Wat is er nieuw

Mar's bakkie (Marja)

Qua visbestand wordt het waarschijnlijk:
8 corydory Aeneus
6 otocinclus vittatus
5 platy's
12 neontetra's
x vuurgarnalen

Dankjewel 😉 ik had eerst een bestandje in me gedachte maar ik kom zowiezo terug op neon tetra....suggesties zijn altijd welkom 😀 ik lees ook veel over de rasbora soorten het spreekt me wel aan! De otocinclus wil ik ook niet meer gezien het feit dat er nogal wat overlijden...

Ludger zei:
Leuk hoor! Wat voor vissen wil je gaan houden?

als je garnalen wil gaan houden zou ik de platy's schrappen en juist voor de rasboras en een kleinere soort cory gaan
ik heb hier corydoras trilineatus zitten en die vonden een garnaaltje toch erg lekker denk eerder aan de pygmaeus/ habrosus en zelfs die zullen een jong garnaaltje wel lekker vinden

Dankjewel voor je antwoord 🙂 ik zit erg te twijfelen over wel of geen garnalen...ik vind die corydoras panda helemaal geweldig :smitten: dus ik denk dat ik de garnalen in deze bak achterwege laat en tzt voor een kleiner garnalenbakje ga 😀

patty776 zei:
als je garnalen wil gaan houden zou ik de platy's schrappen en juist voor de rasboras en een kleinere soort cory gaan
ik heb hier corydoras trilineatus zitten en die vonden een garnaaltje toch erg lekker denk eerder aan de pygmaeus/ habrosus en zelfs die zullen een jong garnaaltje wel lekker vinden

Beste Marja,

Ik heb zelf trigonostigma espei (rasbora espei) dit is een heel leuk actief visje dat al scholen gedrag vormt bij ongeveer 12 stuks. Ze zijn erg vreedzaam en stellen niet heel veel eisen aan de water waarden. Misschien een leuk visje voor in je bestand?

Sven

Dankjewel Sven ik heb net gelijk even gekeken is inderdaad ook een mooi en vreedzaam visje 🙂

Sven81 zei:
Beste Marja,

Ik heb zelf trigonostigma espei (rasbora espei) dit is een heel leuk actief visje dat al scholen gedrag vormt bij ongeveer 12 stuks. Ze zijn erg vreedzaam en stellen niet heel veel eisen aan de water waarden. Misschien een leuk visje voor in je bestand?

Sven

Vaak zie ik staan een donkere bodem! Nu heb ik zand kan dat kwaad voor de vissen of is de donkere bodem alleen voor de kleuren?

Nee hoor, ik heb zelf ook een lichte bodem, wel is het aan te raden om zwart plakplastic tegen de achterwand van je aquarium te plakken als je geen achterwand hebt. Kan je kopen bij de bouwmarkt voor ongeveer 5�. Verder is de bodem inderdaad alleen zodat je de kleur van de vissen beter ziet.

Iemand enig idee wat voor slakje dit is er zitten er een aantal van in me bak toch meegekomen met de planten ondanks het uitspoelen....

179792marja_0_82_20160306_214042.jpg

Iemand die dit weet :help:

Marja zei:
Iemand enig idee wat voor slakje dit is er zitten er een aantal van in me bak toch meegekomen met de planten ondanks het uitspoelen....

179792marja_0_82_20160306_214042.jpg

Vanmiddag een flinke waterwissel gedaan dit ivm donkere plekken in het zand, kan het zijn dat de bodem aan het rotten is :S hij draait nu een maand had afgelopen week een flinke nitrietpiek gehad dus ik dacht na 4 weken te hebben ingedraaid het nu tijd was voor wat bewoners...maar nu weet ik het even niet meer, heb ontzettend veel last van poelslakjes die krengen zitten aan een hoop van me planten nu net keek ik even en zie ik weer/nog een donkere plek zitten onder een plantje....wat is verstandig andere bodem? :help:

Is een poelslak, zijn erg nuttige beestjes. Maar als je ze niet in je bak wilt hebben zou ik hem gelijk verwijderen.

Ik heb er al 10 uitgehaald, weet jij raad wat me bodem betreft? Ik durf het nu niet aan om het weekend vis te gaan halen als de bodem echt aan het rotten zou zijn...het lijkt op een soort schimmel :S heb er helaas geen foto van want ik heb gelijk de bodemzuiger erop gezet was echt vies water

remcovoortman zei:
Is een poelslak, zijn erg nuttige beestjes. Maar als je ze niet in je bak wilt hebben zou ik hem gelijk verwijderen.

Heb je nu een gewone zandbodem van de aquariumzaak?

ja klopt ik zie ook flink wat luchtbelletjes erin :S

remcovoortman zei:
Heb je nu een gewone zandbodem van de aquariumzaak?

Dat had ik ook. Ik heb er nu filterzand in zitten. Dat zijn ronde korrels van dezelfde grootte. Ik heb de kleinste korrelgrootte. (Het zand in de link)
Hier kun je het heel erg goedkoop bestellen: Wildkamp

Oke dankjewel voor je snelle reactie dan ga ik daar gelijk achteraan zodat ik het weekend alles kan veranderen...

remcovoortman zei:
Dat had ik ook. Ik heb er nu filterzand in zitten. Dat zijn ronde korrels van dezelfde grootte. Ik heb de kleinste korrelgrootte. (Het zand in de link)
Hier kun je het heel erg goedkoop bestellen: Wildkamp

Gisteren begonnen met het leeghalen en schoonmaken van me bak, nadat ik constateerde dat er iets mis was met de bodem :O Gelukkig had ik hulp van een vriend waardoor het allemaal wat sneller ging 🙂 Nog steeds vind ik het onbegrijpelijk dat na 5 weken de bodem aan het verrotten was, maar goed hij is vernieuwd (geen zand meer) met hieronder het resultaat waar ik best wel tevreden mee ben 😀

Rechterkant
958888marja_0_82_20160313_172726.jpg

Linkerkant
441749marja_0_82_20160313_172707.jpg

Zijkant links
894969marja_0_82_20160313_172742.jpg

Zijkant rechts
571791marja_0_82_20160313_172758.jpg

Totaalplaatje
432934marja_0_82_20160313_164414.jpg

Dankjewel! 🙂

Je hebt ook slakkenetende slakken. Ik zou zo even niet weten hoe ze heten maar misschien een oplossing voor je slakjesprobleem. Verder mooi aquarium inderdaad!

Mooi bakkie hoor!
Ben benieuwd hoe alles aanslaat.

Daar heb ik inderdaad over gelezen, maar tot nu toe nog geen nieuwe slak gezien sssstttt 😀 Dankjewel!

Sven81 zei:
Je hebt ook slakkenetende slakken. Ik zou zo even niet weten hoe ze heten maar misschien een oplossing voor je slakjesprobleem. Verder mooi aquarium inderdaad!

Dankjewel 🙂 ja ik hoop dat alles goed aanslaat, vandaag zag ik uit het rode tijgerlotus knolletje blaadjes komen :daisy:

Sinds afgelopen weekend wat visjes(guppen) de Blue panda en de Ginga Rubra en een 4tal appelslakken 🙂

Weinig kans op een goede foto 😛
567584marja_0_82_20160403_164834.jpg

Nieuwe vriendjes 😀 Met dank aan Patty 🙂
518731marja_0_82_20160401_161133.jpg

Lekker aan de wandel
565264marja_0_82_20160403_221630.jpg

Erg leuk, het is al lekker gegroeid.

Dankjewel jawel he het gaat hard 🙂 ik moet wel zeggen ik ga me steeds meer ergeren aan de enorme kras(en) die op de ruit zitten van de vorige eigenaar

TonHageraats zei:
Erg leuk, het is al lekker gegroeid.

Ze zijn zeker leuk ben er superblij mee! Dankjewel 😀 ondanks de krassen op me ruit ben ik toch blij met me bak 🙂

C�dric Vleminckx zei:
De appelslakken zien er heel leuk uit, hebben een leuk en speciaal kleurtje.

En dat is het heel belangrijk. In de aquarium hobby.

Dankjewel Alex 🙂

Marja zei:
Ze zijn zeker leuk ben er superblij mee! Dankjewel 😀 ondanks de krassen op me ruit ben ik toch blij met me bak 🙂

C�dric Vleminckx zei:
De appelslakken zien er heel leuk uit, hebben een leuk en speciaal kleurtje.

Zie je niet hoor (toch niet op de foto's), die krassen.

Je mag fier zijn op je bak!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan