Wat is er nieuw

Past dit bij JBL extern filter? + wat andere vragen

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Ik heb een jbl cristalprofi greenline E1502.
Eigenlijk wil ik wat zwaarder gaan en de E1902 aanschaffen.
Maar ik zit met de dikte van de filterslangen.
Grootste wat past is 16/22 (E1502).

Als ik de E1502 loskoppel, en dan het opzet-stuk met de filterslangen in de E1902 doe.
Past dat?
Of zal dat niet gaan omdat de E1902 groter is?

Ook zag ik de Fluval fx4.
Maar deze slangen zijn nog dikker las ik...,klopt dat?
Past de Fluval Fx4 op de Juwel Rio 450?
De kleppen moeten dicht kunnen.
Nu heb ik alleen wel een externe verwarming.
Kan ik deze wel aansluiten op de Fluval fx4?

Tot slot:

Wie weet een extern filter, geschikt voor de Juwel Rio 450?
Let wel: de externe verwarming van JBL moet erop passen + de kleppen van het aquarium moeten dicht kunnen.

Nee dat past niet. 1902 heeft 19/27dia.

De FX4 zou 2 liter extra filtervolume moeten hebben en zo ver ik zo gauw kan vinden, heeft die dezeflde slangmaat. De Eheim 5e 600T die ik heb, heeft ook 14 liter filtervolume en 16/22 slangmaat - overigens wel al de verwarming erin. Ik gok dat jouw verwarming gewoon op de filterslangen zit aangesloten en dat je die daarom wil blijven gebruiken? Dan kun je ieder filter nemen met deze slangmaat.
Op een 450liter kun je ook overwegen een 2e filter te plaatsen, maar ik durf niet te zeggen of dat werkt met de kap.

Zou er eerder een 2de filter bij zetten dan een 1 enkel groter filter.
Zet je er bijvoorbeeld 1 in voor biologische filtratie waar je eventueel verwarming en co2 reactors op aan sluit en de ander meer voor mechanische filtratie.

Tip: kijk niet naar de slangmaten maar vooral hoe je slang kunt vervangen voor PVC.
Zie mijn huiskamer aquarium dagboek.

Ik zou ook voor 2 kiezen. Dan inderdaad de verwarming op de ene en de andere een co2 reactor. Bijv 2x jbl e1502.

Kun je met onderhoud ook afwisselen en mocht er 1 stuk gaan, wat amper gebeurd heb je niet direct stress.

Ik had dus een Fusion 150, vergelijkbaar met Juwel 450, zelfde bruto inhoud.
Maanvissen van Jos erin.links een jbl e1502 met externe JBL verwarming, en rechts ook een e1502 met co2 reactor van Co2reactor.nl
Zie foto’s.
IMG_0369.jpeg
IMG_0323.jpeg
IMG_0322.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan