Wat is er nieuw

Mijn bak :) (sharon_xx)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
S

Sharon_xx

Guest
Dit is mijn aquarium. Ben benieuwd 🙂

Bovenaanzicht..
366692_0_82_19.jpg

Vooraanzicht..
925199_0_82_21.jpg

682722_0_82_20.jpg

Gounami en tetra's..
984247_0_82_16.jpg

Algeneter..
379718_0_82_25.jpg

Ik hoop dat jullie het wat vinden.

Achtergrond is onderweg.. En nieuwe bodem ook.

Ziet er leuk uit, is dit een 60cm bak?? Goed dat je een andere bodem neemt, en zou dan ook een wat dunnere bodem erin doen. Dan hou je meer liters water over en staat wat mooier vind ik. Je kunt het achterin wat hoger doen en dan schuin naar beneden laten aflopen. Met een poster krijgt de bak wat meer diepte idd, goed bezig!

Ziet er goed uit voor het begin. Hoe groot is hij eigenlijk en wat zit erin?
En wat is dat voor een meerval op de laatste foto? Die lijkt alsof hij veel te groot zal worden.

Het is een 60 liter bak. Er zitten twee gounami's in , 5 neon tetra's en een pleco. Maar die moet ik weg doen. Want die word te groot maar die heb ik voor mijn verjaardag gekregen. Best wel jammer.

Ja ik ga inderdaad een dunnere bodem nemen.. Hebben jullie tips voor grind of zand waar ik inspiratie mee kan op doen ??

ik zou filterzand nemen (Wildkamp), dat is gewoon zandkleur perfect voor de visjes. Als je liever zwart wilt heb je bij hornbach ook zwart zand (colorsand), erg mooi wel wat duurder.

Het filterzand heb ik in mijn Malawi bak en het zwarte zand in de garnalenbak.....

Ok, je weet het met die pleco. 😉

Voor de bodem, je kunt dunner grind nemen of ook zand.
Ik heb in mijn 2 grote bakken Manado bijvoorbeeld.
Dat is iets anders, gebakken klei en lichter dan steentjes en geeft de bak door zijn roodbruine kleur een heel ander zicht en ook nog goed voor de planten.

Edit: Inderdaad zou zwart grind ook bij de vissen passen.

Ik denk dat ik zwart heel mooi vind bij de kleur van mijn gounami 🙂 Alleen ben ik bang dat het wat aan de donkere kant word of valt dat mee ??

Ik wil ook wat meer decoratie in mijn bak denk ik maar dat is latere zorg 🙂

Ik zou voor zwart grind gaan, kleuren de vissen erg mooi op. Had het hier ook gewild in mijn rekord, maar aangezien ik er cory's heb zwemmen, toch maar voor zand gegaan(beter voor de baarddraden aangezien deze vissen graag woelen en wroeten). Dit ziet er trouwens ook erg mooi uit.. Je pleco zal inderdaad te groot worden, goed dat je hem wegdoet. Misschien dat je je neons iets uit kunt breiden, zijn en blijven natuurlijk scholenvisjes.

Wat betreft inspiratie: kijk is bij andere leden met een 60cm bakje. Mss zie je hier wel iets heel leuks tussen waarbij je dit weer bij je eigen bakje kunt gebruiken. Doe ik zelf zo nu en dan ook, gewoon om idee�n op te doen.

edit: er zijn ondertussen al wat reacties bijgekomen..

Je hebt nog redelijk veel keuze... Voor je bodem. Bedankt voor de tips ga er zeker wat mee doen

zwart wordt niet donker hoor, vissen komen mooi uit en ook de plantjes etc zijn beter zichbaar. Had ooit in mijn juwelbak een zwarte bodem en zwarte poster, erg mooi!! Indien je bodembewoners neemt zou ik voor zand gaan en anders goed opletten dat het grind niet scherp is en niet te grof.... Succes!!

Bedankt. Ja mijn pleco gaat zo snel mogelijk weg. Naar een tehuis waar die lekker goed zijn kont kan keren. Kan die bij mij nu ook nog prima , maar daar gaat ie over een aantal maanden problemen mee krijgen. Dus doe ik hem liever zo snel mogelijk weg.

Ik heb een fel blauwe gounami man die denk ik heel mooi kleurt bij een zwarte bodem. ben benieuwd word wel nog even sparen maar het begin is er.

Dit is heel fijn grind. Ze zullen zich niet snel open halen.

Als je zwart grind haalt, is dit vaak ook redelijk fijn. Zoals aangegeven: met corys en andere bodembewoners moet je haast eigenlijk wel een deel zand hebben voor het bestzijn van de vissen(alhoewel niks moet, het is wel sterk aan te raden). Het donkere valt reuze mee, kijk maar is bij mijn superfish bakkie. Zwarte achtergrond, zwart zand en een niet al te felle lamp. De cr en gb hebben het naar hun zin en de kleuren spatten er vanaf

Dan zal zwart zeker heel mooi bij de goerami passen, dan komen de kleuren er nog beter door en je bak zal er ook heel anders uitzien.
Zwart zand is er ook, goed voor Corydoras enz.

Okee. Dan ga ik eens rond neuzen voor zwart zand. Ik denk dat het best een succes kan worden.

Ben benieuwd wat andere AF leden zeggen.

Succes en houd ons op de hoogte 😀

Ga ik zeker doen. 😛

Verder iemand nog tips voor bodems

Zwart is zeker mooi en bij de Hornbach verkopen ze zwart zand/grind zeg maar van 0,4-0,8 mm.
Heel mooi spul hoor, maar niet echt goedkoop. Rond de 8,50 dacht ik per 5 kg/liter.

Ik moet nog wel sparen ik wil dan wel mijn achtergrond en bodem tegelijk vervangen. Maar uiteindelijk moet het allemaal goed komen.

Waarom die bodem vervangen?
Is toch aquarium grint?
Zou ik niets aan veranderen,hoor.

Ik vind het te veel. En iets anders lijkt me ook wel mooi. Ik wacht er nog wel mee. Maar in de toekomst wil ik wel een andere bodem.

Maar wat vinden jullie verder van mijn bak. Ondanks dat ik geen achtergrond heb ?

Ik zou gewoon wat afhevelen van de bodem en dan kijken hoe het erin zit.

Leuk bakkie, ik kan me nog het begin van je hier op het forum herinneren. Een stuk beter zo qua bestand! Super, ga zo door 🙂

Dankjewel , leuk om te horen.. ja het is beter zo. Ben er erg blij mee 🙂

Ik zie dat je nog plantjes in een potje hebt zitten, die moet je gewoon poten zonder potje, alle glaswol weghalen, en in de bodem stoppen.
Als je een dag zin heb zou ik de bodem wel wat dunner maken, er zit te veel bodembedekking in, is niet mooi.
Maar ik vind de kleur van bodem op zich wel leuk hoor.
Je begint ook maar pas, dus niet slecht dus ver!

Je bakje ziet er al leuk uit! 😉
Tip: maak foto's van je aquarium als het in de rest van de kamer donker
is, met alleen het licht van je aquarium aan. Dan zie je geen weerspiegeling 😀

Ja ik had haast dus moest de plantjes er ven snel zo in doen , ben nog niet zover gekomen om er uit te halen.. Mijn plan is wel om van bodem te wisselen over een paar weekjes/maandjes.

Ik zou anders als ik tijd heb savonds een paar foto's maken.

Ziet er leuk uit :thumbs:

Die bodem is behalve dat het te veel is ( dik ) niks mis mee.

Zou de helft ervan eruit halen door middel van een slang ( afhevelen )

Als je zwart grind wil moet je dit gewoon nemen, al die onzin altijd over het
beschadigen van de baarddraden van de corydoras. Bij mij zitten er 6 op scherp
grind( bijna split zelfs ) LFS gaf aan dat het kon, ze zaten er daar ook allemaal op en GEEN
enkel probleem. Er was er 1 (opvanger) zonder baarddraden en ook die heeft er weer van dik 1 cm.

Ook het verhaal dat ze zo langzaam groeien of niet bijgroeien is bij mij dus kolder.

Het kan zo zijn dat mensen dit meemaken, maar dat is dus afhankelijk per bak.

Corydoras laten leuker gedrag zien op zand, dat is wat anders. maar ook op grind
zijn ze heel de dag in de weer.

Denk er ook aan, wissel je de bodem, verlies je grootste gedeelte van je bacterieen.

Deze zitten namelijk weinig in water, maar heel veel in de bodem en de filter.

w3bcr4wl3r zei:
beschadigen van de baarddraden van de corydoras. Bij mij zitten er 5 op scherp
grind, LFS gaf aan dat het kon, ze zaten er daar ook allemaal op en GEEN
enkel probleem. Er was er 1 (opvanger) zonder baarddraden en ook die heeft er weer van dik 1 cm.
En toch grondelen veel Corydoras veel dieper op zand in plaats van grind.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
w3bcr4wl3r zei:
beschadigen van de baarddraden van de corydoras. Bij mij zitten er 5 op scherp
grind, LFS gaf aan dat het kon, ze zaten er daar ook allemaal op en GEEN
En toch grondelen veel Corydoras veel dieper op zand in plaats van grind.

~ Ivo

Dat gaf ik toch ook al aan, het gedrag op zand is leuker. Maar goed. Ook op grind is het uiterst vermakelijk en de keuze van
bodem hoeft hierdoor niet af te hangen van de corydoras maar kan meer liggen bij een persoonlijke keuze.

Bovendien verteld er ook niemand bij dat indien je planten hebt de wortels over verloop van tijd naar boven komen. Door zand prikken ze veel makkelijker naar de oppervlakte dan bij grind.

Was van plan heel mijn bak te wisselen voor zwart zand totdat iemand me die foto's hier liet zien, was er gelijk vanaf.

Ik denk dat zand mooier staat maar smaken verschillen. Nu ga ik wel mijn bodem uit dunnen want ik vind het nu te veel. Ik denk dat mijn bak dan ook mooier oogt. En dan over een paar maandjes de bodem helemaal wil wisselen. Misschien ook wat nieuw hout en drijfplantjes. Maar daar ben ik nog niet over uit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan