Wat is er nieuw

Panda met schimmel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Z

Zanziee

Guest
Hallo allen,

gisteren viel mij een panda op qua gedrag, hij ging bovenin het aquarium op een zuignapje hangen en bleef daar maar stil liggen.
Eerst dacht ik dat ze aan het uitrusten was, er zijn aardig wat mannetjes die met haar bezig waren in de bak (wiebelen met de staart, indruk maken, achteraan zwemmen).

Maar naar 2 uur lag ze er nog en ik had zoiets, ik zet haar wel even in een apart bakje in de bak, zodat ze iig met rust gelaten wordt door de andere panda's.

Vanmorgen keek ik en viel mij het volgende op (gisterenavond was dit volgens mij nog niet!), ze heeft schimmel op de zijkant van haar lichaam zitten.

Zie foto's:

Is dit te behandelen?

811523zanziee_0_82_pandaschimmel.jpg

394797zanziee_0_82_pandaschimmel2.jpg

Groet Rick

Zo te zien is dat inderdaad schimmel. Ik weet alleen niet hoe je dit het beste kunt verhelpen.

JBL Fungol Plus is tegen schimmels.

~ Ivo

En veel water verversen (voor en na de behandeling)

Is er nog iets anders dan JBL Fungol plus? Heb alle aquarium zaken in de buurt (straal 25 km) afgebeld, niemand heeft het .. 🙁

Ja balen is dat,hier in de omgeving verkopen ze ook zo goed als geen medicijnen van JBL.
Je zou eens naar een ander merk kunnen kijken die beschikbaar is of ze daar wat van tegen schimmel hebben.

Esha 2000 werkt naar mijn idee nog altijd tegen schimmel. Dat is overal verkrijgbaar. Sera heeft ook prima producten volgens mij.
Het kan / zal mogelijk een secundaire infectie zijn van een beschadiging oid. Schimmel krijgt een vis niet zomaar. Kan ook een nitrietverbrandign e.d. zijn.
Dus ook even goed de waterwaarden in de gaten houden

Waarom dan niet bestellen,bij aquaplansonline?

Binox

www.binox.nl/

Binox en fungus eliminator, twee uitstekende breedspectrum antibiotica producten als u een zieke vis of meerdere zieke vissen heeft. Wij kunnen snel leveren in ...

Binox 5 gram (tbv 100 liter water) - Aqua Unlimited

www.discuskwekerijdeijssel.nl/a.../bino ... ter-water/

Binox: Binox gewogen an verpakt voor uw aquariuminhoud! geen zin om zelf de medicatie te wegen of heeft u geen juiste apparatuur. u kan de binox per 5 ...

Omdat ik eigenlijk direct wil behandelen Bertus. En we zitten voor het weekend, vandaag besteld, maandag/dinsdag pas in huis, dan is het sowieso te laat..
Ik ben even langs de LFS geweest en heb de medicijnen die ze hebben in de handen gehad. Esha 2000 meegenomen en in mijn 60 liter bak gedaan samen met de panda. Hopen dat de panda er bovenop komt.

Ik ga de waterwaarden bijhouden deze dagen, dank jullie wel voor het meedenken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan