Nog een filmpje van kunnen maken ;-)Even een korte update.
Ik heb een Bio co2 installatie gekocht en geef nu 1 bel per 2 seconden.
Dat werkt helemaal goed.
De set is op basis van Citroenzuur met backing soda.
Het staat nu een weekje te draaien en de garnaaltjes lijken er vrede mee te hebben.
Ze zijn niet gestressd en vertonen ook geen raar gedrag.
Alleen een leuk verhaaltje.....
Ik heb dus een 2kg fles waar ik 200gran backinsoda en 200 gram citroenzuur met 300ml water moet toevoegen.
Ma de poeders in de fles gedaan te hebben goot ik het water erin maar net iets te snel.
Het effect was dus als een fles cola zero met een methosje.
Het spoort er serieus een meter uit de fles omhoog. Alles plakte en ik heb hierdoor de.keuken grondig moeten schoonmaken😂😂😂.
Nee dat niet maar als ik thuis ben zal ik als schale troost een foto maken van het co2 systeem 🤪😂😂😂Nog een filmpje van kunnen maken ;-)
Ik heb zelf een 45 liter bruto en ik denk 30 liter netto garnalen bakkie en voeg daar Bio CO2 aan toe op basis van citroenzuur en Backing soda .Ik heb deze ook gezien op alie expres en vraag mij af of de versie met de 2 liter fles groot genoeg is voor mijn 100 l bak. Welke versie gebruik jij en hoe groot is uw aquarium.
prachtig, ik denk dat ik de de 2 liter versie bestel en de overstap maak. Toch altijd beter en stabieler dan de suiker gist methode denk ik.Ik heb zelf een 45 liter bruto en ik denk 30 liter netto garnalen bakkie en voeg daar Bio CO2 aan toe op basis van citroenzuur en Backing soda .
Ik heb een fles van 2 liter maar vanwege de Caridina garnaaltjes die niet zo goed tegen te veel CO2 kunnen geen ik nu 1 bel per 5 seconden.
Ik heb 5 weken geleden de fles opnieuw gevuld en die staat nog op 20 bar.
Heb je 100 liter bruto of neto.
Als je 100 liter bruto hebt hou je ongeveer 75 tot 80 liter neto over.
Je moet er rekening mee houden dat de CO2 fles op basis van citroenzuur en backingsoda nooit zo hoog op druk komt als een normale CO2 set.
Het maximale is 30 bar en zon fles gaat veel minder lang mee dan een normale co2 set van 2 liter.
De kosten zijn dus iets hoger dan van een normale CO2 set maar dat zal om enkele tientjes per jaar gaan.
Ga uit van 1 bel per seconde dan zal je ongeveer 5 tot 6 weken met een volle fles Bio CO2 doen.
Omdat ik veel minder CO2 geef doe ik ruim 3 maanden met een volle 2 liter fles.
Ik ben er super tevreden mee.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.