Wat is er nieuw

Opstart Rio 300, ZA Biotoop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erwin G
  • Startdatum Startdatum
E

Erwin G

Guest
2 weken geleden heb ik een tweedehands Rio 300 bak opgehaald omdat ik mijn Rio 125 te klein begon te vinden.

Vorige weekend compleet ingericht met filterzand, 2 grote stukken hout, wat stenen en enkele planten.
De planten die er in zitten zijn:

• Sagittaria subulata
  • Cryptocoryne lutea
  • Echinodorus amazonicus
  • Phyllanthus Fluitans
  • Valisneria

De vissen die in mijn oude bak zaten heb ik vandaag overgezet. Dat zijn
  • 1 Ancistrus cf. Cirrhosis
  • Stuk of 10 kardinaaltetra's.
  • 2 of 3 Rode tetra
  • 4 sherrybarbeeltjes

Deze wil ik graag aanvullen met een aantal dwergcichliden. Ik weet nog niet precies welke, nog tips? Misschien dat ik ook nog 1 of 2 L nummers er bij zet. Kan dat samen met die ik al heb?

Ook heb ik een tweedehands Co2 systeem gekocht incl. PH controller. Die heb ik er ook al in hangen.

Goed en nu dan wat foto's en een filmpje.

IMG_3250.jpg

IMG_3277.jpg

IMG_3294.jpg

IMG_3300.jpg

IMG_3298.jpg

En die video: [video]NCj9CmnlKQE[/video]

Jullie zien nog een blok hout drijven. Helaas wil dat nog niet naar beneden...

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ziet er goed uit 🙂 Ik zou er alleen wat meer planten inzetten of staat dat nog op de planning? 🙂

Carithius zei:
Ziet er goed uit 🙂 Ik zou er alleen wat meer planten inzetten of staat dat nog op de planning? 🙂
Het idee was juist dat het een ZU biotoop gaat worden. Weinig planten veel hout. Misschien dat er nog wel het een en ander bijkomt. Weet ik nog niet.

Vandaag mij waterwaardes gecontroleerd.
PH: 7.15
GH: 5
KH: 3

Vergeleken met de oude bak is dit wat omlaag gegaan. Daar had ik een PH van rond de 8, GH van rond de 7 en een KH van 4.
Ik wil mijn PH nog langzaam naar beneden brengen naar rond de 6,8. Ik heb turf laatst gekocht voor in de filter. Is het slim om dat te gebruiken?

Trouwens sinds het overzetten van de vissen lijken ze veel actiever. Daar ben ik wel blij mee 🙂

Vandaag nieuwe vissen gekocht, namelijk een koppel Antennebaarsjes en 3 andere dwergcichliden waarvan ik even de naam ben vergeten 🙂 Misschien dat jullie aan de hand van het filmpje kunnen zien wat dit is.

Zie video: http://youtu.be/UhGGWZthLdw

Edit: Heb het al gevonden, het zijn Mikrogeophagus ramirezi electric blue als het goed is.

De antenne in de "smaak"electric blue

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan