Wat is er nieuw

Mijn aquarium op dit moment...(Sharon__xx)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
Tja Sharon ik heb je al eerder gezegd dat jou kreeft wel vredelievend is. Maar ja de cpo is denk ik ook wat feller dan deze Marmerkreeft.
En het verschilt ook per kreeft soms heel erg hoor.

Geen slimme neons om tussen de scharen te gaan zitten. Misschien stompe scharen 😉??

Nee hij deed niet eens een poging tot vangen hij draaide om en liep naar zijn lievelingsplekkie in de bak zijn kunstplant 😀 , hij is opzich een heel rustig dier , hij klimt gewoon op mijn hand , daar heb ik een foto van :

Kreeftje :

339219_0_82_cam00540.jpg

Tijdens de verandering in mijn bak.

Mooie Betta Sharon. Leuk dat de kreeft ook zo op je hand komt.

Lucky neon's haha ik zou het risico toch niet nemen 😛 maar is inderdaad per kreeft heel verschillend. Heb 2 CPO kreeftjes gehad en de ene was veel rustiger dan de ander en at gewoon voedertabletten. De andere wou alleen levendvoer en pakte dus MN vissen 😛

Bedankt ,@guitarDion. Ondertussen is mijn bak opgeknapt. Binenkort meer plantjes halen 😀

Mijn kreeft eet altijd alles van de andere vissen op , vooral het zinkende voer en diepvries voer daar is die helemaal weg van 😀 ik vind het echt een fantastisch dier om naar te kijken net als mijn betta (en alle andere dieren , hahaha ben een dierenliefhebber)

Sharon_xx zei:
Nee hij deed niet eens een poging tot vangen hij draaide om en liep naar zijn lievelingsplekkie in de bak zijn kunstplant 😀 , hij is opzich een heel rustig dier , hij klimt gewoon op mijn hand , daar heb ik een foto van :

Kreeftje :

339219_0_82_cam00540.jpg

Tijdens de verandering in mijn bak.

Groot beestje zeg 😛
Toch wat groter dan de CPO's die ik had haha 😛
Wel beter dat hij/zij diepvries voer verkiest boven levend voer 😛

Hij is helemaal dol op diepvries voer haha , ik ga zo zijn bak even herorganiseren.
Ik heb nog nooit cpo's gezien ik zou zo wel even googlen. 😀

Leuk die kreeft, hoe groot wordt hij
uiteindelijk?

volgens mij 8/9 cm hij zit nu ongeveer op de 5 cm

Dat word een flink beestje dan 😛

De CPO heb je volgens mij in een ornaje en blauwe uitvoering. Ik heb allebei de keren een oranje gehad.
Zijn behoorlijk felle donders en durven gerust even lekker in je vinger te knijpen als je bezig bent de bodem af te hevelen 😛

Een CPO is altijd oranje: Cambarellus patzcuarensis orange. Iets blauws is nooit een CPO.

~ Ivo

Ow hebben ze bij de LFS in Roosendaal wel zo verkocht maar geloof je gelijk hoor als je zegt dat het deze niet zijn 🙂
Was dan volgens mij de Procambarus Vasquezae 🙂

ja word inderdaad een flinke , ik kan alleen niet zeggen of het een manneke of een vrouwke is 🙂 Dat kon de winkeleigennaar mij ook niet vertellen 🙁

Khoppie zei:
Lucky neon's haha ik zou het risico toch niet nemen 😛 maar is inderdaad per kreeft heel verschillend. Heb 2 CPO kreeftjes gehad en de ene was veel rustiger dan de ander en at gewoon voedertabletten. De andere wou alleen levendvoer en pakte dus MN vissen 😛

Precies dezelfde ervaring heb ik ook met de cpo dus.

Khoppie zei:
Dat word een flink beestje dan 😛

De CPO heb je volgens mij in een ornaje en blauwe uitvoering. Ik heb allebei de keren een oranje gehad.
Zijn behoorlijk felle donders en durven gerust even lekker in je vinger te knijpen als je bezig bent de bodem af te hevelen 😛

Je hebt deze cpo in het oranje maar er is ook een wildkleur van.

Het was inderdaad de wildkleur 😛 Deze heeft inderdaad ook een beetje een blauwige gloed 🙂 zie je nou wel dat ik toch niet helemaal gek ben 😛 Begon al aan mezelf te twijfelen 😛

Ik had een door waarschijnlijk ouderdom dood visje , ik dacht die gooi ik er dan bij , maar hij at alleen zijn hoofdje op , de rest hoefde die niet meer , maar levende vissen laat ie met rust :S

Zo nog even goede foto's van mijn betta man :
547354_0_82_cam00584.jpg

279876_0_82_cam00582.jpg

467878_0_82_cam00591.jpg

Heb je ook een totaaltje van deze bak?

Ja dan moet ik even tussen de foto's kijken , het is wel een gaos nu hoor.

516995_0_82_cam00590.jpg

Ik zou zo meteen even een goede totaal foto maken

Ziet er toch al mooi uit, kan alleen maar verbeteren toch? 😛

Ja dat is waar , ik ga zo snel mogelijk ook meer planten halen en betta vrouwen maar ik wou eerst kijken hoe een man me beviel en dat gaat eigenlijk super , hij zou wel feller worden als ik er vrouwen bij stop maar daar kom je maar op een manier achter. Mijn kreeft zat er eerst in toen had in mijn betta nog niet maar die had al mijn planten aan het einde van hun leven geholpen vandaar dat het er zo weinig zijn 😀

Sharon pas op met een betta vrouw. Ik heb ook een koppel in een 60 cm hier en voor je het weet heb je een nest met jongen. Eigenlijk moet de vrouw direct na de eitjes weg en de man enkele dagen na het uitkomen.
Dus je hebt dan meer dan 1 bak nodig. Als dan de jongen opgroeien kan het zo zijn dat je wat felle mannen erbij weg moet halen.
Dus je moet goed beseffen waar je aan begint als je een man en vrouw samen zet hoor.

Wat voor formaat is het aquarium eigenlijk?

Ik zou voor het permanent houden van een man met een of twee vrouwen minstens een dichtbegroeide 80cm aanraden. Anders hebben de vrouwen al snel echt geen leven.

~ Ivo

planten komen nog in mijn bak hoor , en ik doe er niet eerder vrouwen in voordat ik tevreden ben met de inrichting , mijn bak maat is ongeveer 60 tot 80 liter zit er eigenijk precies tussen in. Maar ik ga kijken of ik snel ook een grotere bak kan aanschaffen heb nu een baantje dus dat word hard werken deze maanden. Voorlopig eerst maar kijken hoe deze man me bevalt , misschien vind ik het wel helemaal niets en kan ik hem terug brengen. Maar daar ben ik nu nog niet over uit. Ik heb nog zoveel plannen en ideeen in mijn hoofd zitten.

Ik kan aan een 1 meter aquarium komen ..

Dat is een leuke maat hoor!!

Dat leek me ook , als het door gaat maak ik er een zoutwateraquarium van denk ik

Zo vanavond ga ik mijn 100 liter aquarium halen , de benodigd heden van de week en dan ga ik hem langzaamaan opstarten , iemand een idee voor een visbestand.

Ga ja zoet of zout doen? Zoutwater is wel veel duurder.

100 is dat 60 cm lang of 80cm lang?

Hij is 1 meter lang , ik weet niet of dat ook 100 liter is , ik ben daar niet zo goed in

Ik ga zoet water doen , heb er nog eens over nagedacht maar zoet is beter voor mij denk ik

Je doet l x b x h delen door 1000. Of je doet de maten in dm keer elkaar.

Wat zijn de andere maten?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan