Update!
Het gaat zo z'n gangetje in de bak. Veel jonge garnaaltjes en ik heb ��n van de oudste jongen (die zegmaar bij mij geboren zijn) al met eitjes gezien! De planten groeien mooi door, zeker het drijfspul want dat moet ik echt meerdere keren per week weghalen. Ik heb de javavaren nog steeds in de grond staan. Ik merk wel dat er af en toe zwarte bladeren verschijnen maar er komen ook nieuwe groene blaadjes. Als er zwarte bladeren komen haal ik ze weg. Met de daniotjes gaat het ook goed. Van hen heb ik nog geen eitjes kunnen spotten, maar dat gaat denk ik ook vrij lastig zo op het grind. Ik hoop toch wel dat er ooit kleintjes komen, zou wel leuk zijn. Ik heb net de ruiten schoongemaakt, wat dode blaadjes weggehaald en het een en ander verplaatst. Als alle vliegende deeltjes zijn gaan liggen maak ik even wat foto's.
Ik heb ook nieuwe inrichtingsplannen met de bak. Zo wil ik binnenkort een opplak-achterwand, geheel zwart of met een steenachtige tekening (lekker duidelijk). Ook wil ik de bodem verwisselen want het grind is te grof en ik vind het niet mooi dat het wit is. Ik ben van plan om het bruine aquariumzand van de hornbach er in te doen, mits deze zo donker is als ik hoop. Anders wordt het waarschijnlijk de zwarte. Ik wil de inrichting ook omgooien, ik wil wat meer stenen en planten zodat de daniotjes zich beter op hun gemak voelen en de kans groter is dat er kleintjes komen. Als alles klaar is wil ik nog een stuk of 20 vuurgarnalen erbij kopen.
Maar vanavond dus weer foto's!