Nicolientje-W
Well-known member
Die interne bioloog is gewoon te klein, gaat om volume en is niet te vergelijken met potfilters
Oke je zou toch zeggen dat het volume meer is dus beter als potfilters maar daar zit dus de fout van mij.Die interne bioloog is gewoon te klein, gaat om volume en is niet te vergelijken met potfilters
Oke je zou toch zeggen dat het volume meer is dus beter als potfilters maar daar zit dus de fout van mij.
haha okeJa dat is appels met koeien vergelijken (een bioloog vergelijken met een potfilter)
Oke bedankt voor de uitleg wist niet dat je het op deze manier niet met elkaar kon vergelijken.Potfilers dus.De mogelijkheden die jij hebt voor een intern bioloog zijn beperkt. Puur omdat je discusvissen wilt gaan houden en een intern bioloog niet te groot kan zijn omdat je dan niet genoeg zwemruimte voor je vissen overhoudt. Een bioloog dat niet al te groot is is ook niet zo effectief, vandaar het advies om met twee potfilters te gaan werken. Je hebt dan ook in je aquarium maximale zwemruimte voor je discusvissen.
Hobbygroet Jos Hut
Bedankt voor de tip.Zou voor een eheim pro 3 gaan, niet stuk te krijgen en muisstil en kwalitatief vele malen beter
eheim pro 3 gaan, niet stuk te krijgen
Wel eentje zonder aanzuig/startknop dan, want anders gaat hij namelijk zeker kapot........., is mijn ervaring ondertussen
Wel eentje zonder aanzuig/startknop dan, want anders gaat hij namelijk zeker kapot........., is mijn ervaring ondertussen
Neem discusvissen niet te klein, er gaat heel veel tijd en energie in het opkweken van jonge dieren zitten.
Persoonlijk zou ik gaan voor wildvang, Utaka heeft mooie Cameta zitten , zag ik vandaag op de stocklijst.
Hobbygroet Jos Hut
Een starter wild vang discussen aanraden vind ik nogal apart Jos....aangezien deze vissen speciaal aangemaakt water (lees osmose met mineralen toegevoegd)
Vraag bij de aanschaf van vissen ook naar de waterwaarden die de winkel gebruikt: vaak is het leidingwater zonder toevoegingen. Geldt niet alleen voor discusvissen maar ook voor andere soorten.
Hobbygroet Jos Hut
3 hoog, zonder lift. Heb je er al over nagedacht hoe je in 's hemelsnaam dat kreng omhoog krijgt???? Met draaien van trappen 😱.
Misschien een optie om hem op locatie in elkaar te laten plakken![]()
Oke bedankt Jos dan heb ik een beetje idee.Boven mijn aquarium van 200x60x75 heb ik vier rijen HVP ledstrips van 1,80 lang ( 2x strip van 90 cm per rij)
Dat is niet extreem veel licht. 1 rij wit en 1 rij rgb lijkt mij voor jouw aquarium veel te weinig.
Hobbygroet Jos Hut
Ja ik deel die ervaring niet, ben uitermate tevreden over de genoemde pomp inclusief knop
Hebben een andere oplossing gevonden door een gat in de muur te maken kan ik met 1groot potfilter gaan werken en deze in de kast in de gang weg te werken. Zo kan het aquarium gewoon 160x60x70 worden.
Kwa filter zit ik nu naar een fluval f6 te kijken.
De bak is weggedaan waar die op draaide omdat die bak slechts als tijdelijke opvang diendeDaarom staat deze ook te koop zeker???
De bak is weggedaan waar die op draaide omdat die bak slechts als tijdelijke opvang diende
Misschien een Eheim 1500XL iets.
Filter zonder veel poespas. Uit de classic serie, dus heeft zichzelf bewezen.
Misschien zelfs 2 stuks.
Op MP ook voordelig te krijgen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.