Wat is er nieuw

Maanvis krijgt een bult

• Onderwerp starter Onderwerp starter iigorr
  • Startdatum Startdatum
I

iigorr

Guest
Beste dames en heren,

Ik ben Igor, 23 jaar en heb 2 aquaria's..
Al een tijdje ben ik aan het pielemause met visjes e.d.
Ik heb nu een probleempje en ik hoop eigenlijk dat iemand mij kan helpen te voorkomen dat ik onnodig een maanvis verlies.

Het verhaal is als volgt,

Ik heb al een tijdje een aquarium gehad met 4 maanvissen waarvan 3 het uitstekend met elkaar konden vinden en 2 zelfs een koppeltje vormden en al meerdere keren eitjes hebben afgezet.
Maar omdat 1 van de maanvisjes niet wordt geaccepteerd door het stelletje heb ik die naar een ander tijdelijk aquarium overgezet die ook al een goeie anderhalf jaar draait.

Het ging een tijdje goed maar ik merkte dat de maanvis niet meer graag ging eten, wat die voorheen wel deed.
Ook zonderde hij zich iets meer af, en kwam een beetje ziekjes over.
Ik heb er geen rommel bijgedaan behalve een kuur esha 2000 zoals de handleiding mij voorschreef.
2 weekjes later en hij eet al wat beter maar sinds hij niet meer at, kreeg hij lange dunne doorzichtige ontlasting..
Dit voorspelt niet veel goeds, maar hier bleef het tot zover bij. (dit terwijl die ondertussen alweer af en toe een hapje meepikte en zich niet meer afzonderde).

Maar

Nu spotte ik vrijdag j.l. een soort puist boven een kieuwklep van de vis, zonder dat de huid beschadigt is op het hoogste punt zeg maar.
Ik heb hier een foto van en heb gevraagd aan de lokale fs wat dit was, had toen de foto niet bij me dus hij kon mij er niet veel over vertellen, behalve dat ik moest uitkijken dat het geen tuberculose is en daarbij moest opletten voor een rode plek op de bult.

Ik probeer om de foto hier erbij te zetten en hoop dat iemand goede tips/raad heeft.

Bij voorbaat dank!

Igor

371667_0_82_igormaanvisziek.jpg

Vervelend voor jullie allebei. Heeft de maanvis ook gaten rondom zijn kop? En wat is nu de kleur van de ontlasting?
Heb je de maanvis nu afgezonderd van de andere maanvissen?

Dan nog ook wel belangrijk, hoe groot is je aquarium, hoe aak verschoon je het water, wat voor vissen zwemmen er nog meer in, op wat voor temperatuur heb je de bakken?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan