Wat is er nieuw

Plant bemesting

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dominique92
  • Startdatum Startdatum
D

Dominique92

Guest
Goedenavond forum leden

vandaag terug geweest naar de lokale viswinkel.
volgens de viswinkel hoef ik niet vloeibaar te bemesten i.v.m. de voeding's bodem Planten staan vanaf zaterdag een hele nieuwe opstart

maar wat is nu wijsheid de planten zijn aangeslagen en groeien opzich goed maar ik vertrouw niet 100% op die voedingsbodem

moet ik evengoed vloeibaar bemesten
zo ja met welke ? ik vond iets van easy-life Pro fito is dit iets ?

Ik zou denken dat als de planten het verder goed doen, dan niets veranderen 😉
Houwe zo dus.
Als de voedingsbodem is uitgewerkt dan zou je dat kunnen gaan zien aan de planten, maar dat zie je dan wel weer.

hoi mark !

van de week leken de planten langzaam dood tegaan
maar dit had zoals jij al zei even tijd nodig
wat de winkelier vandaag ook zei.
alleen ik lees & hoor vaak dat er ook nog extra word bemest ondanks ze een voedings boden hebben

gr Dominique

Ik denk dat er vrij weinig nog gebruik wordt gemaakt van voedingsbodems eerlijk gezegd..
Tegenwoordig wordt er veelal gekozen voor vloeibare voeding in combinatie met klei-balletjes bij de planten die dat nodig hebben. Voordeel is dat je dan dus niet je voedingsbodem hoeft te vervangen als die is uitgewerkt.

Maar ik zou dus echt afgaan op wat de planten je laten zien.
In de opstartfase is het inderdaad niet vreemd als planten het moeilijk krijgen.

Echte waterplanten halen veel voeding uit het water. Die zullen minder aan je bodem hebben denk ik.
Daarom gebruik ik vloeibare en kleibollen voor de moerasplanten.

jessicapilon zei:
Daarom gebruik ik vloeibare en oliebollen voor de moerasplanten.
Goh, da wist ik niet.. en die steek je dan tegen de wortels aan, of laat je ze gewoon drijven? 😉
P287DxohNi7RwZLWC5gFao1DcSGWdu7H.jpeg

Whahaha. Dat is dus het gevolg van Jessica dr tablet. Dat domme ding doet niet wat ik zeg 😀 😉

Gecorrigeerd hoor.

En een beetje alg is normaal toch ?
krijg hele kleine plekjes maar die haal ik meteen weg oogt mooier haha

Kan duiden op een tekort. Maar als het niet veel is kun je de blaadjes weghalen. Als het maar onder controle blijft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan