Wat is er nieuw

Man achter vrouw goerami

• Onderwerp starter Onderwerp starter SwollenMonkey
  • Startdatum Startdatum
S

SwollenMonkey

Guest
Hoi.

dus mijn vrouwtje is dood gegaan, heb ik net een nieuwe vrouwtje aangeschaft.
Het is de Dwerg goerami.
het vrouwtje zit er net 3 minuten in en het mannetje, zit nu al achter het vrouwtje aan.
Het lijkt net of hij hapt naar haar vinnen enzo.
Komt dit omdat ze nieuw is? of heb ik gewoon een miskoop gedaan?
Mannetje is kleur, met rood, en het vrouwtje is gewoon blauw.

Tjongejonge, 3 minuten al. Dat is al wel erg lang. Heb je ooit gehoord van het gezegde : geduld is een schone zaak

Nee maar is dat normaal dan, dat het mannetje meteen achter het vrouwtje aangaat?
Deed hij bij dat andere vrouwtje namelijk niet.. 😛

Misschien vond hij de andere niet de moeite waard om achter aan te gaan, weet jij veel ?? Jij vind ook niet iedere vrouw even mooi en de moeite waard om er achter aan te rennen. 😛

En wie weet heeft ze iets verkeerd gezegd en is hij een beetje pissig op haar

hij hapt ook steeds naar dr lichaam, en vinnen. 😛 vandaar..😛
thanks anyway!

Weet je wel zeker dat het een vrouwtje is?

~ Ivo

Ik maak zo wel een foto van het mannetje en vrouwtje 🙂.

Heb ooit ook de dwerggoerami gehad en de vrouw werd continu opgejaagd, geen leuk gezicht! Heb ze ook niet lang gehad.... en zou er ook nooit meer aan beginnen.

Video onderweg!

Ik vrees dat je twee mannen hebt, eentje van de blauwe kweekvorm en een normale. Vrouwtjes zijn egaal van kleur en als je goed kijkt zie je bij de blauwe ook de strepen (vaag) die mannetjes altijd hebben.

PS

Schokkende beelden trouwens :juggle:

De blauwe, heeft een ronde ondervin. en het "mannetje" puntiger.
Ik probeer een paar foto's te maken.. 😛

Fotos, en nog een video onderweg!

Terwijl ik, probeerde een foto te maken, gingen ze samen Schuin over elkaar heen als een bolletje.. het lijkt net of de "man" wilt paren maar het vrouwtje niet..
Toen ging het mannetje weer raar doen, ging ik maar weer filmen.. 😛 hier het resultaat..

Vrouw?

EdSPAZjDSG55GB4Un8q2SrHiUo73Hr8o.jpeg

Man

EdSPAZjDSG55GB4Un8q2SrHiUo73Hr8o.jpeg

Een video.

https://www.youtube.com/watch?v=SAjUBGF ... e=youtu.be

Ik denk wel dat het een vrouwtje en mannetje is, alhoewel ik ook iets van streepjes ziet, maar aan de buikvin te zien lijkt die ronder , en het gedrag onderling doet me toch aan een koppel denken.
Maar of ze een koppel gaan vormen is nog maar de vraag natuurlijk.
Ik had ook een vrouwtje voor mijn mannetje, en het mannetje was zeer onaardig naar het vrouwtje toe.
Het vrouwtje is dood gegaan, en ik heb niks meer gekocht.
Maar het mannetje vermaakt zich wel met de marmergourami's, hij heeft er geen last van dat hij geen vrouwtje heeft zo het lijkt.
Ik heb hem nu een jaar.
Het is dus nooit vanzelfsprekend dat als je een mannetje en vrouwtje bij elkaar zet dat het ook een koppel gaat vormen.

Misschien kun je hier wat mee. De man heeft ook een langer lijf dan een vrouw. Verder vind ik het heel lastig om ze uit elkaar te houden.

Dit is onze gourami man. Hij is heel blauw met licht oranje streepjes. Hij heeft ook vrij ronde vinnen.
13yks1t.gif

Dit was onze gourami vrouw. Is ook dood gegaan. Of door de gourami ziekte of door waterbuikzucht.
MV_bxjGUGDhK3f9ntMH5-IdmqFhvRdRl.jpeg

Hallo allemaal, ik ben hier vrij nieuw en weet niet precies waar ik moet zoeken dus ik hoop dat ik hier mijn vraag kan stellen.
Ik heb vorig jaar een koppeltje Goeramies gekocht, ging helemaal goed totdat zo'n drie weken geleden he vrouwtje overleed met waterverversen. Nu is het mannetje sinds gister erg lusteloos en zwak. Hij hing de hele tijd naast de pomp, maar als ik op het aquarium tikte zwom hij weer verder. Vanochtend lag hij steeds op zn zij.., maar als ik op het aquarium tikte zwom hij naar boven en kwam hij rondtollend weer naar beneden! Ik heb gezocht en gezocht en kom op 2 verschillende 'diagnoses'. Zwemblaasontsteking en een erfelijke afwijking... Mn waardes/temperatuur van mijn 40l bak zijn allemaal goed en mn andere vissen vertonen geen afwijkingen.. Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Want uit zn lijden verlossen lijkt me zo krom omdat ik niet zeker weet wat het is. Maar als ik het op zn beloop laat, weet ik ook niet of het gevaarlijk is voor mn andere vissen!
De goerami geeft overigens geen vertoning van witte stippen/vlekken, hij is niet opgezwollen of iets dergelijks en zn schubben staan gewoon normaal.. HELP!

Volgens mij kun je gewoon zelf een topic openen ipv bij een heleboel andere topics je vraag bij onder zetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan