Wat is er nieuw

Navy's nano bakjes (Navyblueboss)

• Onderwerp starter Onderwerp starter navyblueboss
  • Startdatum Startdatum
Heb hier namelijk een sponsfilter in mijn superfish. Wil wss een paar vissen overnemen van een vriend, welke zijn vissen kwijt moet. Ik weet dat een sponsfilter dan niet echt geschikt is. Heb het filtertje nog wel van de superfish, dus dat is wel een goed idee

Jeeeej, hij is af!

IMG_2259_zpse490ba14.jpg

IMG_2260_zps28982ca8.jpg

IMG_2262_zpsa524ceae.jpg

Eerste plank, CO2 met magneetventiel en twee schakelaars voor pomp en verwarming (voor tijdens het verversen):
IMG_2263_zps03b601d0.jpg

Tweede plank, niet veel boeiends:
IMG_2264_zps2a8ea515.jpg

Derde plank, elektriciteit en wat troep. Komen een paar haakjes om de schaar/pincet aan op de hangen evenals de netjes:
IMG_2265_zps25383f77.jpg

Strak werk geleverd :thumbs:

Dus, het volgende project komt eraan!!

Vanwege de warmte buiten loopt de temperatuur behoorlijk op in mn bakkie. (van 23 hups naar 27). Daarom wil ik een klein koelertje maken. Het idee is heel simpel, een paar (computer) fans die op het wateroppervlak blazen en zo water verdampen, waardoor de temperatuur daalt. Net even mijn theorie getest, en het werkt. Met een enkele (weliswaar 80mm) fan ging de temperatuur in een uur tijd van 27,2 naar 25,8. Wauw!

Ik heb nu vier fans besteld die over twee weken binnen moeten zijn. (voor �3,90 totaal!).

Ben benieuwd

Hmm... blijkbaar werkt de koeling iets TE goed.. Had de verwarming even los gemaakt omdat ik dacht dat die toch niet nodig zou zijn want kwam een stekker tekort...

Resultaat: 18 graden in een bak met kardinaal garnaaltjes en rasbora's... Meteen de verwarming weer aangekoppeld natuurlijk!! schrok me rot. De kardinaaltjes bewogen niet eens meer, zaten stil in een hoekje. Bak is nu 21 graden en er komt weer langzaam beweging in... Pff hartaanval hierzo!

En wat hebben we daarvan geleerd? Nooit de verwarming loskoppelen... Ook niet in de zomer haha.

Bedankt voor de les! 😉
Wanneer komen er weer foto's van de garnalen?

navyblueboss zei:
Hmm... blijkbaar werkt de koeling iets TE goed.. Had de verwarming even los gemaakt omdat ik dacht dat die toch niet nodig zou zijn want kwam een stekker tekort...

Resultaat: 18 graden in een bak met kardinaal garnaaltjes en rasbora's... Meteen de verwarming weer aangekoppeld natuurlijk!! schrok me rot. De kardinaaltjes bewogen niet eens meer, zaten stil in een hoekje. Bak is nu 21 graden en er komt weer langzaam beweging in... Pff hartaanval hierzo!

En wat hebben we daarvan geleerd? Nooit de verwarming loskoppelen... Ook niet in de zomer haha.

Haha ik heb ook alle verwarmingen eruit gehaald , behalve bij hun niet 😉 . Bakken staan nu ook hoog hoor , rond de 28 vooral de kleinere bakken . Heb wel de oxydator weer bijgevuld .

Zier er erg mooi uit hoor :thumbs:
Ook staan je planten er heel mooi bij vind ik gaan je garnaaltjes straks wel waarderen 😛

Gezellig heh??

(beetje last van alg, word aan gewerkt ;))

IMG_2492_zps3a91bd29.jpg

Mooie bak! schitterend ingericht en leuke beestjes die cardinaaltjes...

Mooi Aquarium!

Is het bij jou soms ook zo moeilijk om die garnalen te trekken?
Of zijn ze niet zo schichtig?

freddy fish zei:
Mooi Aquarium!

Is het bij jou soms ook zo moeilijk om die garnalen te trekken?
Of zijn ze niet zo schichtig?

Nee hoor, trek ze gewoon met een pincet.

Even serieus haha. Ja het zijn inderdaad erg schuwe beestjes. Het helpt als het wat donkerder is buiten het aquarium dan erin. Als je maar lang genoeg stil zit komen ze ook vanzelf weer tevoorschijn. Vergeten ze blijkbaar dat je er zit ofzo, zijn net goudvissen 😉

Plantjes staan nu emerse in de vensterbank, kijken of ik ze op kan kweken voor hergebruik in een grotere (nog aan te schaffen) bak. Zo staan de kardinaaltjes er nu bij:

IMG_2548_zpsc2593d75.jpg

IMG_2549_zps91d5b738.jpg

IMG_2550_zps35c84339.jpg

IMG_2551_zpsbe1fa8c8.jpg

Andere bak is trouwens ook flink gegroeid.

IMG_2507_zps46236aa0.jpg

Flinke verandering bij de kardinalen,kan niet zeggen dat ik het mooi vind maar is jouw bakkie natuurlijk...

Ik vind het enorm knappe bakjes! Echt mooi!

Ik vind de nieuwe inrichting juist wel mooi, net of je ergens in de bergen zit, knap gedaan 🙂

Inderdaad, vind het ook mooi.

Dank jullie wel 🙂 Ik heb geprobeerd de wilde bodem van hun natuurlijke habitat een beetje na te maken voor zover dat ging.

Ik ga er denk ik nog wel wat mossen ofzo plaatsen. Ben verder wel heel erg tevreden.

Erg leuk ook dat de bodem nu zo "luchtig" is. Ze gaan er aan de ene kant in, en komen ergens aan de andere kant naar boven! Ze zitten meestal met ze alle in een spleet tussen twee grote rotsen in:

IMG_2550_zps35c84339.jpg

Aangezien ik nog steeds mijn koelertje niet af had gemaakt en het deze dagen erg warm is heb ik vorige week even de soldeerbout gepakt en de boel in elkaar gezet. Dit is het eindresultaat:

IMG_2574_zpse2f4a26e.jpg

IMG_2575_zpsc38bc2b9.jpg

IMG_2579_zpsc80e5c6e.jpg

Werkt super, deze foto's zijn drie uur na elkaar genomen.
Temperatuur is niet meer boven de 24 graden geweest sinds dien.
(en dat terwijl de ruimte af en toe boven de 30 graden kwam!)

IMG_2582_zps51efa987.jpg

IMG_2581_zpsc3d65a01.jpg

IMG_2550_zps35c84339.jpg

IMG_2551_zpsbe1fa8c8.jpg

Mooie foto s en handig gemaakt die koeler hoor.

Mooi werk , en ik zie een dikke dame 🙂
Hier moeten we ook alle zeilen bij zetten om de temp naar beneden te krijgen .

Mooi hoor die nieuwe inrichting, past ook goed bij de normale leefomgeving.
Kunnen de slakken nog wel goed van A naar B komen? Hier zitten de Tylo's af en toe vast tussen twee stenen (4cm schelp achter je aan slepen kan lastig zijn).

Ow ja hoor, heb ze nog niet vast zien zitten. Verbaas me wel hoe sterk ze zijn, ze kruipen met gemak onder een steen die 2x zo groot is als zijzelf!

Ben er zelf ook erg blij mee, begint langzaam ze vorm te krijgen. Plukjes mos ed die het beeld afmaken. Zit alleen nog te kijken of ik nog iets met een stukje hout zou kunnen doen.

Natasja1971 zei:
Mooi werk , en ik zie een dikke dame 🙂
Hier moeten we ook alle zeilen bij zetten om de temp naar beneden te krijgen .

Ik denk dat het door de foto zo leek want er was toen nog niemand zwanger. MAARRRRR, ondertussen wel! Gistermiddag gespot, ze is echt ontzettend dik en wanneer ze haar zwemklepjes (hoe heet dat eigenlijk?) wapperd zie je allemaal kleine zwarte eitjes zitten! Heb er een foto van, zal hem zo eens uploaden.

Mooi hoor.
Wat betreft temperatuur hebben de kardinalen juist graag wat warmer,zal waarschijnlijk de kweek nog meer ten goede komen.

Heel erg fraai bakje, mooi biotoopgericht zo 😀

De persoon waar wij onze kardinaaltjes vandaan hebben vertelde dat hij bij 25/26 betere ervaringen had dan bij 27/28.

~ Ivo

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd Ivo maar 25/26 is iig toch al een graadje of 1/2 warmer dan de 24 die ik op de ts zijn meter zie staan 😉

Leuke bakjes! Hoe heet dat plantje eigenlijk wat je in het begin had op de voorgrond (Je noemt het HC, eerste pagina van je fotoalbum)?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan