Wat is er nieuw

Mijn nieuwe Aquatlantis Splendid Utra 120x50 inbouwen

Carbo werk nog beter door deze rechtstreeks te vernevelen* op bijvoorbeeld achterwand (niet op planten) en 15 minuten in te laten werken, waterniveau uiteraard zo ver als mogelijk laten zakken.
Dit werkt inderdaad goed. Ik krijg alleen mn bak niet ver genoeg leeg met een waterwissel 😀.

1780666313422.png

Dit werkt inderdaad goed. Ik krijg alleen mn bak niet ver genoeg leeg met een waterwissel 😀.

Bekijk bijlage 396840
Mooi dat je al resultaat ziet, mogelijk is over enkele weken een 2e of 3e behandeling nodig om achterwand helemaal schoon te krijgen

met een 50% WW en toch tot 90% verzamelen in meerdere emmers/gieters en na 15 minuten weer terug, vissen kunnen wel kort in een paar cm water
met een placemat o.i.d. kan je de planten beschermen tegen de carbo nevel

Laatst bewerkt:
T zit m vooral in die emmers. Ik doe namelijk geen 50% waterwissel, maar ca 30%. Dat doe ik vanuit een watertank met 50% osmosewater en 50% kraanwater. Dus dat worden dan heel veel emmertjes en die heb ik niet staan. Ik kan wel eens kijken of het lukt om een wat grotere waterwissel te doen en dan het resterende water zoveel met de emmers die ik heb.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan