Zeemeermin-Fan
Member
- Lid geworden
- 1 oktober 2023
- Leeftijd
- 12
Ik krijg mischien een nieuwe goudvis en ik wil alvast een naam bedenken. Kennen jullie een leuke goudvissennaam?
Goede vraag inderdaad en als de ander er slecht aan toe is dan zou ik daarover nog niet nadenken maar eerst alles in orde willen hebben. Je bent nog maar 10 jaar begrijp ik?Krijg je een nieuwe goudvis omdat de andere ziek is en dood gaat?
Dat is duidelijk hoor maar we willen je behoeden voor foute keuzes want als de omstandigheden niet goed zijn dan kun je het beter niet doen en een gewone Goudvis heeft meer ruimte nodig dan 1 meter.Bedankt voor de video maar ik vroeg of jullie namen hadden voor goudvissen, niet welke andere vissen ik kon kopen.
Het is absoluut niet aanvallend bedoeld maar aangezien een half uur voor dit topic geplaatst werd een ander topic geplaatst werd over 2 zieke goudvissen waarvan er 1 dood en 1 meer dood dan levend al op zn zij aan de bovenkant dreef. En er word gesteld dat de waterwaardes prima zijn als het water groen en bevuild oogt wat echt niet goed is in een goudvis aquaruim dan vind ik het erg moeilijk om een nieuwe goudvis te verheerlijken en een naam te verzinnen voor een vis die het zelfde lot staat te wachten.het gaat om een jonge liefhebster die gewoon iets simpels vraagt zonder te vragen naar kritiek.
Voor mijn gevoel is het vrij lauw 😉 ik snap niet zo goed wat je bedoeld? Ik heb ontzettend veel begrip, zo heb ik dat ook laten weten. Zo zeg ik ook dat ik snap dat fouten maken bij de hobby hoort of je nou 10 of je nou 80 bent dat maakt niet uit. @Zeemeermin-Fan komt voor advies op het forum. Niet alleen voor een naam van haar nieuwe goudvis, maar ook omdat ze een zieke en dode goudvis had. En de zieke vis zelfs geëuthanaseerd moest worden vanwege de slechte omstandigheden. Dit is geen kritiek. Dit is een feit.Rekening houdend met de leeftijd van onze Zee-Meermin mag het ook wel wat cooler opgevat worden, met wat meer begrip, zonder de kritiek over het houden van.
Weer? Ik ben het hier echt totaal niet mee eens. Ja een 10 jarige mag er jaren over doen om te leren hoe het werkt. Maar het verschil is dat je dan in de tussentijd geen vissen neemt. Want je neemt vissen als je kan bieden wat de vis nodig heeft. Zo stelt niet alleen het ethische gevoel maar ook de Nederlandse dierenwet. Dieren zijn geen speelgoed geen barbiepoppen geen speelgoedautotjes het zijn levende dieren die zorg nodig hebben. En als je dat niet snapt dan mag je van mij appart 40 zijn maar niet beginnen aan vissen als je het mij vraagt.Beste Don.
Dit forum helpt ook jonge aquarium-liefhebbers, ga nu nu niet weer adviseren hoe een 10 jarige het allemaal voor elkaar moet krijgen, dit is een leerproces.En daar gaan normaal gesproken jaren overheen.
Hier ben ik het ook mee eens. Maar heb wel een kleine kanttekening....Ik ben het met Bert eens dat je best een vis kan nemen want het is inderdaad een leerproces. Wel als beginner even in de lfs vragen of iets kan en dan met vallen en opstaan de hobby bedrijven.
Dit is zo. Het woord denk is niet nodig....Zelfs ik en vele anderen leren nog steeds bij.
Ik denk niet dat de hobby echt leeftijd is gerelateerd.
Hoi @Zeemeermin-FanIk krijg mischien een nieuwe goudvis en ik wil alvast een naam bedenken. Kennen jullie een leuke goudvissennaam?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.