Wat is er nieuw

Mijn Aquatlantis Fusion 200 (Dissy)

D

Dissy

Guest
Hallo allemaal.

Ik begin met mijn album voor mijn aquarium. Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Kreeg al gelijk een mail dat niet alles compleet was. Er moest nog voor de verlichting een verlengkabel komen om door de droogkamer naar de stroom te komen.

Helaas toen de mannen het aquarium geplaatst hadden en vertrokken bleken er nog 2 dingen te ontbreken. De juiste slangen voor het aankoppelen van mijn verwarming. De slangen en koppeling voor de CO2 aansluiting. Ook was er maar 1 UVC lamp van 9 watt geleverd ipv twee...

De inloop door mijn droogkamer is ook al in elkaar gezet met een bocht erop. Hier moet ook nog de verwarming op komen die verticaal moet staan. Ook dit is niet erg handig gedaan..

Maar ja het kan ook niet in 1 keer allemaal goed gaan....

Hier wat foto's van mijn meubel met aquarium. Ik heb er zelf een kast bij gemaakt om zo de achterkant van de kast niet te zien.

146566martin_schols_0_85_aquariu.jpg

638691martin_schols_0_85_aquariu.jpg

278975martin_schols_0_85_aquariu.jpg

Maar ik heb er volle vertrouwen in dat het goed gaat komen 😀
Als iemand toevallig vrije tijd heeft en handig is mag die mij natuurlijk altijd helpen 😛

Re: Mijn Aquatlantis Fusion 200

zo das een mooie zeg met bodemafzuiging zo te zien
heb je de kast ook van Aquatlantis als ik het goed zie de 40mm uitvoering
gelijk een verzoek als je tijd en zin hebt plaats dan a.u.b. ook foto met geopende deuren
ben zeer benieuwd hoe ze deze opgebouwd hebben
trouwens heb je de standaard led verlichting of h20
ben benieuwd wat je er van gaat maken

groet en veel opbouw plezier

jaap

Mooie bak!

Knappe bak, ben erg benieuwd naar de inrichting en de bewoners.

Zo waanzinnig zeg!
Deze bak staat ook op mijn verlanglijstje voor als ik een grotere woning heb.
Ga je topic volgen

Prachtige bak.Waarschijnlijk maak je er een doorkijkbak van.
Ben benieuwd wat straks je bestand gaat worden!
Me very curious!! :koud:

Ziet er mooi uit. Ik ben ook benieuwd naar foto's van de techniek (en straks met visjes).

Bedankt voor de leuke reacties.

Mijn visbestand gaat worden :
10 blanke bijlzalmen
10 coridoras spendens
10 Discusvissen van stendker
25 vuurneons
25 kardinaal tetra's
50 vuurgarnalen
2 L046

De techniek laat het nu nog even afweten door het niet compleet zijn van de spullen.

Er komt in ieder geval qua techniek een clear control 25 als drukfilter met 2x uvc 9watt met een Bao pomp 4000 Liter regelbaar in 6 standen.
Easy LED de standaard met 2 x dubbele dimmers
CO2 systeem van dennerle
bodemafzuiging
Inline verwarming, ik zit nog te twijfelen of ik deze op de zuig of de pers van het filter moet plaatsen. Ik denk zelf de pers.

Ik hoop snel wat mooiere foto's te kunnen maken met wat inrichting. Heb nu eigenlijk vrij weinig kunnen doen. Morgen ben ik vrij en probeer ik alles een beetje compleet te maken...

Fantastisch! Veel plezier ermee.

Wat een prachtig aquarium!!

Mooi aquarium! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken, succes ermee!

Veelbelovende bak, zie je niet zo veel, aquaria in het wit, maar deze staat heel goed in de kamer. Ook ik ben benieuwd naar het vervolg! Over je visbestand vind ik discus & vuurgarnalen een riskante keuze, ik denk dat dat best leuk wordt, voor de discussen dan...

Leuke huiskamer, eh ik bedoel bak dus 😉

Wauw, een mooie prominente plaats in de woonkamer heeft ie zeg!

Ja, mooie bak, mooie locatie in de huiskamer en mooie plannen.
Het wordt dus een doorkijk bak, dat is ook altijd nog een uitdaging.
Ik vind de combi garnalen en discus ook een uitdaging voor de garnalen. 😛

Ben benieuwd naar de vorderingen!

Ben benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat zal gaan worden. Dit is in ieder geval een heel mooi begin.

Hallo allemaal bedankt voor de leuke reacties 😀

Garnalen zullen het wel zwaar krijgen met de discussen. Heb straks hopelijk genoeg verstop plekken voor ze.
Heb vandaag een mailtje gehad dat ik morgen de spullen krijg om alles aan te sluiten. Heb mijn decoratie en de bodem gewassen.
Het is helaas nu echt wachten op de spullen. Morgen rond 1 uur komen ze het bezorgen.

Ziet er goed uit hoor :thumbs:

En de schijven zullen dol op je garnalen zijn 😀

Mooi aquarium hoor!

Hallo allemaal,

Hier een kleine update...
Het aquarium is helaas nog niet aan het in draaien. Heb de helft van de spullen ontvangen maar het filter past niet in de kast. Ik ben zelf erg benieuwd wanneer dit een vervolg gaat krijgen maar helaas het gaat nog langer duren. Had de verkoper verteld dat het goed moest zijn en dat het niet uitmaakte als het meer zou kosten als het maar goed is.... maarja schijnt erg moeilijk te zijn om voor iemand een goed advies te geven..

Dat is wel vervelend ja pff

Hallo allemaal weer een kleine update. Na meerdere malen de winkel te bellen en meerdere mails te sturen is er als het goed is vandaag toch weer een pakketje onderweg met de juiste spullen erin om wel het filter passend te krijgen in mijn kast. Ik hoop hem morgen binnen te krijgen dan kan ik overmorgen aan de slag gaan met de laatste dingen aan te sluiten. Jullie horen snel van mij en ik zal jullie deze week denk ik wel wat meer foto's kunnen laten zien. Ik zal dan ook even de kast indeling laten zien per foto. De indeling nu is 4 kast deuren met elk een eigen schot. Rechts en links zit er aan de achterzijde een opening boven. De middelste twee zijn totaal dicht aan de achterzijde en zijn voorzien van een extra plank in het midden. Ik ga zelf gaten door de kast boren om zo meer ruimte te krijgen in de kasten. Door de Co2, verwarming, pomp, filter en verlichting is er erg weinig ruimte aan de rechterzijde van de kast. Ik wil rechts alleen het filter en verwarming hebben. Misschien de pomp indien mogelijk maar word al erg krap en niet handig met onderhoud denk ik.

Ik hoop snel iig een grote 😀 update te kunnen geven.

zit je wel tegen Dissy zo jammer dat winkel dan niet echt thuis geeft als ik je relaas goed begrijp tenminste
ben benieuwd hoe het afloopt

en natuurlijk naar de foto�s

groet
jaap

Het probleem is meer dat ze je veel beloven maar geen beloftes na komen zelfs niet een mailtje of een belletje als ze er niet aan toe komen. Maarja morgen komen als het goed is de laatste spullen dat het wel gaat werken. Ik ga ook in de kast wat grote gaten boren zodat ik meer spullen kwijt kan. Het komt goed. Denk ik 😀

Goed komt het altijd

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's van al je techniek. Het lijkt me een hele uitdaging om dat een beetje weg te werken in een bak die aan vier zijde inkijk heeft... Ik blijf het volgen, en veel SUCCES!

Helaas een kleine update weer.... hahaha.
Het is niet te geloven... Maar de aquarium speciaalzaak heeft de spullen naar een verkeerd persoon gestuurd dus morgen krijg ik mijn spullen binnen word gezegt.

Ik hoop echt dat dat ook het geval zal zijn. Ik begin er nu wel een beetje zat te worden. Na anderhalve week naar een leeg aquarium midden in je kamer te kijken. Als dit niet goed opgelost word zal ik toch de rechtsbijstand moeten gaan inschakelen.. helaas.

Is het een gerenomeerd Aqua winkel? Of rommelen ze maar wat aan? Tjonge,..ik had allang gezegd van hou de zooi maar ik bestel het wel ergens anders.

En, ben je al wat verder gevorderd met je bak?

Ten eerste: wat een prachtige bak!
En ten 2e... omg wat een pech iedere keer.
Ik kan me voorstellen dat je er nu toch echt wel genoeg van hebt.
Hopelijk snel goed nieuws, ik ben in ieder geval benieuwd!

Wat een prachtige bak!
Ben al een aantal weken aan het zoeken naar een moderne bak voor op mijn 'verlanglijstje', nou dit gaat hem zeker worden!

Balen zeg dat je zoveel tegenslagen hebt. Je geduld wordt wel erg op de proef gesteld.
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat 😀

Het eind resultaat is er. Ik heb de zaak een mail gestuurd dat mijn problemen binnen 2 weken door hun opgelost moet worden doen ze dit niet zal ik genoodzaakt zijn om mijn rechtsbijstand in te schakelen. Ik heb na meer dan 2 weken nog niet mijn bak draaiend. Inmiddels 15 koppelingen verder 10 lekkages en 20 aanpassingen 5 nieuwe zendingen en 6 verkeerd geleverde apparaten ben ik er helemaal klaar mee. Mijn adapters voor mijn verlichting moesten 2 x 6A zijn helaas schijnt dit ook erg moeilijk te zijn en hebben ze er 1 van 3,5A en 1 van 8A erbij geleverd. Het liefst zou ik langs willen gaan maar dan moet mijn vrouw en kind mijn een tijdje missen ben ik bang voor. Het geheel heeft mij 4000Euro gekost maar ik voel het nu als weggegooid geld...

Ik vind het echt heel zuur dat het nou nog steeds niet is opgelost! Ik hoop voor je dat het balletje nu aan het rollen is en dat er eindelijk een acceptabele oplossing komt. Als ik ergens 4000,- aan uitgeef wil ik ook geholpen worden als of ik Wim-Lex zelf ben...

Misschien kun je een (beetje genuanceerd) verslag van je ervaring met de zaak schrijven in dit gedeelte op het forum:

Aquariumspeciaalzaken en webwinkels

Op die manier kunnen andere hun voordeel ermee doen. Dat is tenslotte ook een van de redenen dat mensen hier op het forum zitten...

Veel succes in ieder geval.

Pfff, wat knap shit zeg. Ben dit ook niet gewend van deze firma. En er is inderdaad een topic met ervaringen ook over deze firma. Die wordt ook wel gelezen door hun weet ik. Dus misschien moet je daar maar even je bevindingen plaatsen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan