Wat is er nieuw

Meterbak van Olivierw

• Onderwerp starter Onderwerp starter olivierw
  • Startdatum Startdatum
O

olivierw

Guest
Hallo 😉

Ik heb deze meterbak al een tijdje, maar nog geen album aangemaakt.

Ik heb deze bak al een poosje: eerst gebruikt voor een hamster (jaja 😉 ) en hij is zelfs op TV geweest (in een kindershow)!

Gelukkig was hij niet lek en hebben de platy's nu meer ruimte, ik vind 60cm toch wel wat krap voor ze.

Het begon allemaal met 2 visjes,een mannetje en een vrouwtje:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=vTXuWo6yVK4[/video]
Geen enkele vis er bijgekocht, en nu...
w96ty7.jpg

FJtihTkK.jpg

on4.jpg

Op de laatste foto zie je de opstelling: Het aquarium dient als een soort muur tussen het hoofdeinde van mijn bed en een fauteuil 😉

De enige vissen die op het moment in dit aquarium zwemmen zijn de platy's. Nu start ik waarschijnlijk binnenkort een 20 liter bakje op voor een groepje vuurgarnalen. Als hier nou (veel) jongen uit komen, kan ik misschien een groepje vuurgarnalen in dit aquarium plaatsen!

Ik denk dat de garnalen dan die enorme groene wolk in het aquarium wel gaan waarderen! 😉
Gaat ook goed met de kweek als er zoveel platys bijgekomen zijn.

Hahaha, ik hoop het! Tja, het is wel snel gegaan, en op de foto's zie je ze niet eens allemaal :O
Ik kan waarschijnlijk een aantal platy's ruilen tegen 10 vuurgarnalen, dus dat zou super zijn!

Jeetje wat een hoop platy's!
En wat een grote groene wolk idd..... hihi

zowel de het aantal platy's als de wolk is gegroeid,
Gezellig zo een bak aan je hoofdeind.

Leuk, die bak zo naast je bed. Dat wil ik ook wel. 😀

Bedankt voor de leuke reacties 😉

Gisteren ben ik naar Soest gefietst voor een Ancistrus cf. cirrhosus (naam te weten gekomen dankzij een forumlid, waarvoor dank 🙂 )
Heb toch wel 1 1/2 uur gefietst, dus was wel erg veel stress voor het beestje. Hij is nog ontzettend klein, maar toch al een echte 'god'. Vandaar de naam 'Jupiter'(Romeinse naam voor Zeus, de belangrijkste god 😀 )

cWi.png

Het zonlicht viel precies op de nieuweling, daar moest een foto van worden gemaakt!

02bG.png

Hier zie je wel hoe klein hij is!

Zijn favoriete plekje is toch wel de mok, hij hangt er de hele dag een beetje omheen en er in.

Nu maar hopen dat het wel een zij is.
Anders wordt hij/zij wel omgedoopt tot Juno 😉.
Het klopt toch dat je het geslacht pas kan zien wanneer ze volwassen zijn?

Half volwassen ook al. zie je de stekeltjes komen.

Zo heb ik ook nog wel een 30 en kleiner

Bertus zei:
Half volwassen ook al. zie je de stekeltjes komen.

Zo heb ik ook nog wel een 30 en kleiner
Ok�, ik ben benieuwd!
Hoe snel groeien ze?
Nog een foto van de vorige eigenaar:
iwazQCHG.jpg

Ik vind het erg leuke beestjes 😉

Met een jaar zijn ze volwassen.

Maken wel 10- 15 nesten per jaar,dus gaat snel.
ERger dan witte muizen.

Bertus zei:
Met een jaar zijn ze volwassen.

Maken wel 10- 15 nesten per jaar,dus gaat snel.
ERger dan witte muizen.
Zo, dat gaat snel!!
Hahaha, gelukkig heb ik er geen 2 😉

Elk legsel 30-50 jongen. vermenigvuldig dat.
UItval heb je niet.
Dus bljft doorgaan.

Heb 2 vrouwtjes en 1 man bij de Malawi,s gezet, Krijg geen jong meer.
Maar ook geen Malawi meer, die vreten de eieren op.

Bertus zei:
Elk legsel 30-50 jongen. vermenigvuldig dat.
UItval heb je niet.
Dus bljft doorgaan.

Heb 2 vrouwtjes en 1 man bij de Malawi,s gezet, Krijg geen jong meer.
Maar ook geen Malawi meer, die vreten de eieren op.
Zooo!
Deze komt ook uit een ongepland nestje 🙂
Maar volgens mij zijn ze best wel geliefd toch? En je krijgt er dan misschien wel 2 euro p/s voor x 30 = toch wel 60 euro!
Maar het probleem is dan wel dat je zo ontzettend veel nestjes krijgt!

Het gaat goed met de vissen en het aquarium!
Gisteren zijn er 12 platy's opgehaald, toch weer 9 euro 😀

Joh, 9 euro, ik krijg er niks voor, maar ja, dan geef ik ze weg, anders raakt me bak toch overvol.
Ik vind het ook niet erg hoor, ze komen er voor mij ook zonder moeite in, alleen voor het uitvangen zou ik wel een kleine beloning willen hebben hahahaha, wat zijn die platy's snel zeg!

Gouden handel! 😀 Die ancistrussen vind ik erg mooi! Tegen de tijd dat mijn aquarium ingedraaid is maar eens op zoek naar een adresje in de buurt. Bij de LFS worden ze voor 30/40 euro per stuk aangeboden zag ik.. 😱

astrid j zei:
Joh, 9 euro, ik krijg er niks voor, maar ja, dan geef ik ze weg, anders raakt me bak toch overvol.
Ik vind het ook niet erg hoor, ze komen er voor mij ook zonder moeite in, alleen voor het uitvangen zou ik wel een kleine beloning willen hebben hahahaha, wat zijn die platy's snel zeg!
Hahaha, ja ontzettend snel!
We zijn een half uur bezig geweest om ze eruit te vissen 😀
Maar wat zijn jouw platy's prachtig! Ik begrijp echt niet waarom je er geen geld voor krijgt...
Als ik bij je in de buurt woonde, zou ik het wel weten 🙂

Zanziee zei:
Gouden handel! 😀 Die ancistrussen vind ik erg mooi! Tegen de tijd dat mijn aquarium ingedraaid is maar eens op zoek naar een adresje in de buurt. Bij de LFS worden ze voor 30/40 euro per stuk aangeboden zag ik.. 😱
Hahaha,
Woow, da's idd wel erg veel!
Deze soort plant zich super snel voort volgens mij, ik heb hem voor 1,50 opgehaald bij mensen thuis

Vanavond komt er weer iemand 10 babyvisjes ophalen voor 5 euro!, en ik hoef er niet eens iets voor te doen, ze fokken als muizen! 😛

Het lijkt met wel leuk om ook echt serieus te gaan kweken. Dus bijvoorbeeld met blauwe platy's, die vind ik echt prachtig!
Of misschien een nieuwe kleurslag te kweken, compleet zwart bijvoorbeeld 🙂

Onderhand al een tijdje verder, het gaat goed met alle vissen!
Ik heb nu een mannetje en vrouwtje gekocht met een lichtblauwe tint, en het vrouwtje is al best lang zwanger, dus ik ben benieuwd naar de jongen.
Ongeveer deze kleur, iets lichter:

GKNbr.png

Weet niet wat je wou laten zien, maar er stond een hele lange verwijzing naar een URL, waar het forum niks mee kan. Ik heb dat gedeelte weggehaald, daar de forum layout er niet meer uitzag.

Crash zei:
Weet niet wat je wou laten zien, maar er stond een hele lange verwijzing naar een URL, waar het forum niks mee kan. Ik heb dat gedeelte weggehaald, daar de forum layout er niet meer uitzag.
Sorry, bedankt!
Als het goed is werkt het nu wel.

Ja nu gaat het wel goed. 🙂

Mooie bak!
Heb zelf ook lange tijd Platy's gehad, zijn echt leuke visjes!

Onderhand al een hele poos geleden.
Zoals in dit topic te lezen is, ging het helaas erg slecht. Van de vele platy's (rond de 35) zijn er tot mijn grootste spijt 34 overleden, die ene vis heeft het goed overleefd. Het bleek zelfs een vrouwtje, en ze was zwanger! Onderhand al heel wat jonge visjes, wat ik echt geweldig vind. Al deze visjes zijn dus nog steeds afstammelingen van de eerste twee platy's die ik ooit kocht.

Misschien wil ik wel tegen de incest een aantal andere platy's erbij doen.

he Olivier! Das ff geleden 🙂 Heb je nog steeds je goudvissenopvang?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan