Wat is er nieuw

Mijn slakkenbak (Rio 180L) door Mascha

Leuk om te zien zo-TOP- succes met de kleintjes.

Echt prachtig mooi op de foto gezet!
Was de paring helemaal spontaan of had je pas ververst oid?

Dit keer helemaal spontaan. Ik zat samen met mijn moeder die op visite was op een krukje voor het aquarium te kijken toen het begon. Direct camera gepakt met dit als resultaat. Het is erg mooi om te zien. Dit vrouwtje is alleen een kunstenares in het vinden van goede verstopplaatsen voor de eitjes. Elke lichting wordt ergens anders verstopt... Er zullen ongetwijfeld nog veel meer eitjes in het aquarium zitten die ik niet gevonden heb.

Ziet er leuk uit zeg. Mooi dat je zo het hele proces hebt kunnen vastleggen!

Erg leuk om te zien hoor 🙂

Thanx allemaal! Nu hopen dat er van deze eitjes lekker veel uit willen komen. De kleintjes op zien groeien, vind ik echt super.

Prachtig, die actie foto's :smitten: Zoals ze met die eitjes op sjouw is.

Mooie foto's! Je bak is echt mooi, mooi visbestand ook, volgens mij is er altijd wel iets te zien in jouw bak! 🙂

Een deel van de cory eitjes is al weer opgegeten. De betta dames waren zo handig geweest om in het netje te springen waar ik ze voor de nacht in had gehangen. Maar het zijn er nog genoeg over om weer een goede poging te doen om wat jongen groot te brengen. Vanaf vanochtend zitten de eitjes in een apart bakje, het bakje waar de vorige kleintjes in zaten. De 4 van de vorige lichting zitten nu in mijn 60 cm bak bij de guppen en vuurtjes waar ze nog verder mogen groeien voor ze naar een nieuw huisje kunnen.

Mascha zei:
Foto's..
Dikke dwergklauwkikker eet eigen vervelling op
874277_0_82_img_5707.jpg

549183_0_82_img_5717.jpg

3 op een rij: corydoras trilineatus
947823_0_82_img_5729.jpg

betta vrouwtje krijgt steeds mooiere kleuren
563499_0_82_img_5726.jpg

Plant vol met appelslakbaby's
951233_0_82_img_5727.jpg

Ik zie nu dat ze vervellen zoals je elders aangaf hoor. Moet zeggen dat ze lekker mollig zijn bij jou 😉.

Mollig? Moddervet is deze! De rest niet hoor. Ik weet niet waarom deze kikker zo dik is in vergelijking met de anderen. Hij is wel altijd als eerste bij het eten, maar om dan 3 x zo dik als de anderen te worden, vind ik knap...

Mascha jij houdt betta's samen met dwergklauwkikkertjes. Gaat dat goed samen?
Bijten ze niet in de pootjes ?

Ze laten elkaar hier volledig met rust. De betta's vinden de kikkertjes totaal niet interessant. De betta's zijn te groot voor de kikkers. Ze zwemmen veel boven, de kikkers zitten beneden. Dwergklauwkikkers zijn zeer slecht ziend, happen naar alles wat beweegt. Ze kunnen dus wel in de vinnen van vissen happen als deze dichtbij blijven zwemmen. Afhankelijk van de betta (hoe actief en snel deze is) moet je daar wel rekening mee houden. Mijn betta's zwemmen veel en als ze rusten dan gaan ze bovenin aan het wateroppervlak op een blad hangen. Een slome betta kan misschien wel een probleem worden in combinatie met de kikkertjes.

En kwa tempratuur ? Betta's moeten 28 / 30 volgens de sites terwijl de kikkertjes 24 - 27moeten.

Daar heb je je eigen topic al voor, meneertje ongeduldig 😉

Je aquarium ziet er nog steeds heel goed uit. Ik zou me geen zorgen maken over de dikke DKK, de een heeft gewoon meer aanleg dan de andere. Dit is wss wel een vrouwtje dat vol zit met eitjes, maar kan geen kwaad. Legnood komt zo goed als niet voor bij kikkers.

Dank je Pol. Fijn om te horen, dan hoef ik me geen zorgen te maken over dit dikkertje. Het is inderdaad een vrouwtje..

Dank je! Ja de eieren vliegen me om de oren 😀 Nu nog de kunst om er ook iets van groot te laten worden.

dat is met je slakken en betta's al gelukt dus zal dat verder wel goed gaan denk ik

De eerste corystaartjes komen te voorschijn uit de eitjes. Er waren wat onbevruchte eitjes gaan schimmelen, die heb ik verwijderd. Het ziet er naar uit dat er dan toch nog zo'n 30 goede eitjes overblijven. Kan toch nog een leuk schooltje coryfry worden zo...

Een van de betta vrouwen uit mijn eigen kweek laat haar kleuren steeds mooier zien in bijzijn van de betta man. Ze is intussen donkerblauw-paars. Ik vind haar supermooi.
512335_0_82_img_5827.jpg

444395_0_82_img_5817.jpg

775622_0_82_img_5809.jpg

De anderen hebben meer rood als ondertoon met aquamarijn of turquoise tinten.
127542_0_82_img_5811.jpg

en een foto van een van de oudere corydoras fry.
882425_0_82_img_5802.jpg

In het corydoras paleatus kweekbakje zwemmen intussen een aantal zwarte 'speldjes' rond. Wat zijn ze nog klein! Ze zijn lekker actief tot nu toe. En buiten het gebrom van het huidige zuurstofpompje komt er niets meer in! Hopelijk lukt het dit maal om een groter groepje op te kweken.

Eindelijk alle betta's goed op de foto gekregen (helaas wel met vieze ruiten, hahahaha). Ze waren nogal tegen elkaar aan het opscheppen, blijft mooi om te zien.

Betta man
417559_0_82_man.jpg

vrouw 1 en 2 eigen kweek
791425_0_82_vrouw_1_en_2_eigen_kweek.jpg

vrouw 3 (in het midden) eigen kweek
787827_0_82_vrouw_3_midden_eigen_kweek.jpg

vrouw 4 (gekocht)
139811_0_82_vrouw_4_gekocht.jpg

Mooie foto,s mascha !

Hele mooie bettas.
Mag ik vragen hoe je jou kikkers zo dik krijgt?
Hier verhongeren ze haast omdat het eten door de andere vissen word weggegeten.

Mijn aponogeton longiplumulosus staat in bloei!
478434_0_82_img_5869.jpg

853815_0_82_img_5872.jpg

De bloemen moeten nog open gaan staan, maar ik vind ze nu al mooi.

de bloemen gaan open.. ooh, aah..
896744_0_82_img_5888.jpg

corydoras paleatus fry
289242_0_82_img_5885.jpg

449197_0_82_img_5884.jpg

oeehhhhh die zijn klein :O

Ze zijn nu bijna 2 weken oud en al heel veel gegroeid. Maar idd ze zijn nog steeds heel erg klein. :smitten:

Hoe gaat het met de kleintjes?

Met de kleine corydoras paleatus gaat het heel goed. Ze groeien goed en zijn ontzettend actief.
Hier 1 van de allerkleinste, nu zo'n 1,5 cm
752334_0_82_img_6370.jpg

en nog 1
758137_0_82_img_6369.jpg

en de wat grotere van de vorige eitjes
115186_0_82_img_6362.jpg

246948_0_82_img_6368.jpg

Wat leuk!

Je zou het je niet kunnen voorstellen, een corydoras van 1.5 cm.

Maar als je hem zo naast de vuurgarnaal ziet, kan je toch wel goed het verband leggen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan