Wat is er nieuw

Opnieuw voorstellen

Jevago

New member
Lid geworden
7 december 2025
Leeftijd
35
Hallo allemaal,

In 2019 heb ik mij al een keer eerder voorgesteld op dit forum, helaas kan ik mijn account niet meer herstellen. Vandaar een nieuw account.

Mijn naam is Jeroen en heb al wat jaren een Juwel Primo 70. Door schade en schande heb ik veel geleerd de afgelopen jaren, mede dankzij dit forum.

Dit weekend heb ik een nieuwe zandbodem in de bak geplaatst en de inrichting veranderd. Als filter heb ik de Tetratec In600 plus en een extra stromingspomp (zelf in elkaar gebeund van het oude pompje van het meegeleverde interne Juwel filter. Ik wilde wat extra circulatie en dat lijkt vooralsnog best goed te werken (als iemand vind dat dit beter kan, dan hoor ik dat graag!). Hiervoor heb ik een lange tijd de Eheim Classic 2211 gehad, maar die ging me iets teveel lawaai maken (zelfs na de rotor te hebben vervangen). Ik heb de verlichting van de meegeleverde Novolux led altijd een beetje fel gevonden en heb er sinds dit weekend een laag bakpapier tegenaan gedaan om het wat te dimmen, ook dit lijkt redelijk te werken. Er zit een Novolux day night control op, hiermee kun je helaas niet dimmen.

Op termijn (lees een jaar tot twee jaar) wil ik een groter aquarium gaan kopen, circa 100 a 120 liter. Met dit idee loop ik al heel lang rond en ga het vermoedelijk het komende jaar ten uitvoering brengen. Dan ga ik ook weer investeren in een goed extern filter, dimbare verlichting en nog wat andere zaken

Huidige bezetting:
1x mannelijke gup
5x vrouwen guppen
2x mannelijke vis waarvan ik even niet op de naam kan komen 🙄(in onderstaand filmpje kun je ze wel zien)
1x man stiphodon sp red lips

Hieronder een foto en video van mijn bakje:

20251207_184016.jpg

Als er vragen, tips of adviezen zie ik ze wel verschijnen!

Groeten

Welkom terug.

Welkom terug op het AF.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan