Wat is er nieuw

Oase flex leisteen achterwand

• Onderwerp starter Onderwerp starter RoJo
  • Startdatum Startdatum

RoJo

Member
Lid geworden
16 maart 2021
Eindelijk vandaag een achterwand geplaatst in mijn Akva move 130.
Na best wat speuren en achterwanden te hebben gezien, heel blij met mijn keuze; De oase flex L in leisteen uitvoering. De levering heeft nogal even op zich laten wachten, maar is het wachten zeker waard.
Mijn sterke voorkeur ging uit naar een achterwand uit 1 deel (geen storende naden). Rockzolid heeft prachtige achterwanden, maar zijn behoorlijk aan de prijs en nemen nogal wat volume in. Aangezien ik voor een stevig beplant aquarium ga behoud ik die centimeters liever voor extra diepte voor de aquascape en zwemruimte. Daarnaast was de hoogte van het aquarium en daarmee benodigde achterwand ook een criteria.
En zo kwam ik uit op de Flex van oase. De leisteen kleurstelling sluit perfect aan op de bodem (en stenen) die er in komen; Dennerle Crystal quartz leisteen grijs.

De achterwand lijkt nog het meest op een vynilen mat van een paar mm dik. Daardoor is hij makkelijk op maat te snijden. De hoogte van 60 cm heb ik ingekort tot 52 cm. Aangezien de benodigde lengte 127 cm bedroeg (binnenmaat) heb ik besloten voor een maat L te gaan; afmeting 120 x 60 cm (scheelt 50 euro met de XL; 150 x 60 cm). De ontbrekende 7 cm heb uit de afgesneden bovenrand gehaald. Het patroon loopt daarmee dwars, maar omdat ik zoals gezegd veel planten wil plaatsen, zal daar weinig van te zien zijn. Vooral omdat dit deel rechtsachter zit waar ik van plan ben een grote plant te plaatsen. Bovendien kon ik achter dit deel mooi de draden van mijn bodemverwarming wegwerken. De wand erin geplakt met Juwel Conexo. Wel even prutsen omdat ik het aquarium niet meer op zijn kant kon leggen, maar hij hangt!!!

Volgens mij is de Oase Flex een vrij nieuwe achterwand. Ik ben onder de indruk van de werking en natuurgetrouwe uitstraling van de wand. Hieronder een paar foto's. Wellicht heeft iemand er iets aan bij het maken van deze nogal beeldbepalende keuze. 🙂

Op naar de volgende stap!
Groet Ronald

Bijlagen

• IMG_20210523_130858.jpg
    IMG_20210523_130858.jpg
    302.1 KB · Weergaven: 325
  • IMG_20210523_130706.jpg
    IMG_20210523_130706.jpg
    248.5 KB · Weergaven: 284
  • IMG_20210523_130758.jpg
    IMG_20210523_130758.jpg
    196 KB · Weergaven: 255
  • IMG_20210523_130825.jpg
    IMG_20210523_130825.jpg
    383.1 KB · Weergaven: 267
Beste Ronald,

Ik zit om de zelfde redenen te kijken naar deze achtergrond. Hij zou komen in mijn nieuwe discus baal waar in ik ook zoveel mogelijk ruimte in wil behouden.

Bevalt hij nog steeds? Vast gezet met aquarium kit ?

Hoor het graag

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan