Wat is er nieuw

Opgezette keel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Puk
  • Startdatum Startdatum
P

Puk

Guest
Hoi mensen,

Mijn Ranchu heeft sinds ongeveer 3 weekjes een opgezette keel. Ook zwemt hij sinds 3/4 dagen af en toe wat scheef (zwemblaas?)

Maar de keel, daar maak ik me wat zorgen over.. Hieronder de foto's:

MQIAWbpgSOrq4fJ_kZIfO6Y4BlQIglTw.jpeg

Hier met normale keel:

Hoop dat iemand kan helpen!
Alvast bedankt

Niemand?

Ik heb iets vergelijkbaars bij mijn P. oligolepis gezien. Na een tijdje kleurde de bek wit en gingen de vissen heel snel ademen, de dag erna waren ze dood. Ik heb geen idee wat het is en hoe het behandeld kan worden. Omnipur heeft in ieder geval niet geholpen. Het lijkt besmettelijk te zijn.

Oh dat klinkt niet goed. Denk dat ik hem maar even apart zet dan.. Bedankt voor je reactie

Je zou Colombo Bactyfec kunnen proberen. Misschien is het een bacteri�le infectie. Gewoonlijk zou ik niet adviseren om medicatie bij sluiers toe te voegen als je niet weet wat er aan de hand is, maar in dit geval is het misschien beter dan niets doen. Tenzij iemand weet wat het is...

Ik heb hem even in een aparte bak gezet, en ik wacht nog even af of iemand nog reageert.. anders haal ik morgen dat spul wel even!

Als die het red, het lijkt wel een tumor.

Jakkes ik hoop het niet !

Echt niemand heeft een idee??

misschien lijdt de vis aan jodiumgebrek?
dan krijgen ze ook een dikkere keel

hellokes zei:
misschien lijdt de vis aan jodiumgebrek?
dan krijgen ze ook een dikkere keel

Jij bedoeld dat vissen net zo goed kroep kunnen krijgen door jodiumgebrek, net als mensen?
Interessant maar nog nooit van gehoord, kan er ook niks over vinden , dus ik ben benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt

Sorry dat ik niet meer gereageerd heb.. Maar voor de mensen die toch benieuwd zijn naar de afloop.. hij heeft het helaas niet gered 🙁 Had hem apart in een aquarium gezet op 100% kraanwater en heb hem een zoutbadje gegeven. Zou de volgende dag medicatie kopen maar toen was hij helaas al dood 🙁

Denk dat het een soort tumor was, geen idee!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan