Wat is er nieuw

Lido120 van Fozzy

Netjes weer Albert.

Onderhoud weer gehad voor een weekje. Braziliaanse Klimop, bij de Bleheri behoorlijk wat bladeren afgeknepen aan de onderzijde. En de Nymphoides Sp Taiwan verwijdert en een paar vd uitlopers nieuw geplant. Die groeit als kool, net als de overige planten. En ik geloof dat de Rode lotus het eindelijk opgeeft om de stengels langer te laten worden. Blijft nu mooi compact. Niks meer aan doen.

IMG_0007.jpeg

Ziet er erg mooi uit zo Albert. En die rode Lotus. Ik vind het wel wat hebben als er ook bladeren omhoog schieten. Ik vind dat heel natuurlijk staan. Ik begrijp nooit zo goed waarom hij laag moet blijven. Lees dit niet als kritiek, het is iets wat ik me afvraag en hier met hardop denken deel.

Ziet er erg mooi uit zo Albert. En die rode Lotus. Ik vind het wel wat hebben als er ook bladeren omhoog schieten. Ik vind dat heel natuurlijk staan. Ik begrijp nooit zo goed waarom hij laag moet blijven. Lees dit niet als kritiek, het is iets wat ik me afvraag en hier met hardop denken deel.
Tnx. Ja ik weet het, maar hij geeft al een week of wat geen uitlopende stengels meer, meestal knip ik ze ook niet gelijk af overigens. Ben altijd bang dat ik de plant dan ‘pijn’ doe.

. Ben altijd bang dat ik de plant dan ‘pijn’ doe.
Dan moet je een stompe schaar gebruiken die dus niet scherp is :DD ;))

Staat er mooi bij en de Lotus vindt ik juist mooi nu.

Gisteren de Lido weer eens anders ingericht, was door omstandigheden een tijdje niet veel aan gedaan qua onderhoud. Planten en algen gingen wat woekeren, het hout eruit gehaald en wat schoongepoetst met afwasborstel, en toen kwam er wat beweging in en heb ik het stuk in tweeën gescheurd.
1 stuk ligt nu in de hoek en de ander staat er wat overheen. Nog niet helemaal helder, morgen nog even de filters reinigen die nogal veel zweefvuil/kleistof te verwerken hadden. Het is nu weer lekker donker gekleurd door de elzenproppen.
Kan zijn dat ik er binnenkort nog wat zooi op de bodem bij in verwerk, maar eerst ff laten bezinken alles.

IMG_8081.jpeg
IMG_8082.jpeg
IMG_0029.jpeg

Gisteren de Lido weer eens anders ingericht, was door omstandigheden een tijdje niet veel aan gedaan qua onderhoud. Planten en algen gingen wat woekeren, het hout eruit gehaald en wat schoongepoetst met afwasborstel, en toen kwam er wat beweging in en heb ik het stuk in tweeën gescheurd.
1 stuk ligt nu in de hoek en de ander staat er wat overheen. Nog niet helemaal helder, morgen nog even de filters reinigen die nogal veel zweefvuil/kleistof te verwerken hadden. Het is nu weer lekker donker gekleurd door de elzenproppen.
Kan zijn dat ik er binnenkort nog wat zooi op de bodem bij in verwerk, maar eerst ff laten bezinken alles.

Bekijk bijlage 388129Bekijk bijlage 388130Bekijk bijlage 388132
Met de inrichting bezig zijn vond ik misschien toch wel altijd het leukste onderdeel van de hobby. De creativiteit en het "geknoei" met water, en ik kon mijn hoofd echt lekker leeg maken.
Heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien als de mist opgetrokken is.

Met de inrichting bezig zijn vond ik misschien toch wel altijd het leukste onderdeel van de hobby. De creativiteit en het "geknoei" met water, en ik kon mijn hoofd echt lekker leeg maken.
Heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien als de mist opgetrokken is.
De mist is aardig opgetrokken. Net de Eheim classic wat gereinigd. Paar filtermatten uitgespoelt. Nu weer meer stroming.
IMG_8086.jpeg

De Lotus doet het erg goed zo te zien.

Dat ziet er weer fris uit!

O ja dat is een leuk en betrouwbaar filter die ik ook ooit heb gehad.

Die Lotus blijft erg mooi Albert. Hou je deze bewust laag?

Staat er erg mooi bij. Love it!

Die Lotus blijft erg mooi Albert. Hou je deze bewust laag?
Nou. Eigenlijk doe ik er weinig aan behalve af en toe een verlept blad en stengel weg te halen.

O bijzonder want vaak schieten ze naar het oppervlak. Dan heb je hem/haar vast goed afgericht ;))

De Lotus doet weer een poging om het oppervlak te halen.

IMG_8214.jpeg
IMG_8215.jpeg

Tijd voor actie Albert :DD
Actie is genomen. Snoeibeurt voor 2 weken vakantiemodus, voerapparaat ff ingesteld kan ik mooi ff testen of t goed genoeg is om de 48u wat voer. Komende dagen nog wat diepvriesvoer voeren en dan redden ze zich wel 1,5 week.
IMG_0070.jpeg

Erg fraai Albert en ik heb net een Lotusknol bij Frits meegenomen van de rode lotus. Heb de knol voor 3/4 in de bodem dus dat zal wel goed zijn.

deze ook weer een beetje toonbaar na 2 week geen onderhoud ivm vakantie, nog wel wazig door het poetsen vd ramen enzo, 40 liter vers regen-/kraanwater erin en we kunnen weer een poosje, eind vd week nog een keer verversen omdat ik dan weer op het vrijdagritme zit. Ben nl elke vrijdag vrij van mn werk. Zit er over te denken om een doseerpomp (Chihiros) aan te schaffen om de toevoeging van bemesting wat beter, met regelmaat te doen.
Kan ik mooi instellen met de app omdat ik ook al de Chihiros lamp er boven heb hangen, de Wrgb universal 60.
Zo genoeg getiept, nu een plaatje om het compleet te maken en dan buiten wat klusjes nog.
IMG_0105.jpeg

deze ook weer een beetje toonbaar na 2 week geen onderhoud ivm vakantie, nog wel wazig door het poetsen vd ramen enzo, 40 liter vers regen-/kraanwater erin en we kunnen weer een poosje, eind vd week nog een keer verversen omdat ik dan weer op het vrijdagritme zit. Ben nl elke vrijdag vrij van mn werk. Zit er over te denken om een doseerpomp (Chihiros) aan te schaffen om de toevoeging van bemesting wat beter, met regelmaat te doen.
Kan ik mooi instellen met de app omdat ik ook al de Chihiros lamp er boven heb hangen, de Wrgb universal 60.
Zo genoeg getiept, nu een plaatje om het compleet te maken en dan buiten wat klusjes nog.
Bekijk bijlage 389845
Heel netjes, erg leuke bak!

De Lotus blijft een blikvanger.
Ik werk zoals je wel weet niet met een doseer maar plomp alles er na het verversen in en dat gaat prima dus ik hou die centen wel in mn zak ;))

Verversing gedaan en wat klei in de bodem geduwt. Gister iets teveel elze proppen erin gemikt voor een 120Lido. Water was erg black. Ach met een paar dagen is het wel weer wat helderder al houdt ik hier wel van.
IPhone camera pakt teveel omgevingslicht in real is t echt donkerder en niet zo rood.
IMG_8468.jpeg

Staat er netjes bij als je even de rode gloed niet meetelt. Foto s nemen is vaak lastig ook zonder elzenproppen.

Afgelopen week een nieuwe drukregelaar ontvangen via APO. Die kreeg ik maar niet aan de loop. Met Ron ad telefoon gehangen en wat dingen geprobeerd ook zonder magneetventiel. Uiteindelijk de druk op 2,5 bar gezet om de bellen op gang te houden. Was me niet helemaal naar tevredenheid. Dus vanmorgen ff naar Aquadeco voor een nieuwe diffusor. En nu loopt ie als een zonnetje. Ook met minder druk.

IMG_8470.jpeg
IMG_8469.jpeg

Mooi dat het loopt en ik heb de drukregelaar van Aqua Noa die ik 6 mnd had vervangen door een oudere Dennerle want het nadeel van die nieuwe vond ik dat het regelschroefje van de fijnafstelling super gevoelig is en alleen het aanraken kan al heel veel verschil maken.
Je hoeft er niet eens aan te draaien maar het bewegen kan al veel meer of minder bellen geven. Maar goed dat is bij de mijne zo maar ik heb dat al vaker gehoord volgens mij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan