Wat is er nieuw

Mooie zwaarddrager

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
Hallo,

Ik zou graag nog wat zwaarddragers toevoegen aan mijn aquarium.
Ik ben al bij verschillende aquarium zaken geweest maar nog nergens een mooie soort kunnen vinden.(eigenlijk koop ik de vissen het liefste op mijn vaste adres)maar deze kan ze niet leveren.)Ik zoek niet de oranje die je overal wel kunt vinden maar toch een appartere kleur. Iemand enig idee waar ik zoiets zou kunnen kopen in een straal van 30km rond eindhoven. Ik heb nog een foto toegevoegd als voorbeeld.

Screenshot_20241231_190824_Samsung Internet.jpg

Ik heb de Xyphophorus helleri. Ik selecteer inmiddels wat meer op de witte variant, maar er zit ook wat oranje in. En met een meer oranje gekleurd mannetje kun je dat vrij snel bijsturen.
Als je interesse hebt, maak ik wat recentere foto's of je kunt zelf komen kijken.

Bijlagen

• Xyphporus helleri 2.jpg
    Xyphporus helleri 2.jpg
    95.1 KB · Weergaven: 44
  • Xyphporus helleri 3.jpg
    Xyphporus helleri 3.jpg
    119.7 KB · Weergaven: 50
Zo op het 1e oog zijn het mooie vissen maar ik zie dat u uit Roermond komt.
Dat is op en neer voor mij zo'n 120km dat vind ik wel ver 🤭 toch bedankt voor uw bericht.

Mocht je je bedenken, of geen alternatief vinden: je weet me te vinden.
Overigens heeft @stanovic misschien ook wel wildkleuren van Xyphophorus en zit hij dichterbij (ik weet zo even niet waar hij woont).

N.B. Hoe groot is je bak? Want voor Xyphophorus helleri spp. heb je redelijk wat ruimte nodig. Ik heb de mijne in een 2m bak en doe ze niet meer kleiner.

Dan zit ik waarschijnlijk dichterbij...
Ik heb wel het oorspronkelijke harem van de pelckmans vandaan. Was wel een toevalstreffer, ik was al een tijdje aan het rondkijken.

Ik heb geen idee waar de topic starter woont. Dus dat is moeilijk inschatten hoever ik van de topic starter vandaan zit.
Als ik kijk naar de foto (is overigens een heel mooi genomen foto) kijk, dan is de soort bij vele aquariumzaken wel verkrijgbaar. Het is een commerciële stam. En het betreft de neon zwaarddrager (geen pineapple wat wel vaker gedacht wordt).

. Iemand enig idee waar ik zoiets zou kunnen kopen in een straal van 30km rond eindhoven. Ik heb nog een foto toegevoegd als voorbeeld.
Probeer Heevis in Eindhoven of Aquabeek in Handel. Dan behoef je niet zo ver te zoeken.

Ben afgelopen weekend bij heevis geweest en daar zagen de vissen er slecht uit er lagen er veel op de bodem van de bakken dus daar ben ik weer weggaan.
Misschien ga ik dit weekend even naar aquabeek ik weet dat ze daar regelmatig mooie groene wildvang hebben.
Bedankt voor alle tips.

Vandaag bij aquabeek geweest maar niet kunnen slagen.
Toen nog even doorgereden naar mijn vaste lfs en daar heb ik wel wat kunnen vinden.
Ik wilde graag de variant met natuurlijke kleuren maar vrouwlief en mijn zoontje wilde graag wat met kleur.
Uiteindelijk zijn het lichtoranje zwaarddragers geworden. 2x man en 4 x vrouw.

Bijlagen

• VideoCapture_20250208-161222.jpg
    VideoCapture_20250208-161222.jpg
    206.1 KB · Weergaven: 31
  • 20250208_161149.jpg
    20250208_161149.jpg
    882.1 KB · Weergaven: 35
Tja...daar gaan je goede voornemens....

Vandaag bij aquabeek geweest maar niet kunnen slagen.
Toen nog even doorgereden naar mijn vaste lfs en daar heb ik wel wat kunnen vinden.
Ik wilde graag de variant met natuurlijke kleuren maar vrouwlief en mijn zoontje wilde graag wat met kleur.
Uiteindelijk zijn het lichtoranje zwaarddragers geworden. 2x man en 4 x vrouw.
Er zijn best fraaie groene zwaarddragers. Als je voor de Yucatan zwaarddragers (Xiphophorus hellerii yucatan) was gegaan dan hadden jullie beiden een compromis kunnen hebben. Ze worden als groene zwaarddragers geboren doch dominante mannen kunnen vanaf de buik naar boven rood worden.

Dat zijn ook hele mooie zwaarddragers.
Bij mij zitten ze nu inmiddels 2 dagen in het aquarium en maken het goed. Ze eten goed en zwemmen lekker tussen de planten door. Ook wordt er al volop gepaard dus hopelijk krijgen we er snel wat baby visjes bij.

Nogmaals dank voor alle tips.

De babyvisjes zullen er in hoog tempo bij gaan komen, als ze eenmaal op gang gaan komen. Misschien heb je het al eerder vermeld/ heb ik het al eerder gevraagd, maar wat ga je met de babyvisjes doen?

Een gedeelte zal ik lekker erbij laten zwemmen en er zullen er ook wel opgegeten worden. Maar als het er teveel worden en ik kan er niemand blij mee maken kunnen ze naar de lfs. Er zit ook een koppel ancistrus in en ook die jongen mogen naar de lfs. Dat heb ik ook bewust gevraagd voordat ik eraan begonnen ben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan