Wat is er nieuw

Mijn visbestand

Stan2205

New member
Lid geworden
13 maart 2025
Leeftijd
20
hallo, ik heb in mijn woning een 60 liter aquarium staan. Deze staat er nu ongeveer 6 maanden. Ik heb nu een visbestand bestaande uit:
-2 honinggoerami’s
-3 mannen guppy’s
-4 kardinaal tetra’s
-en een groepje vuurgarnalen.

Nu weet ik dat de kardinaaltetra’s in een school willen leven van minimaal 10. Echter ben ik 5 dagen weg geweest en kregen op dat moment de kardinaal tetra’s de witte stip, en daarom was ik dus aan de late kant om dat te behandelen en heeft dat helaas 6 visjes gekost.

Mijn aquarium is beplant met meerdere soorten planten en op de bodem van het aquarium ligt eerst een laag grind en daarboven op een laag filterzand. De planten voorzie ik elke week van vloeibare plantenvoeding.

De waterwaardes van deze bak zijn allemaal in orde. Geen ammonium/ammoniak, geen nitraat. De PH zit tussen de 7 en de 7,5 en de temperatuur hou ik op 24 graden.

Nu is mijn vraag, wat zouden jullie adviseren om qua visbestand nog toe te voegen? Of is dat al aan de hoge kant en moet ik het zo laten?

Alvast bedankt!

Ik zou de bestaande scholen (tetra's en guppen) uitbreiden. En niet al te enthousiast, 60l is maar een klein bakje.
Verder weet ik niet wat voor vloeibare plantenvoeding je geeft, maar je zegt dat je nitraat 0 is. Aangezien dat noodzakelijke voeding voor je planten is, denk dat je daar wat mee moet. Veel 'all in one' voeding heeft geen Kalium, nitraat en fosfaat en is dus in feite géén all in onevoeding....

Kan het zijn dat TS nitriet bedoelde?

Goedenavond, ik bedoelde inderdaad nitriet ipv nitraat. Ik gebruik op dit moment de plantedbox all in one voeding.

Link naar het exacte product:
https://planted-box.com/product/all-in-one/

Hoeveel van welke soort zou ik dan toevoegen? Ben me er bewust van dat 60 liter niet veel is, maar zou graag ook nog wat bodembewoners willen naast de garnaaltjes.

Als je gaat uitbreiden, zou ik ook zeker extra beplanting toevoegen als dat mogelijk is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan