draait het bakje eigenlijk ook nog niet, mag nog wel wat rijpen zodat jonkies vanzelf iets vinden 🙂

Ivo was meneer betta dit weekend kwijt, maar ik zag gisteravond opeens een heel flinke tros eitjes in het bubbelnest hangen, en daar verscheen het koppie van meneer coccina ook even. Dus weer een nieuwe kans op babies, haha.

- Mascha

yeahhhhhhhh hahaha
tjah limburgs bakkie toch??? ooit moet er toch een jonkie overblijven....

Ja, alleen geen Limburgs water helaas 😛

- Mascha

hahaha dat komen jullie maar eens snel halen.... dan gaat het helemaal goed komen

Kunnen best een keer langskomen, Gennep is een half uurtje bus vanaf mijn ouders 😛

- Mascha

ja das een kippestukkie idd, lijn 83 uitstappen bij de Genneper Molen, eitje toch hahahaha en als ik weet hoelaat en wanneer, staat er een klein mannetje met een crossfiets jullie op te wachten

2014-01-24RB_zps974e0f15.jpg

Mascha en Ivo, ik vind het vreselijk voor jullie...
ik begrijp dat jullie nu hier niet meer komen voorlopig, maar hoop dat we toch nog contact kunnen houden?

Mensen, KALM BLIJVEN!

Foutje van Ivo, hij had wel even iets meer toelichting mogen geven.

be-back-header.jpg

(Kan alleen een tijdje duren)

- Mascha

Neee! 🙁 En de visjes hier dan?

Ivo: :idea:

Mascha: :stop:

Ivo: :engel:

Mascha: :stom:

M&I: :book: :computer: :stars:
Sherlock_holmes.gif

Drie uur later M&I: :deal: 😀 :thumbs: :iloveyou:

Ivo had een lumineus idee. Masha zei stop. Maar Ivo is toch zo een engeltje, dat mascha nog met haar hoofd tegen de muur mocht bokken, niks zou veranderen. Samen wat opgezocht, sterretjes gezien en drie uur later het bewijs, iedereen tevreden, duimpjes de lucht in, en the love storry continues...
Zo iets ?

Op die ene spelfout in Mascha's naam (dat vergeeft ze je ;-)) is dat eigenlijk de gehele essentie 😉

Nu nog doorgronden hoe Ivo denkt en het lumineuze idee openbaart zich - succes 😀

Mijn excuses en iets verderop dan nog eens zonder hoofdletter, nog eens excuses. Ik heb ergens wel een idee wat er aan het gebeuren is, maar het is me toch ook nog niet volkomen duidelijk. ik wacht af.

Mascha&Ivo zei:
Op die ene spelfout in Mascha's naam (dat vergeeft ze je ;-)) is dat eigenlijk de gehele essentie 😉

Nu nog doorgronden hoe Ivo denkt en het lumineuze idee openbaart zich - succes 😀

Hmmm... Lijkt wel Cluedo!!!

Een hersenkrakertje in het weekend is zo gek niet toch? Of hadden jullie liever dat de bakken geklapt waren? 😀

Zeker niet, een hersenkrakertje is al eens leuk, zeker nu de raadselachtige raadseltjes van Bigsmoke er niet meer zijn om onze hersenpan over te breken ;(
Ik zou zeggen, licht nog eens tipje van de luier 😉 ?
Moesten de bakken in kwestie geen verschillende biotopen zijn, zou ik denken dat je ze gaat verbinden ofzo, maar die grotere bak past dan ook niet echt in dat verhaal.

hersenkrakers zijn leuk en ook best te doen (zelfs in het weekend), maar doorgronden hoe Ivo denkt is een onmogelijke opgave 😀

niettemin: ik denk toch dat ik iets weet... :idea:
vele kleintjes vormen ook een hoop 😉

Het gaat dus om Project de bakken van Mascha&Ivo 2.0, een stoelendans maar dan met bakken.

Voor degenen die nog even willen afwachten totdat stukje bij beetje nieuwe foto-albums verschijnen hebben we de spoiler-functie van het forum maar eens flink aan het werk gezet.
Voor degenen die niet alles met een grote knal op zich af willen zien komen hebben we het opgedeeld in een aantal delen informatie.

Have fun! Dat hebben wij - en degenen die in het complot zaten - de afgelopen dagen meer dan voldoende gehad. Project nu al geslaagd 😀

Project de bakken van Mascha&Ivo 2.0:
Na afronding van een en ander staat er hier straks het volgende:

Takkenbiotoop 2.0 - 120cm bak - Zuid-Amerika
Labyrinthbiotoop 2.0 - 80cm bak - Zuidoost Azi�
Lavabiotoop 2.0 - 80cm bak - West-Afrika
Rimboebiotoop 2.0 - 80cm bak - pantropisch
Stenenbiotoop 2.0 - 60cm bak - Sulawesi

De voortgang:
Het staat er nu als volgt bij:

Takkenbiotoop 2.0 - inrichting compleet, visbestand in progress
Labyrinthbiotoop 2.0 - inrichting in progress, visbestand in progress
Lavabiotoop 2.0 - inrichting nog niet aangevangen
Rimboebiotoop 2.0 - inrichting compleet, visbestand compleet
Stenenbiotoop 2.0 - inrichting nog niet aangevangen

In essentie is dus ��n bak af, twee bakken zijn vergevorderd en twee bakken moeten nog aanvangen.
Lavabiotoop 2.0 zal wederom een bak zijn met een zelfgebouw lavastenen achterwandje.
Stenenbiotoop 2.0 zal een bak zijn met een grijze (fabrieks)achterwand, zwart zand en grijze breuksteen.

Voor het oog:
Vanaf de zitbank zien we links het labyrinthbiotoop 2.0, in het midden takkenbiotoop 2.0 en rechts Lavabiotoop 2.0 - eerst met de lampen in de kamer aan, daarna zonder verdere verlichting:
MaschaIvo20-01_zpsc9b6650e.jpg

MaschaIvo20-02_zpsab0b4dd0.jpg

Meer volgt! 😀

Mascha&Ivo

Hahaha leuk! 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Ben benieuwd naar meer!! 😉

jaaaaaaa staat superrrrrrrrrrrrr

Dat was een behoorlijke dansmarathon maar dan heb je ook wat

vind er niks aan 😛

grapje! is super zo :thumbs:

Harmen.L zei:
Dat was een behoorlijke dansmarathon maar dan heb je ook wat
Pijn aan je rug ja! 😀

Labyrinthbiotoop 2.0 staat inmiddels en draait aardig.
Update laat wel nog even op zich wachten want Mascha is ziek.

Hahahaha pijn aan je rug

Liggen jullie allebei in bed, Mascha van de buikkramp of wat anders en Ivo van zn rug 😀

Beterschap Mascha!!! En dat je snel weer mooie foto's kan maken 😉

beterschap Mascha!
rust maar goed uit (maar schiet wel op met die foto's 😛 )

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan