Ik heb ook wat van die catappabladeren geprobeerd, vooral om te kijken of de garnalen en otocincli er iets mee deden. In mijn 40 liter quarantainebak gaven ze wel een mooie lichte verkleuring, in mijn aquarium van 190 liter zou ik een heel pak moeten gooien om er iets van te zien. Het is wel tamelijk absurd (of gouden handel?) om 5 of 7 euro te vragen voor een paar losse blaadjes die buiten Europa in veel landen gewoon op straat liggen. Je hebt ook geen idee waar ze ze vandaan halen, die van mij heb ik een paar minuten in kokend water gelegd voordat ik ze in het aquarium durfde te doen. Er is meer absurd duur in de viswinkel trouwens, bijvoorbeeld filterwatten (die kosten op rol in de groothandel letterlijk niets), stukjes slang voor luchtpompje (5 euro in de winkel, voor dezelfde lengte misschien 20 cent in de groothandel /vakhandel...). Stenen van en tientje of 20 euro (bij een steenhandel in Duitsland voor een fractie van de prijs, wat je in een aquarium kwijt kunt kost bijna niets). Maar die bladeren zijn wel het toppunt....