Wat is er nieuw

Lido 120 van Ineke (Inuz)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Inuz
  • Startdatum Startdatum
De verlichting is echt wel een stap in de goede richting,hout zal op den duur uitgekleurd raken,even wat geduld dus.
groetjes koos.
🙂

Ik dacht het al, altijd weer dat geduld 😉
Ik heb dat niet zo haha. Dus ik ga weer als ik de kleine bak ververs hier ook even wat vervangen voor het oude aqua water. Kan geen kwaad natuurlijk 😀
En inderdaad, uiteindelijk geeft het niet meer af.
Ik gooi hier af en toe eens een posthoorn of puntslakje in, voor de schimmel.
Als ik wat ga verversen zal ik de bruine bladeren wel even van de valisneria af halen.

Kool in het filter is wel nogal zonde van alle goede stofjes die het hout afgeeft (looizuren etc.)

~ Ivo

Ik denk dat ik het ook weer er uit haal, wou het nog een dag geven.
Lijkt namelijk ook niet te helpen 😉

Gister even wat water ververst. Was even het kleine bakje aan het verversen dus heb een emmer oud water er in en een emmer nieuw water.
Ach heb ook wel geduld hoor 😉 anders maar wat langer in draaien. eerst maar even de plantjes beetje laten groeien, vinden de visjes ook fijner.
Heb gelijk even de raampjes gepoetst, de schimmel een beetje afgezogen met verversen en de dode blaadjes van de valisneria gehaald. Die krijgt trouwens wel nieuwe blaadjes.
Ik zie eindelijk een paar slakjes rond crossen die ik er in heb gegooid. Mogen die de rest van de schimmel en dode blaadjes eten

Vandaag even mijn water getest.
Was allemaal gelijk als de 60cm (wat ook de bedoeling was)
NO2 is 0 en No3 is 10. Vind ik het laatste wat laag maar dat komt wel als er wat in zit.
Ik zit te denken om vast wat garnaaltjes over te gooien... twijfel nog, maar ik denk eigenlijk dat het wel kan.
Draait nu twee weken en heb oud water gebruikt, alleen niet zo veel aangezien het 60cm niet zoveel liters heeft 😉

Zou toch maar iets langer draaien voor je garnalen,
Dan hebben ze meteen wat te eten, algjes

Jaaah is ook zo
Voor het opruimen van de plantenresten heb ik de slakken er in vrij gelaten

Zo, even een poging tot foto's maken gedaan. Deze bak heeft alleen onder geen last van spiegeling overdag.

De eerste echte bewoners. Kunnen me vast even helpen opruimen 😉
214237_0_82_dsc07085.jpg

Lotus, knolletje boven de grond 😉 stokkies gaan te zijner tijd wel weg, als hij vast zit.
154515_0_82_dsc07086.jpg

Klimop. Begint ook te groeien. Had een paar miezerige stekjes gekregen... maar komt wel goed 😉
884834_0_82_dsc07091.jpg

Alles moet nog groeien eigenlijk 😉
Geduld he 😛 raar woord.. 🙄
912378_0_82_dsc07092.jpg

Heb jij nou allemaal klavertjes ��n in je bak. Brengen die ook geluk? 😀

Ja, irritant.
Die marsilea verliest zijn klaver blaadjes een beetje. Ik hoop dat hij die in deze bak wel weer terug krijgt. Zo lijkt het net glosso 🙄
De samenstelling van het water, het licht en de voedingsstoffen schijnen dit plantje in elke bak weer een ander uiterlijk te geven.

Ik de voortuin heb ik trouwens wel klavertjes vier 😉 net onkruid

Ik zie dat je van die ringen heb liggen met mos oid erin en een net erom heen. Wat gebruik je daar voor?

Zoals je zelf al zegt.
Daar zit het mos op gebonden. Dan vliegt het niet de bak door.
Dit mos groeit een beetje als een koepeltje, het worden dan zo ongeveer 3 koepeltjes mos. Is de bedoeling 😉

Geen idee hoe het in Joure zit maar hier is het een nieuwe pagina van je album Ineke 🙄

Nope, hier niet.
Ik zit op pagina 5 en daar kunnen nog heel wat berichtjes staan. In het midden staan foto's :deal:

Ja inderdaad. Ik ben wel erg benieuwd hoe alles een beetje gaat groeien.
Vooral omdat de bak wel hoog is, ben ik bang dat sommige planten niet genoeg licht gaan krijgen.
Maar aan de andere kant, ik heb niet zulke moeilijke planten er in 😉
Ik denk er wel over na hoor 😛

Heb weer even wat foto's gemaakt. Nog niet veel nieuws maar ach 😉

276133_0_82_dsc07093.jpg

679214_0_82_dsc07103.jpg

946115_0_82_dsc07104.jpg

858151_0_82_dsc07107.jpg

956431_0_82_dsc07108.jpg

538721_0_82_dsc07115.jpg

Edit: Ik denk dat ik trouwens de prikkers ga vervangen, even zien wat voor ijzerdraad ik heb. als dat van rvs is ga ik die doen.
Vind het toch wat storend. Geduld heb ik niet 😉

ow nice,
wat zijn dat voor witte dingen op je achterwand?

nu mijn edit: Ow zo ok 😛

Dat zijn dus de plastic haakjes, voor de planten... Check mijn edit 😉

Wou namelijk geen risico lopen voor de garnalen... maar ik denk toch dat het mooier kan 😉

Hoe bevalt je filter? Ik vind dat hij niet echt hard aanzuigt, ligt aardig wat vuil op de bodem in mijn bak, zelfs op 2 cm van het filter en dat blijft ook mooi liggen. Zal straks met wat garnalen en dus beweging in de bak misschien wel beter worden?? Ook m'n wateroppervlak is niet in beweging.... tenzij ik er een ander buisje op knutsel....

aquael filter?
die van mij werkt prima, blaast hard, zuigt goed, bladeren zitten tegen de spons aan

Hier ook, werkt prima, zoals john zegt.
Ik had hetzelfde probleem als jij, had ik het kraantje nog niet open 😉

heb een uitstroombuisje van de aquaflow erop en dan heb ik mijn oppervlak in beweging maar anders niet. Er zitten ook wel blaadjes aan de spons geplakt, maar ook nog redelijk wat vuil wat er gewoon onder ligt, en filter staat slechts een 3 cm boven de bodem.... En als ik het kraantje helemaal open zet heb ik een soort tsunami in de bak....haha

Echt een leuke inrichting Inuz, maar dat heb ik al gezegd hahaha

Oh dan snap ik het ook niet renate. Wel dacht ik dat het wat overdreven was deze pomp op zo'n klein bakje.

Dank je astrid

heb eens zitten spieken, maar het is bijna een kopie van die van mij hahahahha

Als wat van jou Anja?

mijn Lido..

geen idee waar dat ding is.....zal morgen eens een foto maken op de zaak.

Nou dat kan best Anja, ik denk dat je hem niet meer kunt vinden 😉 hahahaha
Het is namelijk gewoon een standaard lido 🙄

Netjes hoor Ineke,trouwens best nog bruin dat water toch?

Ja best wel. Ik denk dat ik anders het hele filter vol moet gooien met kool.
Heb ik geen zin in want daar zitten die buisjes ook in.
Dus, zal wel gewoon geduld hebben of zo 🙄
De 60cm wordt straks wel een bruin bakje, maar deze niet... is de bedoeling 😛

Bedoel natuurlijk de inrichting. ...zo stom ben ik ook niet

wel grappig eigenlijk, ongezien bijnaaaaa

Oh, is dat zo? Bewijs 😉
En niet pas na 3 dagen he 😛 dan geloof ik het niet hahahaha

Hihi ben al aan het zoeken geweest....

de foto's van toen we hem gingen veranderen moeten er zijn...

wacht maak er een paar met de mobiel, zet ik ze vanavind erop...altijd heel gedoe zo maar goed...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan