Wat is er nieuw

Op zoek naar een garnalenbakje van 30 tot max 50 liter.

itom

New member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 oktober 2026
Leeftijd
79
2 - 3 jaar geleden wegens omstandigheden gestopt met de aquaria maar nu toch weer zin in een garnalenbakje met Crystal Red.
Zoek advies voor een bakje 30 tot 50 liter en max 30cm diep. Lengte en hoogte beetje in verhouding. Dacht zelf aan iets van Dennerle.
Maar misschien bestaan er in andere fabrikanten ook iets wat geschikt is. Geen kap komt losse led verlichting op.

Ik weet niet binnen welk budget je zoekt, maar ik heb zelf voor de garnalen een bakje staan van Aquakonings. 🙂

Van hun lijn is de 40 liter misschien wel iets voor jou? Is precies 30 diep.

550x550.jpg

Heeft wel afgeronde hoeken aan de voorkant, dat moet je ding zijn.

Hier de link: https://www.bol.com/nl/nl/p/aquakon...en-aquariumkit-50x27x30-40l/9300000253961547/

Er staat bij dat het optic white is, dat klopt niet. Heb ik ze op gewezen maar er bestond geen belangstelling om het aan te passen. 😅

• Leuk
Waarderingen: itom
Gister 7-10 op stap geweest met een medebewoner die het aquarium in het restaurant in beheer heeft.
Altijd leuker dan in je uppie.
Gister op weg naar Zwijndrecht, de zaak daar gaf mij een jaar of 3 geleden een geweldig advies met een uitstekende service.
Ik had een bak van 80cm opgestart en het leek na een tijdje of mijn vrouw de stofzuigerzak er in had uitegstort.
Aan de hand van een foto adviseerde de eigenaar om er even een extra buitenfiliter bij te zetten.
Leuk maar zou dan weer extra kosten met zich mee brengen.
De man gaf de tweedehans Eheim mee met de medeling als het lukt en en je komt er niet op terug dan wilde hij me ook nooit meer in zijn winkel zien, maar als het lukt en ik kwam terug met het filter of betaalde de waarde dan altijd welkom.
Nou het was gelukt en heb na 2 weken gelijk het filter afgerekend.
Daar ga je natuurlijk weer met plezier naar toe om nieuwe aankopen te doen.
Na een klein uurtje winkelen waren we weer op weg naar huis met aardig wat aankopen.
Mijn buurman was geslaagd en was blij met zijn aankoop van 5mtr luchtslang en een schooltje van 10 roodkopzalmpjes die later lekker hun baantjs trokken in het huisaqaurium van het restaurant.

Tja en zelf was ik ook niet ontevreden met mijn nieuwe aankopen, een Nano bakje van 30x30x35cm van Aqua Della de Urbyss Q30.

173c8ed7-63b9-4cf1-85d0-6f5fbdaba0fc.jpg

De verlichting Chihiros Universal RGB Nano 20, paar kilo zand, sponsfilter en een paar p;lantjes voor de start waaronder een crytoe en 2 bosjes Creatopteris.
Zelf had ik nog een luchtpompje wat het weliswaar nog uitstekend en zonder l te veel lawaai deed.
Inmiddels had ik een andere sponsfilter besteld de Hygger HG176-S.
De tweede dag staat het proef te draaien en ben ik best tevreden over de verlichting en de app en ook de helderheid an het water.
Morgen de achterwand van het bakje zwart verven met schoolbordverf en kijken hoe we netjes de electra kunnen aansluiten en wegwerken.
Tevens proberen het hout met een brok steen samen te voegen d.m.v. Bison Silicone Kit Glas en anders moet het hout gewoon een tijdje in waer zich er mee verzagdigen zodat het niet gaat drijven.

f9f84fe1-b535-43c5-89a4-4dfbd674c9ed.jpg

Bijlagen

• 20261008_215529.jpg
    20261008_215529.jpg
    1 MB · Weergaven: 5
  • 20261008_215632.jpg
    20261008_215632.jpg
    698 KB · Weergaven: 6
Mooi setje!

Maar waarom een luchtpompje? Of bedoel je een luchtfilter?

Het linker sponsfilter draait op een luchtpompje.
Dat filter gaat er echter binnekort weer uit en bewaar ik als back-uo in noodgevallen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan