Wat is er nieuw

Plaats diffuser

ronnie65

Member
Lid geworden
27 november 2025
Leeftijd
61
Hallo, 2 vraagjes in één.
Wat is de beste plek om de diffuser te plaatsen?
En
Op dit moment staat deze op 30 bellen per minuut.
De dropchecker staat op donkergroen.

Bijlagen

• 20260907_141020.jpg
    20260907_141020.jpg
    2 MB · Weergaven: 11
De plek voor de diffuser is zo laag mogelijk in de bak. Dan hebben de bellen zo lang mogelojk de tijd om op te lossen. Kijke ook even waar de stroming van het water 'naar beneden' is. Dan gaan de belletjes ook mee naar beneden.

Het aantal bellen per minuut is afhankelijk van de grootte van je bak. Het gaat er om dat de indicator lime groen wordt. In dit geval mag het aantal bellen wat hoger. Bij mijn bak van 350L heb ik ongeveer 120 bellen per minuut.

De plek voor de diffuser is zo laag mogelijk in de bak. Dan hebben de bellen zo lang mogelojk de tijd om op te lossen. Kijke ook even waar de stroming van het water 'naar beneden' is. Dan gaan de belletjes ook mee naar beneden.

Het aantal bellen per minuut is afhankelijk van de grootte van je bak. Het gaat er om dat de indicator lime groen wordt. In dit geval mag het aantal bellen wat hoger. Bij mijn bak van 350L heb ik ongeveer 120 bellen per minuut.
Dank voor je reactie.
Nu keek ik iets verder......
Ik gebruik een colombo bio pro 2.3 liter met een bellenteller op de fles en een zogenaamde 3 in 1 diffuser van colombo.
Nu tel ik 40 op de fles en 30 op de diffuser.
Welke moet ik nu aanhouden?

Continutest in je bak hangen en zorgen dat de vloeistof Limegroen kleurt. Dat is een leidraad voor voldoende/teveel/te weinig co2 in je aquarium.
En daar het aantal bellen op afstellen, niet op wat er op de fles staat.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.
Nu keek ik iets verder......
Ik gebruik een colombo bio pro 2.3 liter met een bellenteller op de fles en een zogenaamde 3 in 1 diffuser van colombo.
Nu tel ik 40 op de fles en 30 op de diffuser.
Welke moet ik nu aanhouden?
Het gaat erom dat de DC de juiste kleur heeft, hiervoor heb jij een X aantal bellen nodig, waar je deze afleest is niet relevant omdat de grootte van bellen op de "fles" of "diffusor" anders kunnen zijn.
Als de DC eenmaal de juiste kleur heeft (gedurende de gehele lichttijd) over meerdere dagen dan heb jij een indicatie van het aantal bellen dat nodig is voor jouw bak
Veranderd om welke reden dan ook het aantal bellen drastisch, bijvoorbeeld bij fles wisseling, dan kan je deze eenvoudig weer bijstellen op de benodigde aantal bellen, uiteraard is de kleur van DC altijd bepalend voor de juiste hoeveelheid CO2 in mg/L die in de bak zit

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan