Wat is er nieuw

Lido 200 van Soundwave

Vandaag een aankoop gedaan waar ik blij van werd en al op mijn wensenlijst stond. Bekijk bijlage 379443
Eerst de bak snoeien dan nog even een foto met de oude verlichting en dan uiteraard een after foto met het nieuwe licht , ik kom deze zaterdag wel door.
Vorige week heb ik de 600 gekocht voor mijn lido 120. Wel even wennen aan het licht en spelen met de instellingen.

Vorige week heb ik de 600 gekocht voor mijn lido 120. Wel even wennen aan het licht en spelen met de instellingen.
Ben benieuwd naar tips !

Zojuist het snoeien en het planten van een rood plantje zoals ik wilde afgerond en de nieuwe verlichting aangesloten , wat een verschil !! Wouw

Juwel standaard balk met colorled
IMG_2131.jpeg

IMG_2137.jpeg

Zo weer tijd voor een update, inmiddels de ph controller er in hangen en een tweetal extra dcs omdat ik er toch eentje niet vertrouwde maar inmiddels een mooie groene kleur in de dc bereikt met de toevoeging van co2 via de controller.
Ook besloten om wat extra ferro te geven naast mijn bestaande planten voeding , zie de rode planten hiervan nog mooier worden. En uiteraard de nodige snoeibeurten al achter de rug

IMG_2152.jpeg

IMG_2149.jpeg

IMG_2151.jpeg

Inmiddels wat verder , alles draait lekker en is onder controle , deze week voor het eerst de co2 controller gekalibreerd en ook dit ging vlekkeloos
IMG_2665.jpeg

IMG_2664.jpeg

IMG_2662.jpeg

Staat er fraai bij. Welke controller heb je?

Inmiddels zijn weer wat verder, mijn aquarium draait prima, ook wat wisseling al in planten gehad op sommige plekken en inmiddels wat snelle groeiers vervangen voor wat nieuwe aanwinsten.
Co2 en waardes zijn prima in orde en alles groeit vrolijk.

Mijn dagelijkse plantenvoeding bestaat uit APT3 en een Cupje Corbo.
Iedere week voeg ik verschillende andere zaken toe zoals:
Catappa-X
Ferro

IMG_2814.jpeg

Inmiddels zijn weer wat verder, mijn aquarium draait prima, ook wat wisseling al in planten gehad op sommige plekken en inmiddels wat snelle groeiers vervangen voor wat nieuwe aanwinsten.
Co2 en waardes zijn prima in orde en alles groeit vrolijk.

Mijn dagelijkse plantenvoeding bestaat uit APT3 en een Cupje Corbo.
Iedere week voeg ik verschillende andere zaken toe zoals:
Catappa-X
Ferro

Bekijk bijlage 382801
Je aquarium ontwikkeld prachtig!
Hebben jouw planten voldoende aan 1 chihiros ledbalk?

alles groeit vrolijk.

Inderdaad erg mooi

Alternanthera Reineckii 'Red Ruby' of 'Rosanervig' is dit toch , op hoeveel lm/L (lumen/Liter) zit jij op het hoogtepunt?
(ik heb de eerste onlangs ook in mijn bak zitten)

Je aquarium ontwikkeld prachtig!
Hebben jouw planten voldoende aan 1 chihiros ledbalk?
Zeker, ik heb wel de balk speciaal geschikt voor mijn aquarium. (dus met de mogelijkheid om de flappen van de lido er in te klikken)

Inderdaad erg mooi

Alternanthera Reineckii 'Red Ruby' of 'Rosanervig' is dit toch , op hoeveel lm/L (lumen/Liter) zit jij op het hoogtepunt?
(ik heb de eerste onlangs ook in mijn bak zitten)
Ik heb niks veranderd aan de instellingen sinds de laatste keer , kan ik dit voor je nagaan in de app toevallig?

Zeker, ik heb wel de balk speciaal geschikt voor mijn aquarium. (dus met de mogelijkheid om de flappen van de lido er in te klikken)

Specificaties

• Aantal LED's:
    30 RGB, 20 wit
  • Wattage:
    33 watt
  • Kelvin (K):
    3000 tot 15.000 K
  • Lumen (lm):
    2613 lm
  • Lux (lx):
    meerdere Lux waarden
  • PAR:
    meerdere PAR waarden
  • Isolatieklasse:
    IP67
  • LED stralingshoek:
    120 graden
  • CRI:
    Onbekend
  • Maten:
    62x8,8x1,9 cm
  • Energie klasse:
    Nog onbekend
  • Aquarium lengte:
    65-75 cm
  • Voor aquarium:
    Juwel Lido 200,
Dan heb je ruim 10 lumen per liter?

Dan heb je ruim 10 lumen per liter?
Dat is inderdaad niet veel

@Soundwave 2613lm / 200L (in hoogste 100% intensiteit)

Alternanthera Reineckii 'Red Ruby' of 'Rosanervig' is dit toch ,
Mijn vraag over het aantal lm/L was vanwege de hoge lichtvraag van deze plant, heb deze zelf op 34 lm/L

Desondanks ziet deze er bij jou goed uit.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad niet veel

@Soundwave 2613lm / 200L (in hoogste 100% intensiteit)

Mijn vraag over het aantal lm/L was vanwege de hoge lichtvraag van deze plant, heb deze zelf op 34 lm/L

Desondanks ziet deze er bij jou goed uit.
@Tutorial
ik heb de balk anders ingesteld vanwege de kleuren, dus minder blauw ect. en staat zeker niet op de hoogste stand.
Maar de plant groeit helemaal dikke prima zo (net als de andere planten overigens).
Daarnaast zijn dit de plantjes vanaf het begin, die nu zo groot zijn en heb ik er al meerdere getopt en herplant.

Haha, nee dat snap ik maar ik dacht dat rode planten wat meer licht vragen.

Haha, nee dat snap ik maar ik dacht dat rode planten wat meer licht vragen.
https://www.aquascaping-blog.com/3253/alternanthera-reineckii-verzorging/amp/

Citaat:
Hoe krijg je hem extra rood?
Deze aquariumplant heeft van nature al een mooie, rode kleur en in tegenstelling tot sommige planten wordt hij niet groen onder zwak licht. Maar hoe krijg je deze soort éxtra rood?

Wel, naast veel CO2 en plantenvoeding, hier nog een persoonlijk trucje: kies een licht met rood spectrum, het zal de rode kleur accentueren voor het menselijke oog en de plant zal ook meer rood pigment aanmaken.

Hoe krijg je hem extra rood?
Deze aquariumplant heeft van nature al een mooie, rode kleur en in tegenstelling tot sommige planten wordt hij niet groen onder zwak licht. Maar hoe krijg je deze soort éxtra rood?
Ja lekker gezegd maar ik ik zie hoe die in die video na dik 3 weken kleurt dan is de bovenkant van de plant niet rood itt die van de TS maar groen.
Dat is dan denk ik de Grun variant die ook daar wordt benoemd.

Al lang geen updates meer gezien?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan