Wat is er nieuw

Neon Tetra; Ziek of kneusje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mark_s75
  • Startdatum Startdatum
M

Mark_s75

Guest
Hey allemaal,
Deze Neon Tetra zwemt momenteel rond in het aquarium... enig idee wat er met hem/haar is?
Groet,
Mark

284787_0_82_img_4776.jpg

Kan je meer info geven over wat er dan mis zou moeten zijn? Gedraagt ie zich anders of wat is het probleem? Ik zie niks raars op de foto, kleur is ok, geen stipjes, vinnen zijn ok, geen beschadiging...

Witte vlek aan de boven kant net voor zijn vin en wit aande onderkant (witter als de anderen).

Hmmm... Ik zie op de foto niet iets wat op schimmel ofzo lijkt iig... Misschien is het iets genetisch? Hopelijk krijg je meer reacties hierop...

Eet hij goed? Zwemt hij goed? Nog iets vreemds voor de rest?

Hij zwemt vrolijk met de rest mee.. wel iets actiever als de anderen. Kan geen ander gedrag herkennen...

Zolang hij vrolijk meedoet met de rest, goed eet en actief is wat jij zegt zou ik me niet al teveel zorgen maken. Als de witte vlekjes die je bedoeld dof worden en ruw kan het schimmel zijn en dan is het tijd om aan de bel te trekken. Voorlopig hou ik het op iets genetisch en anders komt er vast wel iemand mij verbeteren 😀

Hmm..ondertussen is het hele beestje wit geworden.. het gedrag blijft hetzelfde..

Kun je nog eens een foto van nu posten. Op de eerdere foto zag ik niks bijzonders namelijk. Die wittige onderbuik hebben hier ook de tetra s wel.Beetje wit/zilvergrijs die kleur.

Columnaris,lijkt dat erop?

Valse neonziekte,ook een optie.

Oh jee, dat is een heel ander plaatje zeg. Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Kijk anders eens op Bassleer.com voor visziekten.

dat duid inderdaad op de neonziekte,zou snel met een bactiele medicijn beginnen.bactyfec of baktopur

Ik zou zeggen,valse neonziekte. Deze vis is gaat het niet redden,hoe is de rest er aan toe?
Bacterieel,baktopur direct zou kunnen helpen.

Ja ik lees via google dat het een parasiet is die niet vaak voorkomt. Maar ja wel bij jou dus.
Jammer hoor, maar sterkte ermee.

Dat is de "echte"neonziekte John. De valse komt vaker voor.

typisch mijn dwergknorgoerami had precies het zelfde, begon ook boven bij zijn vin...

Bij de rest zie ik niets... alleen een otto die nu wat wittere vlekken vertoont... kunnen garnalen tegen die middeltjes?

meestal kunnen garnalen niet zo goed tegen medicijnen.
Misschien kan je de garnalen tijdelijk in een kom of zo plaatsen en dan Heel veel verversen om te zorgen dat je geen nitriet krijgt maar ik vraag het me af.

Visje is niet meer.. maar even in een krant gelegd (Dank Bertus voor de tip..)

Is het alsnog nodig het aquarium te behandelen? Rest van de vissen ziet er gezond uit..

Kijk het even aan en blijf ze observeren. Niet teveel in de bak lopen rommelen met medicijnen.

Hou ze in de gaten,je weet hoe het verloop is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan