Wat is er nieuw

Mijn Aquatlantis Fusion 200 (Dissy)

Re: Mijn Aquatlantis Fusion 200

Ik durf het bijna niet te vragen. Maar hoe staat het er inmiddels voor??
Ik hoop dat we binnenkort wat positiefs van je horen.

blijft inderdaad wel heel erg stil
zou toch jammer zijn voor hem/haar als het nog niet opgelost is

groet

jaap

Goede dag mensen. Sorry voor het lange niet actief te zijn op het forum. Door de problemen met de lekkages en mijn problemen die ik hiervoor heb gehad met mijn aquariums was ik er vrij depressief door geworden. Maar gelukkig ben ik er weer boven. Na veel problemen en gezeur met de verkoper heb ik hulp gehad van een ander bedrijf en met 200 euro extra geholpen. Mijn aquarium loopt nu twee maanden en doet het nu helemaal goed. Nog flinke problemen gehad met mijn Ph en alg maar dit is inmiddels ook opgelost. Ik ben gestopt met het toevoegen van CO2 en met 50% licht. Helaas sterfte gehad door mijn onwetendheid met CO2. Ik had mijn Ph ingesteld op 6,8 en dacht dat er dan niks fout kon gaan. Helaas was het tegendeel waar. Ik ververs op dit moment 50% per week +_ en geef 3 tot 5 x per dag eten. mijn bestand is.

30x japonica garnalen
50x +_ vuurgarnalen
3x sterbai's die ik nog wil uitbreiden maar door het Ph probleem waren er 7 dood gegaan.
30x Kardinaal tetra's
8x roodkopzalmpjes. Wil ik ook nog uitbreiden naar 30 maar dit is ook fout gegaan door de CO2 12 dood gegaan.
Koppeltje kersenbuik
2x L171
2x L168
2x Pantsermeerval
2x clownbotia Deze wil ik ook uitbreiden naar 5 ofzo ivm slakkenplaag (of ik moet een andere betere natuurlijke manier vinden)
1x Pleco groot van een vriend van mij gehad. Noem hem Jaap en sloopt de boel. Maakt wel goed schoon.
13 stendker discussen

4 Blue diamond
2 darkangels
1 Pigeon Blood silver 1 dood gegaan 2 dagen na in het aquarium doen niks aan de hand en 2 minuten later dood op de bodem??
2 Pigeon Blood blue
2 Malboro red
2 red turquoise

Heb de stenen uit het aquarium gehaald en 6 stukken hout met planten in het aquarium gedaan om zo een minder hoge Ph te krijgen. Voeg elke 2 weken 12 nieuwe amandel bladen toe. Heb een Ph van 7,5 gemiddeld en het aquarium is 28 graden.

Alles gaat lekker nu 😀

Hier een foto van gisteren.

485845martin_schols_0_85_deskto.jpg

Sorry van de slechte foto ik zal morgen proberen wat betere foto's te plaatsen.

Groetjes allemaal en ik ben blij weer wat gepost te hebben.

fijn dat het opgelost is voor je zeg
is wel niet zoals het hoort te gaan zeker met zon aanschaf maar ja sommige bedrijven zijn niet anders
wat je co2 en vissen betreft kan zijn dat het door de co2 komt maar heb zelf ondervonden dat de genoemde vissen soms om onverklaarbare rede dood gaan
bij aanvang met de trigon verschillende sterbai's en roodkopzalmpjes zonder aanwijsbare rede gaan hemelen en gaf geen co2 dus ik bedoel maar
na ga 2,5 maand weer geprobeerd toen geen problemen zowel met co2 als zonder
het lijkt wel of de bak eerst moet rijpen en stabiel moet wezen voor dat dit soort er bij kan althans is mijn gedachte
daarnaast zou ik toch even oppassen met nog meer visser er bij je hebt al een behoorlijke bezetting zeker met de mooie discussen wordt de bak behoorlijk belast
ben benieuwd naar meer foto�s maar wat ik zo zie mooi hoor

groet

jaap

Gelukkig dat je er weer bovenop bent gekomen.

Uiteindelijk dan toch alles opgelost. Nu kun je gaan genieten van een pracht bak!

Hoop dat we regelmatig wat updates krijgen.

Hallo allemaal hier nog wat foto's die ik beloofd had.

354384martin_schols_0_85_aquariu.jpg

968475martin_schols_0_85_aquariu.jpg

355813martin_schols_0_85_aquariu.jpg

169269martin_schols_0_85_aquariu.jpg

868562martin_schols_0_85_aquariu.jpg

575912martin_schols_0_85_aquariu.jpg

heb jij dit gedoe gehad met aquatlantis? leverancier of de winkel zelf?
ik zit namelijk ook met hetzelfde aquarium met allemaal krassen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan