Wat is er nieuw

plantjes in een fles...

anomalie

Well-known member
Lid geworden
10 juni 2019
Ik wilde wat plantjes in een fles proberen, mooi voor op tafel in de woonkamer, dat liep natuurlijk weer uit de hand!
Mijn vrouw vond deze fles zo mooi, in de vorm van een druppel. Hij is 43 cm hoog en 34 cm doorsnede met een deksel van kurk.
Ik grapte nog dat ik niet autistisch genoeg ben om een zeilboot in een wijnfles te maken en dat dit daar wel een beetje op lijkt met die kleine opening.
Om het nog leuker te maken wilde ze er heel graag een waterstroompje in.....

Ik heb een sokkel gemaakt voor de fles en de deksel aangepast zodat er een lamp in zit met wat luchtgaten.
Er zit een mini pompje onderin en het water komt op drie plaatsen naar beneden gelopen. (onder het mos plakaat zit een spons en daaronder het pompje zodat ik erbij kan als dat nodig is.)
De hele wand is gemaakt van schors en scapers foam, de tak is vooral om het kabeltje van het pompje te camoufleren.
Achter de wand is een "droog" gedeelte met planten de rest staat met de voeten in het water.

Eerste keer dat ik zoiets probeer, dus ik beschouw het vooral als een experiment.
Ik hoop dat de Bucephalandra en anubias het zo ook een beetje willen doen, ik heb ze op plaatsen gezet waar veel water naar beneden komt.

@Fozzy : is dit geschikt om springstaartjes en pissebedden in te doen? Het "landgedeelte" is niet zo groot.

Bijlagen

• 17c0606c-1862-4b2a-a80d-a0e549b10da5.JPG
    17c0606c-1862-4b2a-a80d-a0e549b10da5.JPG
    311.8 KB · Weergaven: 30
  • 59c1c7db-440d-40df-b529-6250d8c2f50c.JPG
    59c1c7db-440d-40df-b529-6250d8c2f50c.JPG
    369.4 KB · Weergaven: 29
Super leuk! Hele mooie vorm idd die fles.

Het is t proberen waard. Een bakje pissebedden is niet zo duur.
Ziet er mooi uit zo. Hopelijk heeft het succes en zegt je vrouw dat ze het zo mooi vindt dat je wel wat groters mag kopen. 🙂

Ziet er mooi uit zo. Hopelijk heeft het succes en zegt je vrouw dat ze het zo mooi vindt dat je wel wat groters mag kopen.
Volgens mij hebben we een vergelijkbare tactiek. 😆

Ik vind het zelf heel mooi geworden, en ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet over een of twee maanden.
Deze week zal ik eens wat pissebedden halen.

Leuk project!
Kun je niet gewoon een tegel optillen en een paar pissebedden pakken?

Leuk project zo, netjes gedaan !

Ik denk dat het te klein en te vochtig is voor pissenbedden op lang termijn. Zullen verdrinken of te weinig voedsel hebben. Je hebt droogte nodig en bladeren voor pissenbedden.
Springstaartjes zullen het vast wel goed doem

Ik denk dat het te klein en te vochtig is voor pissenbedden op lang termijn. Zullen verdrinken of te weinig voedsel hebben. Je hebt droogte nodig en bladeren voor pissenbedden.
Springstaartjes zullen het vast wel goed doem

Alleen het stuk achter de schors is een droog gedeelte, op de foto lijkt het natuurlijk of het naast het "riviertje" ook droog is. het is eigenlijk maar een klein randje van een paar centimeter echt land.
Toch maar beter de springstaartjes dan?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan