D
de marte
Guest
Hoe kun je berekenen hoeveel led strips er boven een bak moeten voor voldoende licht. Het gaat om een bak van 300x75x75. De less leveren 1200 lumen per meter
En waarvoor is die 20/30 lumen dan geschikt?JurgenD zei:Zorg voor 20-30lm per liter.
Zo vanzelfsprekend is dat niet 😉de marte zei:Het wordt een zuid Amerikaans biotoop. Dus er komen planten in
Jones zei:Dat is veel 😱
Dan moet er meer dan 20 meter aan leds boven die bak. Of zijn die leds sowieso niet erg geschikt met 1200l/m? *is zelf aan het snuffelen voor led's boven een 200x70x70 bak*
Mascha&Ivo zei:Welk merk en type Peter?
~ Ivo
dschaap zei:Aangezien er al een topic is, plaats ik mijn vraag ook maar hier.
Wij hebben hier thuis twee aquaria. Mijn vader vind dat de stroomkosten hier te hoog oplopen.
Dus eerste waar ik aan dacht was licht veranderen.
Heb al wat rondgekeken op kitelight, maar vroeg me af hoeveel technische kennis je hier voor nodig hebt?
Ook vind ik de leds onder het tabje aquaria behoorlijk prijzig, weet iemand een goedkoop/minder duur alternatief? Iets in de richting van 20-30 cm ledstrip, adapter erbij, niet te veel technische kennis nodig en max 30 euries
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.